• Jokri85

Vi med BIM September 2017

Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

?

• Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • Babyno2
    Snelson skrev 2017-09-19 16:11:19 följande:

Grattis till er alla som plussat!! Så kul :)

Hur tidigt har ni börjat testa? Hur många dagar efter äl? Känner ni några symtom?

Jag tror jag inbillar mig en graviditet för jag känner symtom redan men är bara 7 dagar efter äl :)

Med första barnet plussade jag jäääättesvagt på bim-1 (äl+14), antar att ja e låghormonare. Denna gång testade ja på (troligtvis) äl+11 och dagen efter, har fått något tvetydigt som också mkt väl kan va spök. Ska försöka hålla mig från att testa o ta ett "testa tidigt" på torsdag
  • Queva

Okej!?! Jag är nog knäpp.. inte ens fått plus.. så gick jg in på hm för lite tröstahopping.. köpte mammajeans och shorts.. haha.. var rea.. och hoppas ju.. hur sjukt är inte det!?! Köpte tre testa tidigt med.. till.. är det fyra timmar man ska hålla sig?

• Moodie

BIM idag. Ingen mens i sikte, och helt blanka test. Men den kommer nog snart, har ingen mensvärk men finnar och ökad hunger som jag brukar få innan.

• Trolla
    Perssonlund skrev 2017-09-19 16:20:02 följande:

Jag är så uppgiven... har graviditets symtom, väldigt starka. Brösten är extremt känsliga ("glansiga",mörkare,knottrigare) illamående som bara den, halsbränna, trött och sura uppstötningar.. molandevärk i tjejmagen och ilningar... Jag har bim i slutet av månaden och har mått så här sen äl. I vanliga fall äter jag inget godis men det är jag extremt sugen på!

Kan man få symtom så tidigt? Skulle vilja säga att jag e gravid.. dock har kroppen lurat mig många gånger med dessa symtom fast inte så här extremt..

Det jobbigaste av allt är att jag skulle bli så himla glad då jag innerst i hjärtat vill ha en till men min sambo säger nej... Jag blir mest ledsen..

Men nu försöker ändå fast han säger nej? Frågar för jag är i situationen att jag längtar sjuuuukt mycket men mannen tvärvägrar :(
  • sussjohansson
    ourdreamsaboutababy skrev 2017-09-19 18:08:27 följande:

Det är en liknande t4åd denna men just på en får man ju aviseringar :)

Bjud gärna in mig :)
    ourdreamsaboutababy skrev 2017-09-19 18:08:27 följande:

Det är en liknande t4åd denna men just på en får man ju aviseringar :)

• Snelson
    Knattenjansson skrev 2017-09-19 16:48:26 följande:

Jag plussade svagt på äl+6, men har en kort cykel på 26 dagar o endast 9 dagar mellan äl o mens. Jag har haft molvärk sen några dar innan äl som sitter i än:) och trötthet som kom på ca äl+7. Hur lång cykel har du?

Ja så roligt att plussa så "tidigt " ändå. Jag har en cykel på 29 dagar. Brukar ha 14 dagar mellan äl och mens... jag har också molvärk men det har jag för det mesta (endometrios) sen har jag mått illa två mornar i rad så jag inte kunnat käka frukost. .
  • Snelson
    saraama skrev 2017-09-19 17:49:58 följande:

Jag testade endast idag på BIM. Tog först apotekets vanliga och tog senare på eftermiddagen ett digitalt som visade gravid 1-2 veckor. Min cykel är kort så min BIM är 12 dagar efter äl. Har inte tyckt att jag haft symtom men har haft mensvärk sedan äl, ätit som en häst, hade ömma bröstvårtor typ två dagar och trötthet. Men är ofta lite deppig framåt hösten dvs trött och då tröstäter jag. Har även haft molande värk i magen hela cykeln sedan jag slutade med piller. Tänkte därför inget speciellt :)

Spännande hur olika det kan vara. Jag funderar också över mina symtom och det kanske bara är för att jag känner efter för mycket! Haha. Trötthet, ömhet etc kan ju vara normalt också.

Jag tror jag väntar till BIM med att testa också så jag inte blir besviken i onödan.
Svar på tråden Vi med BIM September 2017