• Jokri85

Vi med BIM September 2017

Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

?

• Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • Snuffsan88
    Birritus skrev 2017-09-05 11:00:47 följande:

Hoppar in här med, jag å sambon e inne på försök 2 nu även om vi sagt att d får ta sin tid å bli när d blir så har man svårt att inte tänka på det å funder. Dock vill sambon att jag slutar rida helt när jag blir gravid så det är med blandade käbslor men d han inte vet har han inte ont av ????

Nu känns mer rätt än någon sin vi får ev erbjudande om större lägenhet å jag kommer gå upp i tid på jobbet så d blir mer pengar i kassan

Kommer ha bim i slutet av månaden har alltid legat i månadsskiftet med mensen

Jag red hela min förra graviditet. Va underbart då jag hade foglossning och gick på kryckor!!  Svårt att beskriva frihetskänslan av att rida när man knappt kan gå :D 
    Sen slog min son glädjevolter i magen när jag red! Han Älskade det!!
  • Birritus
    Snuffsan88 skrev 2017-09-05 23:38:43 följande:

Jag red hela min förra graviditet. Va underbart då jag hade foglossning och gick på kryckor!!  Svårt att beskriva frihetskänslan av att rida när man knappt kan gå :D 

Sen slog min son glädjevolter i magen när jag red! Han Älskade det!!

Åå d låter härligt ja hoppas ju på en liten hästtjej om man får ha ngn åsikt i d hela ???? vill ju kunna rida hela vägen känns ändå gött om mam håller igång kroppen oxå, hur mkt kunde du rida m foglossningar? Jag tävlingsrider både hopp å dressyr kan sträcka mig till att skippa hoppningen iafall under tiden. Tänkte om d du kunde rida rida eller rida å jogga för att det är kul?
  • Bajkal
    Milou3 skrev 2017-09-05 23:12:54 följande:

Kan ju vara spermierna som är lite slöa. Testa med Rosenrot, iaf googla och läs lite om det sen att killen börjar äta zink och kanske testa att ligga varannan dag ist!

Charlieellerså skrev 2017-09-05 23:25:03 följande:

Med mitt tredje barn tog det åtta månader och allt funkade bra med ägglossning och så då med. Det sägs vara normalt att det kan tar så lång tid ungefär fastän man gör allt rätt och allt funkar. Håller tummarna för plus snart för dig

Tack fina ni. Jag ska koll upp!
  • LifeOfBullshit

Skulle uppskatta lite tankar och svar på följande "problem".

Denna månad accepterade jag att jag inte fick någon ägglossning då mina test inte gav utslag och jag inte fick någon molvärk som jag brukar få. Jag är även medveten om att mensen kan komma lite senare om ägglossning uteblivit. Men idag är jag på BIM+3 och ingen mens i sikte, inte ens lite molvärk. Dock är jag jävligt trött och kissar oftare än jag brukar men undrar om det inte är min hjärna som spökar. Jag testade negativt med ett CB testa tidigt på BIM, nu är min fråga hur länge jag kan tänkas behöva vänta innan mensen behagar infinna sig och när jag ska börja fundera på om allt står rätt till med min kropp >__>

BIM 30:e September 2017
  • Archimedes
    LifeOfBullshit skrev 2017-09-06 01:49:26 följande:

Skulle uppskatta lite tankar och svar på följande "problem".

Denna månad accepterade jag att jag inte fick någon ägglossning då mina test inte gav utslag och jag inte fick någon molvärk som jag brukar få. Jag är även medveten om att mensen kan komma lite senare om ägglossning uteblivit. Men idag är jag på BIM+3 och ingen mens i sikte, inte ens lite molvärk. Dock är jag jävligt trött och kissar oftare än jag brukar men undrar om det inte är min hjärna som spökar. Jag testade negativt med ett CB testa tidigt på BIM, nu är min fråga hur länge jag kan tänkas behöva vänta innan mensen behagar infinna sig och när jag ska börja fundera på om allt står rätt till med min kropp >__>

Jag skulle fortsätta att testa varannan dag om mensen inte kommer. Du kanske är en Låghormonare? Annars så skulle jag nog ringa gyn om ingen mens och inget plus infunnit sig på en vecka.
  • Isathe
    Nila94 skrev 2017-09-05 18:16:51 följande:

Hej!

Har bim 11 september, stegring på äl-test 28 augusti detta är första försöket. Har både fått menavärk och illamående som kommer och går under dagarna, så kul att få följa era historier!

Spännande!!
    Vi ligger lika, jag fick glad gubbe på clearblue den 28/8, så räknar med ÄL 29/8 så räknar med ÄL+8 idag. Tiden går sjukt sakta.... Räknar med BIM mellan måndag-torsdag nästa vecka då min cykel varierat mellan 28-31 dagar.

Håller tummarna för dig!
  • Snultan
    Bajkal skrev 2017-09-05 21:39:01 följande:

Vet inte vad jag känner..... är det normalt att det inte blir något på drygt 6 månader trots ligga varenda jävla dag typ. Har alltid sex varje dag och då särskilt veckan med ÄL.... i övrigt väldigt ofta också.

VARFÖR fastnar det inte? Ganska säker på att något var på gång nu, pga "spök" på olika tester. Kanske hänt fler gånger utan att jag vetat om det.

Har Ägglossningar enligt min gyn. Allt ser bra ut.

Har din sambo kollat sin sperma?
    Matheus 131002! Gravid med andra barnet -BF Maj 2018
  • Snultan
    Jokri85 skrev 2017-09-05 23:00:54 följande:

Jaha usch vad jobbigt. Jag mådde illa från start men inte så jag kräktes. Och jag kände det direkt. Var småillamående typ hela graviditeten upplevde jag det som. Nu är det lite iaf..pytte lite typ inget. Hoppas det fortsätter så!!

Skönt att du kan ändra tider om det skulle ske :)

Hehe ja vi får se vas hon säger då, spännande :)

Mm.. får hoppas det inte blir samma denna gång men förutom det så mådde jag faktiskt väldigt bra.

Hur mår du annars? Jag är typ ständigt öm i magen :/ fast jag tror inte det är bebismagen utan andra magen. Jag har ju ätit betydligt mindre de senaste månaderna och nu är jag mer hungrig och äter två mål mer om dagen, tror det blir lite konstigt för magen. Har dessutom ätit ganska mkt bröd de senaste dagarna vilket magen inte är van vid. Får försöka hitta en balans där.. hitta bättre mellanmål för magen typ.

Annars känner jag inte så mkt mer än trötthet och mer kissnödig. Tycker det drar och spänner i livmodern emellanåt också.
    Matheus 131002! Gravid med andra barnet -BF Maj 2018
  • Jokri85
    Snultan skrev 2017-09-06 08:33:42 följande:

Mm.. får hoppas det inte blir samma denna gång men förutom det så mådde jag faktiskt väldigt bra.

Hur mår du annars? Jag är typ ständigt öm i magen :/ fast jag tror inte det är bebismagen utan andra magen. Jag har ju ätit betydligt mindre de senaste månaderna och nu är jag mer hungrig och äter två mål mer om dagen, tror det blir lite konstigt för magen. Har dessutom ätit ganska mkt bröd de senaste dagarna vilket magen inte är van vid. Får försöka hitta en balans där.. hitta bättre mellanmål för magen typ.

Annars känner jag inte så mkt mer än trötthet och mer kissnödig. Tycker det drar och spänner i livmodern emellanåt också.

Jag känner typ ingenting. Börjar bli lite rädd.

Men så fort jag tänker...vad händer? Så känner jag lite träningsvärk i magen typ...sån där molvärk.

Typ som mensen är på väg. Sen har jag blrjat få ont i ländryggen. Redan??? Hoppas det förvsinner men gör mer ont för varje dag nu :/

Jag äter midnre än innan. Blir mätt snabbt men äter oftare. Försöker ta frukt eller belvita breakfast kex med fiber i. Inte mer än så. Men vi får se hur allt uyvecklar sig. Det kan ju ändras snabbt.

Håller med om tröttheten förresten, men ej som med första heller... känner ändå att jag klarar dagen utan att vila...men då har jag för mig jag vilade dagtid...eller var det mot slutet kanske? Jaja...trött är jag iaf. Tröttare...men inte överdrivet. Är segare såklart och försöker lägga mig 30 min till 1 timme tidigare.
  • Repet
    Isathe skrev 2017-09-06 07:59:29 följande:
    Spännande!!
    Vi ligger lika, jag fick glad gubbe på clearblue den 28/8, så räknar med ÄL 29/8 så räknar med ÄL+8 idag. Tiden går sjukt sakta.... Räknar med BIM mellan måndag-torsdag nästa vecka då min cykel varierat mellan 28-31 dagar.

Håller tummarna för dig!
    Jag har också på samma datum! Jag har tänkt att börja testa på söndag, har BIM på tisdag, väldigt fast cykel pga av hormonbehandling.

Har en del "symptom" (kan ju inbilla mig också...) illamående, halsbränna, molvärk, kittlande känsla i brösten och mer ådriga bröst, trött, huvudvärk osv...
    håller alla tummar, vi har ändå fösökt i snart två år och den här månaden är första gången som det känns "annorlunda" i kroppen.

Har ni några "symptom"?

Kul att vi kan vara flera som plussar samma dag!
    Snart måste det vara vår tur!
Svar på tråden Vi med BIM September 2017