Borde Pride avskaffas?
Det är många som tycker att Pride är onödigt och att skattepengar borde läggas på lite vettigare saker. Vad anser ni?
Det är många som tycker att Pride är onödigt och att skattepengar borde läggas på lite vettigare saker. Vad anser ni?
Jag kan tycka att det är lite knepigt! när man ser barnvagnar och småbarn i pride-tåget. När jag hade småbarn så skulle jag ALDRIG NÅGONSIN haft dem med mig om jag demonstrerat för vad det vara månde. Liksom tvinga in barn i en fålla är inte min grej utan mina ungar är fria att fatta egna beslut och protestera på egen hand mot/för det som angår just dem.
Hur många pride festivaler finns det i Sverige egentligen?
Stanna hemma, javisst, men jag slipper ju inte Pride för det, kan det va så svårt att förstå? Sen är jag ju bekymrad över ifall barn, utan att välja det själv, blir satta att ta del av de delar av Pride, som är vidriga på riktigt, för mig är det nämligen viktigt att bry mig även om till exempel dem och inte bara mig själv, någonting väldigt obekant?
Och oj oj vad dålig på svenska jag måste vara då, om jag är sämre än du som verkar ha så uppenbart svårt att förstå vad man skriver, hmm...xD