Vi med BIM September 2017
Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.
Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.
?
Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.
Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.
?
Föresten en annan sak jag börjat känna nu är att det sticker i mitt snitt-ärr. Antar att de blir så när livmodern växer, känns ibland som att trosorna har fastnat i ärret, de liksom svider.. men antar att det sticker i ärret i livmodern. Lite läskigt är de ändå. Kroppen är fantastisk.
Hoppar med här. Har beräknad mens 26 september. Inne på 3e försöket till 3e barnet. .
Hej! Får man vara med här :)? BIM 19:e september här ! Första försöker efter uttag av spiral i augusti :)
Jag har två barn sen tidigare (10 & 7 år gammla) så detta planerade barnet (om något kommer) är mitt och sambons första gemensamma och hans isåfall enda biologiska barn :)
Håller med om symptomet mer hungrig med. Fast kanske att jag känner mer hungers känsla när jag blir hungrig. Typ vrålhungrig direkt. Men jag upplever nog att jag äter lika mkt eller...en aning mindre... men oftare.
När har du fått bf i appar o så? Eller du har inga appar än?
När ska du på första mötet med en barnmorska?! :)
Håller med dig om att stämningen här är så god... vet ej vart jag ska vända mig. Säg till om du hittar något bra! :)
Jag sänkte ju mitt kaloriintag rejält när jag gick ner i vikt där. Så gäller att tänka om där. Behöver få i mig något mer men akta mig så att jag inte går upp massa i vikt. Nu väger jag lika mkt som innan förra grav, och gick upp 10 kg och ner allt igen efter. Men sen gick jag upp igen.. så de vill jag inte göra igen.
Bf 9 maj. Har kollat i nån sån uträknare på nån sida. Har inga appar.
Och ska till barnmorskan nästa torsdag =D
Får se om man joinar nån annan grupp då.. får man fråga var i landet du bor?
Ja 6 koppar te säger ju livsmedelsverket. Men jag blir ändå nojig. Försöker begränsa det till 2 koppar per dag iaf. Olika hur mkt jag dricker annars men en kall dag eller om jag är trött ellee sjuk kan de nog bli uppåt 4 st.. så de är nog lugnt ändå :)
Nu vill jag veta hur det gått för dig :)
Jag tog sista p-pillret nu den 13:e augusti och fick mens den 16:e. Innan jag började med p-piller nu sist (för två år sedan) hade jag kopparspiral och då hade jag en cykel på 27-39 dagar, men oftast runt 29-33 dagar och en medellängd på 31 dagar (enligt appen). Har med andra ord ingen koll på när jag har BIM egentligen, men räknar med att det borde vara nu i september.
Är så nervös inför allt det här redan innan vi hunnit börja nästan. Ser fram emot att få mens så jag vet att allt kickat igång ordentligt, men är samtidigt redan nervös inför att den ska komma eftersom vi fått till det ganska mycket den här månaden så jag hoppas ju innerst inne att den inte gör det..
Jodå vi lyckades på första. Vågar knappt tro det. Alla borde använda clearblue med dubbel hormonindikator. Jag känner knappt något heller så det är svårt att veta.
När ska ni berätta för familjer?
Ja det borde ju vara lugnt om du bara dricker max 4 koppar. :)
Jag gick nästan upp dubbelt som dig haha, jag gick ner allt igen. Nu precis för 1 månad sen hade jag gått ner allt. Låg kanske ca 3 kilo över hela tiden men börjde träna mer och äta mer vegetariskt ;) :)
Jag bor i stockholm. Själv?
Jodå vi lyckades på första. Vågar knappt tro det. Alla borde använda clearblue med dubbel hormonindikator. Jag känner knappt något heller så det är svårt att veta.
När ska ni berätta för familjer?
Ja det borde ju vara lugnt om du bara dricker max 4 koppar. :)
Jag gick nästan upp dubbelt som dig haha, jag gick ner allt igen. Nu precis för 1 månad sen hade jag gått ner allt. Låg kanske ca 3 kilo över hela tiden men börjde träna mer och äta mer vegetariskt ;) :)
Jag bor i stockholm. Själv?
Åh vilken mysig tråd, jag hoppar också in här! Har hängt här ett tag nu, men kände att de va dax å skriva också :)
Min sambo har en 8-årig son sen innan, men nu försöker vi med första gemensamma. Slutade med piller i april, men hade sjukt oregelbunden mens i början. Detta är första riktiga försöket med äl-test. BIM 14/9.
Blir så peppad av att läsa alla era inlägg :)
Stort GRATTIS!!!
Roligt!
Vilket försök i ordningen var detta för er? Vad har du för symtom?
Jag väntar för fullt på BIM dagen.... Som borde infalla mån-ons nästa vecka.