Borde Pride avskaffas?
Det är många som tycker att Pride är onödigt och att skattepengar borde läggas på lite vettigare saker. Vad anser ni?
Det är många som tycker att Pride är onödigt och att skattepengar borde läggas på lite vettigare saker. Vad anser ni?
Och där finner vi problemet, för det är inte bara du som tänker så.
"Alla som delar mina medmännskliga åsikter är välkomna".
Vipps så har du gjort dryga hälften av befolkningen till persona non grata gällande "din" pride-parad.
-Är du emot öppna gränser och för en restriktivare meritbaserad invandring?
Försvinn du är inte medmänsklig nog, du är inte välkommen.
-Är du emot en dyr och i längden ohållbar välfärdsstat?
-Tycker du att svenska skattemedel skall gå först och främst till att göra Sverige till ett bättre land (och inte till världen).
Till sist slutar du upp i en parad som i det stora hela förvandlats till en enorm vänsterpolitisk intresserörelse där meningsmotståndare enbart är välkomna så länge de håller käften, ser glada ut och viftar en flagga.
Där är vi idag. Gränsen mellan din "medmänsklighet", och ren intolerans emot andras åsikter är skör, väldigt skör.
Och där finner vi problemet, för det är inte bara du som tänker så.
"Alla som delar mina medmännskliga åsikter är välkomna".
Vipps så har du gjort dryga hälften av befolkningen till persona non grata gällande "din" pride-parad.
-Är du emot öppna gränser och för en restriktivare meritbaserad invandring?
-Är du emot en dyr och i längden ohållbar välfärdsstat?
-Tycker du att svenska skattemedel skall gå först och främst till att göra Sverige till ett bättre land (och inte till världen).
Till sist slutar du upp i en parad som i det stora hela förvandlats till en enorm vänsterpolitisk intresserörelse där meningsmotståndare enbart är välkomna så länge de håller käften, ser glada ut och viftar en flagga.
Där är vi idag. Gränsen mellan din "medmänsklighet", och ren intolerans emot andras åsikter är skör, väldigt skör.
Jag tror inte att det beror på galenskap eller bristande verklighetsuppfattning utan bara på att de är hycklare. Och om hycklarna slutade använda modeklyschan "alla" och istället var tillräckligt ärligt för att tala om "de som ingår i min bubbla" så skulle de iallafall, oavsett deras verklighetsuppfattning eller galenskap, framstå som mindre hycklande.
"rätten att vara sig själv" som arrangörerna skryter med, innebär att man har rätt att ha åsikter som inte andra delar. Du jämför en valvaka med en festival som går ut på att "Alla ska kunna våga vara sig själva"?
Ok.
Så mycket var alltså talet om att alla är välkommen värt. De som inte röstar på rätt parti är inte välkommen.
Med tanke på att festivalen (enligt pressen) går plus borde inte Stockholms stad behöva ge de där 400 000 i bidrag det står om.
Vad gäller övriga kostnader samhället åsamkas, med t ex polisförstärkning så är det en baksida av mötes- och demonstrationsfrihet. Men det finns andra arrangemang som är väldigt mycket dyrare. Personligen tycker jag t ex man kunde förbjuda de "högriskmatcher" i fotboll som regelbundet medför samhället stora kostnader.
Jag har inget emot Pride.
Jag är själv hetero, men har några vänner som är bög/ lesbisk.
Och jag brukar inte gå på Pride, men kan bli redigt förbannad när jag måste
hitta omvägar som tar en massa extra tid när Pride blockerar den kortaste vägen när jag är ute och kör leveranser som ska vara levererade inom en tidsram.
Jag förstår inte varför en udda sexualitet ska hyllas av hela samhället, på skattebetalares bekostnad?
Räcker det inte med att dom accepteras och att det finns lagar mot hatbrott etc?
Såg att jag fick en tumme ner på mitt inlägg.
Du som gav den kanske inte fattar att jag helst inte vill jobba extra bara för att en parad blockerar min framfart.
Jag vill gärna ha mina lediga helger fria, men du kanske kan höra av dig nästa Pride så får du ta över mitt jobb dom dagarna??
Vad tycker du då att jag ska göra? Gå i strejk under Pride tiden???