• sofabulous

Borde Pride avskaffas?

Det är många som tycker att Pride är onödigt och att skattepengar borde läggas på lite vettigare saker. Vad anser ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borde Pride avskaffas?
  • Henrikzzz

Som en del andra här tycker jag också att Pride är löjligt. Sist jag gick förbi paraden så tyckte jag att det var motbjudande att se vuxna människor som står och torrjuckar på varandra och inte kan bete sig i allmänhet. Det känns lite som "Titta, du är homosexuell. Grattis. Vem bryr sig?". Jag bryr mig inte för 5 öre om någon är homosexuell, vi lever i 2017. Att vara homo är lika som att vara hetro eller vilken "hen" man nu gillar däremellan. Poängen är att jag inte bryr mig vad du gillar och du ska skita i vad jag gillar. Men se till att bete dig bland folk, vilket många Pridedeltagare inte kan.

Men om en stor grupp nu tycker att denna parad är viktig så får de väl sin parad. Personligen tycker jag bara att det inte uppfyller något syfte. 

• Nimzay
    Mirja von Beau skrev 2017-07-26 13:32:09 följande:
    Hur skulle man kunna missförstå dig?
    Jag tycker verkligen det känns som om du missförstått mig
  • Borgaren

Inga skattepengar borde läggas på såna arrangemang, man blir bara så trött på alla dessa lobbygrupper som kräver pengar så fort de ska få ut sin åsikt.

De kan väl betala det själv.

• Nimzay
    Abegayle70 skrev 2017-07-26 13:33:16 följande:
    OK, för egen del har jag fått höra det alldeles för många gånger.
    Det tror jag säkert att du kan ha gjort. Det förnekar jag inte, det jag menade var istället att jag inte tyckte det kändes som en allmänt uttjatad idé i samhället, på samma sätt som jag personligen tycker att Pride känns som ;)
  • Abegayle70
    Borgaren skrev 2017-07-26 13:45:20 följande:

Inga skattepengar borde läggas på såna arrangemang, man blir bara så trött på alla dessa lobbygrupper som kräver pengar så fort de ska få ut sin åsikt.

Stockholm Pride lever väl på biljettintäkter och sponsring?
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Konservativ

Jag är helt emot allt vad homosexualitet heter. Gud är emot det så hur skulle jag kunna vara för.

Emellertid minns jag när balterna demonstrerade på 80-talet (före Gorbatjov) och då förbjöds att ha sina egna flaggor. De fick bara använda de sovjetiska flaggorna, alltså flaggor från Ondskans Imperium. Jag är alltså för att även homosexuella ska få hålla demonstrationer och parader. Men varför ska det skattefinansieras? Finns inget skäl till att lägga skattepengar på sådant (även mycket annat kan tas bort från skattebetalarnas börda).

Om det förekommer förargelseväckande beteende bör det beivras. Kan erkänna att jag aldrig vistat en prideparad.

• Mirja von Beau
    Borgaren skrev 2017-07-26 13:45:20 följande:

Men de betalar ju själva.
  • Borgaren
    Abegayle70 skrev 2017-07-26 13:50:39 följande:
    Stockholm Pride lever väl på biljettintäkter och sponsring?
    Jag har inte hundra koll, men jag svarade på det antagandet att de hade skatteunderstöd.

Förmodligen får de skattemedel både här och där, trots sponsring.
  • Mirja von Beau
    Konservativ skrev 2017-07-26 13:54:07 följande:

Jag är helt emot allt vad homosexualitet heter. Gud är emot det så hur skulle jag kunna vara för.

Emellertid minns jag när balterna demonstrerade på 80-talet (före Gorbatjov) och då förbjöds att ha sina egna flaggor. De fick bara använda de sovjetiska flaggorna, alltså flaggor från Ondskans Imperium. Jag är alltså för att även homosexuella ska få hålla demonstrationer och parader. Men varför ska det skattefinansieras? Finns inget skäl till att lägga skattepengar på sådant (även mycket annat kan tas bort från skattebetalarnas börda).

Om det förekommer förargelseväckande beteende bör det beivras. Kan erkänna att jag aldrig vistat en prideparad.

Gud säger: Du skall älska din nästa så som du älskar dig själv. Gud säger inte: P.S. det gäller inte homosexuella.
  • Konservativ
    Mirja von Beau skrev 2017-07-26 14:06:03 följande:
    Gud säger: Du skall älska din nästa så som du älskar dig själv. Gud säger inte: P.S. det gäller inte homosexuella.
    Instämmer till fullo.
Svar på tråden Borde Pride avskaffas?