Mirja von Beau skrev 2017-07-28 11:11:41 följande:
Men du, gå inte dit helt enkelt om du stör dig så mycket. Inte svårare än så. Jag går heller inte till någon SD festival, helt enkelt för att det inte gör någon mening för mig.
Med tanke på din rädsla om den svenska skattebetalaren. Pride festivalen är väl den enda sammankomsten som inte någon skattebetalare får stå för.
Blir en aning förvirrad av folk i denna tråden faktiskt, vissa säger att jag ska gå dit för att få veta mer om vad det handlar om, vilket inte känns särskilt lockande eftersom det hela verkar så osmakligt, men som jag ju trots allt ändå börjar fundera på, medan andra bestämt säger att jag inte ska gå dit överhuvudtaget, om jag nu stör mig så mycket, även om jag ju ändå inte slipper störa mig ändå, eftersom att jag ju ändå måste se allt fult trams-skit som dyker upp näst intill överallt känns det som...
hmm...
Och för övrigt var största anledningen till att jag blev så äcklad och spyfärdig av de där vidriga bilderna den, att jag är orolig för att barn får ta del av löjligheter och i värsta fall vidrigheter som Pride, utan att själv få välja, jag bryr mig nämligen om andra än mig själv, så därför blev jag extra äcklad när det handlade om andras skull.
Sen kan jag faktiskt inte minnas att jag för min del uttryckt någon speciell oro över den svenska skattebetalaren...?
Mirja von Beau skrev 2017-07-28 11:15:08 följande:
Lev och låta leva lille Nimzay.
Och fundera på att lära dig konsten att bli bättre på att inte missförstå och på att inte lägga ord i munnen på folk, min kära ädla Mirja von Beau.