• sofabulous

Borde Pride avskaffas?

Det är många som tycker att Pride är onödigt och att skattepengar borde läggas på lite vettigare saker. Vad anser ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borde Pride avskaffas?
  • Dementoria
    Nomanisanisland skrev 2017-07-28 09:55:22 följande:
    Du erkänner allltså att du inte har en susning om vad du pratar om?
    Åh, skulle älska att få reda på logiken bakom det inlägget!!!
  • Nomanisanisland
    Dementoria skrev 2017-07-28 10:05:16 följande:
    Åh, skulle älska att få reda på logiken bakom det inlägget!!!
    Jasg med, något måste ha gått galet, skulle svara på inlägget du svarade på, beklagar.
  • Mirja von Beau
    Nimzay skrev 2017-07-28 03:53:18 följande:
    Vad är det för nåt??!!! Är det Pride!!??? Var nånstans?! Vidrigt!!!!!!!!!!!SkrikandesKräks
    Fy faaaaaaaaaaaaaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Om jag nån gång ska uppsöka Pride måste det nog helt klart vara nånstans där det antagligen är ett lite mindre äckligt och snuskigt Pride, där folk beter sig mer normalt, typ fjantigt men ändå hyfsat normalt, har liksom fått det för mig att det finns typ hur ska jag säga lite olika sorters Pride på olika ställen, vissa där det finns fler som beter sig vidrigt och andra där folk beter sig mer vettigt, och sen kanske lite olika delar av Pride oxå, alltså då typ vissa som är helt vansinniga och andra som är lite mer vettiga... :/

Men det på dom där bilderna ser ju helt klart förjävligt ut...!!! >:@
    Men du, gå inte dit helt enkelt om du stör dig så mycket. Inte svårare än så. Jag går heller inte till någon SD festival, helt enkelt för att det inte gör någon mening för mig.

Med tanke på din rädsla om den svenska skattebetalaren. Pride festivalen är väl den enda sammankomsten som inte någon skattebetalare får stå för. 
  • Mirja von Beau

Lev och låta leva lille Nimzay. 

• Abegayle70
    Nimzay skrev 2017-07-28 03:53:18 följande:
    Vad är det för nåt??!!! Är det Pride!!??? Var nånstans?! Vidrigt!!!!!!!!!!!SkrikandesKräks
    Fy faaaaaaaaaaaaaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Om jag nån gång ska uppsöka Pride måste det nog helt klart vara nånstans där det antagligen är ett lite mindre äckligt och snuskigt Pride, där folk beter sig mer normalt, typ fjantigt men ändå hyfsat normalt, har liksom fått det för mig att det finns typ hur ska jag säga lite olika sorters Pride på olika ställen, vissa där det finns fler som beter sig vidrigt och andra där folk beter sig mer vettigt, och sen kanske lite olika delar av Pride oxå, alltså då typ vissa som är helt vansinniga och andra som är lite mer vettiga... :/

Men det på dom där bilderna ser ju helt klart förjävligt ut...!!! >:@
    Bildsök på Tel Aviv Pride, jag har varit där några gånger och det är mycket roligare än i Stockholm.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • nattuw
    Mirja von Beau skrev 2017-07-28 11:11:41 följande:
    Men du, gå inte dit helt enkelt om du stör dig så mycket. Inte svårare än så. Jag går heller inte till någon SD festival, helt enkelt för att det inte gör någon mening för mig.
    Och, får man förmoda, för att de inte existerar.
  • tobbe01

Nu har de kommit en ny trend när det gäller överskridande könsgränser och det är de som inte vill vara ngt kön ÖVERHUVUDTAGET! Hur de ska visa upp sig i pride-tåget funderar jag på..............? Något förslag?

• Mirja von Beau
    nattuw skrev 2017-07-28 13:08:12 följande:
    Och, får man förmoda, för att de inte existerar.
    ?
  • Nimzay
    Mirja von Beau skrev 2017-07-28 11:11:41 följande:

Med tanke på din rädsla om den svenska skattebetalaren. Pride festivalen är väl den enda sammankomsten som inte någon skattebetalare får stå för. 
    Blir en aning förvirrad av folk i denna tråden faktiskt, vissa säger att jag ska gå dit för att få veta mer om vad det handlar om, vilket inte känns särskilt lockande eftersom det hela verkar så osmakligt, men som jag ju trots allt ändå börjar fundera på, medan andra bestämt säger att jag inte ska gå dit överhuvudtaget, om jag nu stör mig så mycket, även om jag ju ändå inte slipper störa mig ändå, eftersom att jag ju ändå måste se allt fult trams-skit som dyker upp näst intill överallt känns det som...
    hmm...Skrikandes

Och för övrigt var största anledningen till att jag blev så äcklad och spyfärdig av de där vidriga bilderna den, att jag är orolig för att barn får ta del av löjligheter och i värsta fall vidrigheter som Pride, utan att själv få välja, jag bryr mig nämligen om andra än mig själv, så därför blev jag extra äcklad när det handlade om andras skull.

Sen kan jag faktiskt inte minnas att jag för min del uttryckt någon speciell oro över den svenska skattebetalaren...?
    Mirja von Beau skrev 2017-07-28 11:15:08 följande:

Och fundera på att lära dig konsten att bli bättre på att inte missförstå och på att inte lägga ord i munnen på folk, min kära ädla Mirja von Beau.
  • Mirja von Beau
    Nimzay skrev 2017-07-28 13:44:09 följande:
    Sen kan jag faktiskt inte minnas att jag för min del uttryckt någon speciell oro över den svenska skattebetalaren...?
    Mirja von Beau skrev 2017-07-28 11:15:08 följande:

Och fundera på att lära dig konsten att bli bättre på att inte missförstå och på att inte lägga ord i munnen på folk, min kära ädla Mirja von Beau.
    Vadå lägga ord i munnen på folk? Någon har startat tråden "Borde Pride avskaffas". Omröstningen lutade mot NEJ. Eftersom ts inte längre svarar här har du tagit över tråden.

Jag tycker också att Pride inte borde avskaffas. Tydligen har du något problem med det. Som sagt, Pride festivalen, är den enda festivalen som inte kräver några pengar av samhället. Gissa gärna varför?

Har du så svårt med detta fenomen, är det väl bara att inte gå dit. Inte svårare än så. 
Svar på tråden Borde Pride avskaffas?