• Jokri85

Vi med BIM September 2017

Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

?

• Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • mammamalin

Lämnar tråden i o m mitt plus på BIM, och går över till BF maj 2018 :D Stort lycka till allihop!

• Annisens81

Hej! Hoppar in här jag med. Har bim 26-27/9.

Fick detta på FM, ej morgon urin.

PE early

Efter 5 min

Efter 10-15 min

Tagit 2 st och de visar samma. Tidigare graviditeter (2 MF på raken, varav en i v.22) ser de identiska ut. Testat på bim-6,7 med de också.

Kan det vara något?

• Jooosen

Inga ömma bröstvårtor längre. Bim imorn eller fredag. Faaaan 6e försöket åt skogen :(.

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Trolla
    Perssonlund skrev 2017-09-19 22:55:19 följande:

Nje jag har inte direkt försökt. Han vet ju att jag inte har skydd och jag har varit uppriktig och ärlig med allt. Men han valde ändå att varken avbryta eller skydda sig. Han är väl medveten om att om det tar sig så tänker jag inte göra en abort till. Så jag kan ju tycka att han får skylla sig själv. Jag har gjort två aborter för "hans skull" o det räcker.

Det förstår jag verkligen!! Jag vill inte hamna i den diskussionen ens, särskilt när jag vill ha en till och inte han. Skulle han då slarva och jag bli gravid så skulle jag också tycka att han får skylla sig själv. Men samtidigt vill jag inte ha barn med nån som inte alls ser fram emot det. Jag är väldigt kluven.
  • Perssonlund
    AAMLB skrev 2017-09-20 17:29:27 följande:

Jag har tagit ett helt gäng haha. först några som va negativ , från apotek365, CB , sen positiva från RFSU , Apotekets och CB alla i olika styrka haha! Tog starkt test idag med CB en dag efter mensen skulle kommit och även ett digitalt idag ! Fick som sagt negativt när jag var på den dagen du är med CB! Bifogar bild på mitt maniska testande haha! !

Wow! :O ... alltså jag trodde verkligen att tester skulle bli tydligare tidigt än vad dom är på kortet :/ Tänk vad lite man vet egentligen o hur mkt det skiljer sig från person till person! Jag kan nog vänta en vecka till då :( Ååå jag vill ju bara veta XD men jaja det är väl bara o vänta o se.
  • Perssonlund
    Trolla skrev 2017-09-20 19:45:57 följande:

Det förstår jag verkligen!! Jag vill inte hamna i den diskussionen ens, särskilt när jag vill ha en till och inte han. Skulle han då slarva och jag bli gravid så skulle jag också tycka att han får skylla sig själv. Men samtidigt vill jag inte ha barn med nån som inte alls ser fram emot det. Jag är väldigt kluven.

Det har jag också varit ska du veta. Många tårar och oroande har det varit men den här gången va jag verkligen bestämd! Jag vill självklart inte "tvinga" honom till att bli pappa å andra sidan så vad har han för rätt att "tvinga" mig till att göra en abort? Det är riktigt svårt när en vill och den andra inte. Dock är ju inte det här första gången och jag har dessutom tagit ett dagen efter piller så jag har gjort det jag kunnat iaf. Det är ju liksom inte bara att göra en abort (vilket min verkade tro) det påverkar så mkt & allra helst om man själv verkligen vill ha. Jag sätter alltid andra i första hand och den här gången e det faktiskt jag själv som går i första hand.
  • Trolla
    Perssonlund skrev 2017-09-20 20:36:25 följande:

Det har jag också varit ska du veta. Många tårar och oroande har det varit men den här gången va jag verkligen bestämd! Jag vill självklart inte "tvinga" honom till att bli pappa å andra sidan så vad har han för rätt att "tvinga" mig till att göra en abort? Det är riktigt svårt när en vill och den andra inte. Dock är ju inte det här första gången och jag har dessutom tagit ett dagen efter piller så jag har gjort det jag kunnat iaf. Det är ju liksom inte bara att göra en abort (vilket min verkade tro) det påverkar så mkt & allra helst om man själv verkligen vill ha. Jag sätter alltid andra i första hand och den här gången e det faktiskt jag själv som går i första hand.

I say good for you!! Det är starkt att göra abort för någon annans skull. Jag vet inte om jag hade pallat. Kanske om han hade hotat att lämna mig och barnen... eller nä förresten, VERKLIGEN inte då. Då hade jag blivit arg över att han tänker straffa sina barn för ett "misstag" HAN gjort.

Jag tror att jag kan leva med "bara" två barn utan att bli bitter, även om det skulle vara en liten, liten saknad i livet efter ett tredje barn. Vilket känns skönt, för blir det ingen trea så är det inte the end of the world. Men det vore sååååååå mysigt! Och roligt och underbart!
  • Perssonlund
    Trolla skrev 2017-09-20 21:34:45 följande:

I say good for you!! Det är starkt att göra abort för någon annans skull. Jag vet inte om jag hade pallat. Kanske om han hade hotat att lämna mig och barnen... eller nä förresten, VERKLIGEN inte då. Då hade jag blivit arg över att han tänker straffa sina barn för ett "misstag" HAN gjort.

Jag tror att jag kan leva med "bara" två barn utan att bli bitter, även om det skulle vara en liten, liten saknad i livet efter ett tredje barn. Vilket känns skönt, för blir det ingen trea så är det inte the end of the world. Men det vore sååååååå mysigt! Och roligt och underbart!

Jag känner ju som dig. Det är inte the ens of the world men det vore underbart. Jag har ju redan två o han har två så vi har ju fyra tillsammans. Men aldrig mer en abort för någon annans skull. Dom får helt enkelt tänka längre än så...
Svar på tråden Vi med BIM September 2017