• Jokri85

Vi med BIM September 2017

Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

?

• Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • FH24
    Jokri85 skrev 2017-09-05 09:53:18 följande:

Jodå vi lyckades på första. Vågar knappt tro det. Alla borde använda clearblue med dubbel hormonindikator. Jag känner knappt något heller så det är svårt att veta.

När ska ni berätta för familjer?

Ja det borde ju vara lugnt om du bara dricker max 4 koppar. :)

Jag gick nästan upp dubbelt som dig haha, jag gick ner allt igen. Nu precis för 1 månad sen hade jag gått ner allt. Låg kanske ca 3 kilo över hela tiden men börjde träna mer och äta mer vegetariskt ;) :)

Jag bor i stockholm. Själv?

Såå roligt, stort grattis!! Visst är det en overklig känsla! :D
  • Isathe
    Jokri85 skrev 2017-09-05 12:20:30 följande:
    Tack så mycket! :D Första försöket! :D

Kan rekommendera clearblue digital dubbel hormonindikator test. Då får du veta på dagen exakt och även timmen om du testar oftare närmre ÄL.

Så det är större chans att lyckas.
    Jag använde också dom den här ägglossningen. Fick en lite konstig månad, då jag först hade ett neg cd 8 och sedan blinkade till och med cd 12, men sträcken blev bara svagare och svagare. Misstänker att jag började testa för tidigt och fick då falska test.
    För på cd 13 var testen helt negativa igen, även när jag tittade på stickorna efter så var de testet helt klart negativt, för att cd 14 började testet blinka igen. glömde ta igen på kvällen cd 14 men på morgonen cd 15 så var där en fast gubbe och teststräcket var starkare än kontrollsträcket. Testade både morgon och em (med de rosa testet) och båda gångerna fick jag fast gubbe. Cd 16 på morgonen var testet negativt igen, då testa jag med de rosa testet från clearblue. Hade även ägglossningsvärk cd 14-16 med mest värk cd 15. Så tror att jag pricka in ägglossningen. Har ju dock en PCO så inte säkert att mina ägg släpper tyvärr.

Sen fick vi till mys cd 12 på morgonen till morgonen cd 17. Med fokus på cd 15. Så hoppas verkligen vi lyckats!!
  • Lilalila

Jag tog en sånt som man kan testa 6 dagar innan, o det var negativt dessutom har min bröd ömmar inte längre så gravid tror jag inte jag är :(. Men jag är orolig varför min mens krånglar på det sättet. Jag hade annorlunda mens förra månaden också. Kan det var så att jag har slut på ägg nu när jag är 32 år o vill ha barn :(.

Charlieellerså skrev 2017-09-05 12:23:18 följande:

Har du tagit gravtest?

• Snultan
    Jokri85 skrev 2017-09-05 12:18:34 följande:

Jag sa det till en vän som är gravid. För hon berättade också när hon var i typ v.4

Så jag sa det till henne. Fick ett grattis men inte mer än så.

Ser fram emot att säga det till min familj. Har köpt en tröja till vår dotter där det står jag ska bli stora syster som vi eventuellt tar foto på och skickar till dem. Eller så ses vi också i slutet av oktober. Min familj bor typ 60-70 mil ifrån oss så ja..det blir nog en flytt för oss också sen så vi bor mitt emellan kanske?!

Familjen är roligast att berätta för. För de kan glädjas på ett annat sätt. Till 100% för din skull.

Ingen avundsjuka ingenting. Ser sååå fram emot det. Jag tänkte att om jag kan hålla mig så kan hon ha på tröjan när vi åker dit. :D men tror nästan det blir ett foto. Tröjan beställdes och kommer typ om 1-2 veckor.

Åh jag tänkte också beställa en sådan tröja som han får ha på sig när vi åker upp :) Det är som du säger, roligast att berätta för familjen. En vän nojjar jag lite för att berätta för, hon gifter sig 1-2 veckor efter mitt bf och har bett mig va brudtärna. Vet inte hur jag ska göra med det. Men vi får väl se, henne träffar jag om 2 veckor för min son fyller år och ska ha kalas då, så de blir väl att jag berättar då.
    Matheus 131002! Gravid med andra barnet -BF Maj 2018
  • Svea87

En fråga. Jag fick en liten flytning nu när jag gick på tis-som var lite gulaktig och tjock är det kört då? Har hört att man ska ha vattniga flytningar nämligen om man är gravid...hur har det varit för er?

• Archimedes
    Svea87 skrev 2017-09-05 13:55:21 följande:

En fråga. Jag fick en liten flytning nu när jag gick på tis-som var lite gulaktig och tjock är det kört då? Har hört att man ska ha vattniga flytningar nämligen om man är gravid...hur har det varit för er?

Jag har haft det förra veckan och jag är på bim+1 och har plussat. Jag tror inte att du behöver oroa dig!
  • Jokri85
    Isathe skrev 2017-09-05 12:30:27 följande:

Jag använde också dom den här ägglossningen. Fick en lite konstig månad, då jag först hade ett neg cd 8 och sedan blinkade till och med cd 12, men sträcken blev bara svagare och svagare. Misstänker att jag började testa för tidigt och fick då falska test.

För på cd 13 var testen helt negativa igen, även när jag tittade på stickorna efter så var de testet helt klart negativt, för att cd 14 började testet blinka igen. glömde ta igen på kvällen cd 14 men på morgonen cd 15 så var där en fast gubbe och teststräcket var starkare än kontrollsträcket. Testade både morgon och em (med de rosa testet) och båda gångerna fick jag fast gubbe. Cd 16 på morgonen var testet negativt igen, då testa jag med de rosa testet från clearblue. Hade även ägglossningsvärk cd 14-16 med mest värk cd 15. Så tror att jag pricka in ägglossningen. Har ju dock en PCO så inte säkert att mina ägg släpper tyvärr.

Sen fick vi till mys cd 12 på morgonen till morgonen cd 17. Med fokus på cd 15. Så hoppas verkligen vi lyckats!!

Ja okej. Vi lyckades bara pricka en första dagen då den blinkade och på kvällen den dagen jg fick fast smiley på morgonen.

Så det kan absolut gå. Ni har prickat in mer :)
  • Jokri85
    Snultan skrev 2017-09-05 12:56:20 följande:

Åh jag tänkte också beställa en sådan tröja som han får ha på sig när vi åker upp :) Det är som du säger, roligast att berätta för familjen. En vän nojjar jag lite för att berätta för, hon gifter sig 1-2 veckor efter mitt bf och har bett mig va brudtärna. Vet inte hur jag ska göra med det. Men vi får väl se, henne träffar jag om 2 veckor för min son fyller år och ska ha kalas då, så de blir väl att jag berättar då.

Ja okej :) vad kul!

Då berättar vi samtidigt då :) ;)

Aaa kanske bäst att berätta så hon hinner planera. :) det tror jag hon kommer uppskatta!
Svar på tråden Vi med BIM September 2017