• Jokri85

Vi med BIM September 2017

Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

?

• Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • Lanza2017

Jag hade molvärk fram tills jag plussade typ men har även alltid haft mensvärk 1 vecka innan mens så var inte alls säker det e ju olika för alla. hur brukar du ha annars?

• LifeOfBullshit
    jesssicahansen skrev 2017-09-11 06:38:41 följande:

Du ringer en barnmorska i din kommun ;)

Okej, tack för hjälpen! Får ta mig själv i kragen och ringa om inget händer snart ^^
    BIM 30:e September 2017
  • Bajkal
    Lanza2017 skrev 2017-09-11 19:50:35 följande:

Jag hade molvärk fram tills jag plussade typ men har även alltid haft mensvärk 1 vecka innan mens så var inte alls säker det e ju olika för alla. hur brukar du ha annars?

Jag får bara någorlunda kraftig mensvärk samma dag jag ska ha mens. Några timmar, en halv dag eller så. :) Blöder 2 Max 3 dagar totalt.

Nu kom det först efter och lite svagare. Drog längst med äggstockar och sen i livmodern om vart annat. Lustig känsla. Men igår och idag knappt alls.
  • Lanza2017

Det kan ju vara positivt det med vem vet det jag kände skillnad på var att det drog rejällt i ligamenten samt molade o högg till lite här o var, det e ju så svårt o säga som många säger så är det väldigt många lika symptom vid både grav o mens, men avvakta o se hur det utvecklar sig har ni träffat äl då?

• Annalinnea84

Skam den som ger sig. Ganska oregelbunden cykel och framförallt väldigt lång. Testat med äl test sen ca 2 v tillbaka för att verkligen inte missa äl men hade lite gett upp hoppet att den ens skulle komma. Men idag så, på dag 23 är det ett starkt streck nog att tro på. 12 h mellan testerna så det händer snabbt. Hinner inte få till det förens imorgon kväll då sambon jobbar, hoppas det räcker:)

• Taliya
    Lanza2017 skrev 2017-09-11 19:29:30 följande:

Det ser ut som ett positivt streck :) jag hade väldigt svagt streck på bim -2 och testade negativt med clearblue digital samma dag så blev helt förstörd och tänkte att det va kört dena månad med. men på bim dagen så plussade jag med det digitala fast med morgon urin då. kan nog med att säga grattis till dig tror det kmr vli starkare längre fram :))

Tack! Jag ska prova igen på onsdag morgon.. Om jag kan hålla mig undan imorgon bitti Tungan ute
  • Emmaapersson

Det här med ägglossningstest. Om man får plus på stickan exempelvis idag, men även har plus på stickan under hela nästa dag. Alltså under 48h.

Har man ägglossning 24-36 timmar efter första pluset eller från nästa dag?

Blir inte riktigt klok på det här haha :)

Emilia * 2011
  • Queva
    Annalinnea84 skrev 2017-09-11 22:26:36 följande:

Skam den som ger sig. Ganska oregelbunden cykel och framförallt väldigt lång. Testat med äl test sen ca 2 v tillbaka för att verkligen inte missa äl men hade lite gett upp hoppet att den ens skulle komma. Men idag så, på dag 23 är det ett starkt streck nog att tro på. 12 h mellan testerna så det händer snabbt. Hinner inte få till det förens imorgon kväll då sambon jobbar, hoppas det räcker:)

De borde de göra. Ägget släpper 12-48h efter positivt äl test. Och lever sedan ca 1dygn. Har ni fått till det något innan?
Svar på tråden Vi med BIM September 2017