• sofabulous

Borde Pride avskaffas?

Det är många som tycker att Pride är onödigt och att skattepengar borde läggas på lite vettigare saker. Vad anser ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borde Pride avskaffas?
  • kottelin

Omröstningen är hyfsat jämn till skillnad från kommentarerna.

För min del får pride gärna skrota (observera att jag inte använder gemen första bokstav då det för mig är oväsentligt).

Jag förstår inte vad det finns att vara stolt över om man har en utstickande/tveksam läggning faktiskt.

Ja, typ så...
  • Aniiee

Självklart bör pride avskaffas......
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    Warning...... "controversial" opinion incoming....
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    ..
    .
    ungefär sammtidigt som när ingen ens skulle slås av tanken att skriva en tråd som denna......

Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Nimzay
    Dementoria skrev 2017-07-27 20:25:01 följande:
    Du är en mästare på att argumentera för din sak. Inte.
    Inte just nu iaf, det medger jag. :/
    Puss
  • nevermind
    Nimzay skrev 2017-07-27 20:15:29 följande:
    Varför skulle jag vara där när det verkar så tramsigt? skulle inte ens vilja gå i närheten :(
    Det är ungefär som att jag skulle tala om för födande kvinnor att det inte är så farligt och att de ska sluta gnälla.
  • Finne84

Jodå. Men bara för att det hela verkar att gå ut på att " se mig, hör mig, hylla mig" och vissa verkar gå till det extrema bara för att få så mycket uppmärksamhet som möjligt. Dessutom så finns barn involverade i det hela och tvingas se hela spektaklet. Jag är nästan övertygad om att det finns en hel del pedofiler där också. Tyvärr finns det pedofiler även bland HBTQ folket något som svenska medier är för rädda för att uppmärksamma eller berätta om.
    Jag menar titta på den där lilla pojken!

Ser det där verkligen normal ut??

• Nimzay
    nevermind skrev 2017-07-27 22:53:35 följande:
    Det är ungefär som att jag skulle tala om för födande kvinnor att det inte är så farligt och att de ska sluta gnälla.
    Huga!!!FörvånadLite konstig jämförelse måste jag säga...
    Men visst jag kanske borde bege mig till Pride och titta runt lite och kolla närmare på hur det är, dock lite kritiskt för att se om det är lika tramsigt och löjligt som jag tänkt mig, kanske gör det nån gång för att undersöka och inspektera helt enkelt, som en lagom kritisk Pride-inspektör typ ;)
  • Nimzay
    Finne84 skrev 2017-07-28 00:33:47 följande:

Jodå. Men bara för att det hela verkar att gå ut på att " se mig, hör mig, hylla mig" och vissa verkar gå till det extrema bara för att få så mycket uppmärksamhet som möjligt. Dessutom så finns barn involverade i det hela och tvingas se hela spektaklet. Jag är nästan övertygad om att det finns en hel del pedofiler där också. Tyvärr finns det pedofiler även bland HBTQ folket något som svenska medier är för rädda för att uppmärksamma eller berätta om.
    Jag menar titta på den där lilla pojken!

Ser det där verkligen normal ut??

Vad är det för nåt??!!! Är det Pride!!??? Var nånstans?! Vidrigt!!!!!!!!!!!SkrikandesKräks
    Fy faaaaaaaaaaaaaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Om jag nån gång ska uppsöka Pride måste det nog helt klart vara nånstans där det antagligen är ett lite mindre äckligt och snuskigt Pride, där folk beter sig mer normalt, typ fjantigt men ändå hyfsat normalt, har liksom fått det för mig att det finns typ hur ska jag säga lite olika sorters Pride på olika ställen, vissa där det finns fler som beter sig vidrigt och andra där folk beter sig mer vettigt, och sen kanske lite olika delar av Pride oxå, alltså då typ vissa som är helt vansinniga och andra som är lite mer vettiga... :/

Men det på dom där bilderna ser ju helt klart förjävligt ut...!!! >:@
  • tobbe01

Pride har kommit för att stanna och när jag tittar i siarkulan......så ser jag.....hrrrrm...ÅH HERREGUD det kommer att skruvas till allt mer och bilderna man kan se här i tråden är som vore de tagna på ett frikyrkomöte i jämförelse.

• Nomanisanisland
    Dementoria skrev 2017-07-27 20:19:30 följande:
    Nej det sa du inte. Ingenstans i dina inlägg har du skrivit om just paraden utan det är "pride" eller "pride-festival".

Men du har alltså aldrig varit på Pride så du har ingen aning om vad du skriver om, bra att vi fick det svart på vitt. Så oerhört pinsamt med människor som uttalar sig saker de vet noll och ingenting om.
    Du erkänner allltså att du inte har en susning om vad du pratar om?
Svar på tråden Borde Pride avskaffas?