Vi med BIM September 2017
Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.
Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.
?
Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.
Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.
?
GUD VAD DAGARNA GÅR SAKTA!!!
Jag är bara på ÄL+7, BIM mån-ons nästa vecka, jag har haft mellan 28-31 dagar. Denna EVIGA väntan.
Igår hade jag lite som mensvärk lagom ca 1v till mensen så tänkte direkt
"Jaha, då var kört för denna gång också"
Hade även lite ont igår när jag tryckte ihop magen, alltså böjde mig framåt lite längre och sedan ställde mig upp igen. Så tappar hoppet lite för denna gång som är nr 7 i ordningen, (slutade med p-piller i februari)
Än så länge har jag inte haft någon mensvärk sen igår, få se hur dagen fortskrider. Lite ont i ljumsken just i skrivande stund.
Jag och sambon har iaf fått en första tid till en Barnmorska 21/9 för att starta igång ev. utredning. Första mötet är väl bara lite prat osv, men sen hoppas jag på att vi får göra ett spermatest och att de kollar passagen i mina äggstockar så allt ser ok ut för oss båda. Jag vet att jag har PCO sedan tidigare men har sen februari iaf. fått regelbunden mens vilket är positivt. Har även en övervikt som jag borde jobba mer på än vad jag gör tyvärr...
Men kan ju finns mer bekymmer också så de ska bli skönt att få lite koll på allt.
Hoppar in här med, jag å sambon e inne på försök 2 nu även om vi sagt att d får ta sin tid å bli när d blir så har man svårt att inte tänka på det å funder. Dock vill sambon att jag slutar rida helt när jag blir gravid så det är med blandade käbslor men d han inte vet har han inte ont av ????
Nu känns mer rätt än någon sin vi får ev erbjudande om större lägenhet å jag kommer gå upp i tid på jobbet så d blir mer pengar i kassan
Kommer ha bim i slutet av månaden har alltid legat i månadsskiftet med mensen
GUD VAD DAGARNA GÅR SAKTA!!!
Jag är bara på ÄL+7, BIM mån-ons nästa vecka, jag har haft mellan 28-31 dagar. Denna EVIGA väntan.
Igår hade jag lite som mensvärk lagom ca 1v till mensen så tänkte direkt
"Jaha, då var kört för denna gång också"
Hade även lite ont igår när jag tryckte ihop magen, alltså böjde mig framåt lite längre och sedan ställde mig upp igen. Så tappar hoppet lite för denna gång som är nr 7 i ordningen, (slutade med p-piller i februari)
Än så länge har jag inte haft någon mensvärk sen igår, få se hur dagen fortskrider. Lite ont i ljumsken just i skrivande stund.
Jag och sambon har iaf fått en första tid till en Barnmorska 21/9 för att starta igång ev. utredning. Första mötet är väl bara lite prat osv, men sen hoppas jag på att vi får göra ett spermatest och att de kollar passagen i mina äggstockar så allt ser ok ut för oss båda. Jag vet att jag har PCO sedan tidigare men har sen februari iaf. fått regelbunden mens vilket är positivt. Har även en övervikt som jag borde jobba mer på än vad jag gör tyvärr...
Men kan ju finns mer bekymmer också så de ska bli skönt att få lite koll på allt.
Jodå vi lyckades på första. Vågar knappt tro det. Alla borde använda clearblue med dubbel hormonindikator. Jag känner knappt något heller så det är svårt att veta.
När ska ni berätta för familjer?
Ja det borde ju vara lugnt om du bara dricker max 4 koppar. :)
Jag gick nästan upp dubbelt som dig haha, jag gick ner allt igen. Nu precis för 1 månad sen hade jag gått ner allt. Låg kanske ca 3 kilo över hela tiden men börjde träna mer och äta mer vegetariskt ;) :)
Jag bor i stockholm. Själv?
Dag 10 i menscykeln och första äl-testet gjort.
Negativt såklart, men är livrädd för att missa ÄL då jag bara haft två menscykler sedan sonen föddes i maj.
Köpt två paket av Clearblues ÄL-test, så jag kan testa 20 dagar fr.o.m. nu :D
Hoppas hoppas jag får en glad gubbe snart.
Enligt appen jag använt mig sedan första mens efter förlossningen ska ÄL infinna sig på lördag.
Spännande är det!
Stort grattis till Er som plussat <3
Grattis alla som har plussat!
Jag fick min "mens" på Bim med det konstiga var att den började med mensvärk som vanligt, tog några värktabletter så försvann värken (det brukar inte försvinna på en gång) sen har jag bara lite blod på pappret när jag torka mig lite brunt och nu lite rödare inne i fjärde dagen. Inga klumpar eller sånt.
Finns nån som har varit med om sånt? Jag har läst en hel den och det kan vara mens utan ägglossning. Jag har fullt utslag på ägglossningsstickan.
GRATTIS! :) Så skönt att veta. Nu vill jag att tiden ska gå, åtminstone så man kommer över dem 12 första veckorna.. då kan man nog andas ut lite.
Jag bor i Göteborg men jag kommer från Sthlm, min familj bor där, och vi kommer att flytta upp om 1-2 år :) så eftersom familjen bor där uppe är det lite lättare att inte säga något. Med sonen ringde jag mamma samma dag som jag plussade och de andra fick oxå veta snabbt. Denna gång kommer vi vänta. Vi har inte berättat för nån. I slutet av oktober kommer vi åka upp till sthlm så då ska vi berätta för min familj, då är jag i vecka 11-12. Men mamma kommer ner i början av oktober så frågan är om jag kommer kunna hålla tyst om det :P
Hur tänker ni om att berätta? Nu ska jag träffa tre olika tjejkompisar onsdag, torsdag och fredag.. känns konstigt att inte ta upp en sån sak då.. men jag vet inte, samtidigt vill jag vänta.. samtidigt som jag vill skrika ut det till världen...
Stort GRATTIS!!!
Roligt!
Vilket försök i ordningen var detta för er? Vad har du för symtom?
Jag väntar för fullt på BIM dagen.... Som borde infalla mån-ons nästa vecka.
Stort GRATTIS!!!
Roligt!
Vilket försök i ordningen var detta för er? Vad har du för symtom?
Jag väntar för fullt på BIM dagen.... Som borde infalla mån-ons nästa vecka.
Grattis alla som har plussat!
Jag fick min "mens" på Bim med det konstiga var att den började med mensvärk som vanligt, tog några värktabletter så försvann värken (det brukar inte försvinna på en gång) sen har jag bara lite blod på pappret när jag torka mig lite brunt och nu lite rödare inne i fjärde dagen. Inga klumpar eller sånt.
Finns nån som har varit med om sånt? Jag har läst en hel den och det kan vara mens utan ägglossning. Jag har fullt utslag på ägglossningsstickan.