• sofabulous

Borde Pride avskaffas?

Det är många som tycker att Pride är onödigt och att skattepengar borde läggas på lite vettigare saker. Vad anser ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borde Pride avskaffas?
  • Finne84
    Nimzay skrev 2017-07-28 03:53:18 följande:
    Vad är det för nåt??!!! Är det Pride!!??? Var nånstans?! Vidrigt!!!!!!!!!!!SkrikandesKräks
    Fy faaaaaaaaaaaaaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Om jag nån gång ska uppsöka Pride måste det nog helt klart vara nånstans där det antagligen är ett lite mindre äckligt och snuskigt Pride, där folk beter sig mer normalt, typ fjantigt men ändå hyfsat normalt, har liksom fått det för mig att det finns typ hur ska jag säga lite olika sorters Pride på olika ställen, vissa där det finns fler som beter sig vidrigt och andra där folk beter sig mer vettigt, och sen kanske lite olika delar av Pride oxå, alltså då typ vissa som är helt vansinniga och andra som är lite mer vettiga... :/

Men det på dom där bilderna ser ju helt klart förjävligt ut...!!! >:@
    Jo det är Pride, från olika delar av Europa. Och det finns mycket mer, inte bara att barn ska se en massa vuxna bete sig konstigare än de annars gör, pojkens ansiktsuttryck sade ju det mesta på hur det måste kännas för några dem.
    Jag har hört folk berätta att de sett små barn med stupfulla regnbågsföräldrar en 4 årig flicka som höll i en kraftigt berusad mammas hand som knappt kunde stå på benen. Men polisen vågade inte ingripa för de var rädda för konflikter.
    Nu är jag emot att föräldrar super sig fulla framför barnen oavsett om de är tillhörande kärnfamiljen eller regnbågsfamiljen, men det är läskigt att HBTQ rörelsen har blivit en sån helig ko att få vågar säga något emot personerna som tillhör den rörelsen, även när de missköter sin uppgift som föräldrar.

Barn ska inte tas med på platser där de känner sig otrygga, speciellt inte om man planerar att supa sig så full att man inte ens kan stå på benen. Hur kan man då beskydda barnen från att bli antastade?
    och den där specifika delen för 13-19 åringar som finns med på pride , finns det någon vuxen som ser till att inget händer de som inte ens är byxmyndiga men som hamnat där?  
    Jonas Gardell var bara 14 år och är traumatiserad för resten av livet för att han blev våldtagen av en man. Barn måste beskyddas tycker jag!
    jag känner i min ande som kristen att en och en annan person där är pedofil och jag litar på att Gud talar till mig.
    Vi måste ta bort glorian och heliga ko stämpeln, och även se till att pedofiler som är där inte kommer undan, oavsett om de är kända och har mycket pengar.
  • Finne84

på tal om Pride, detta är vad Jesus kan göra.

• themia
    Finne84 skrev 2017-07-29 11:20:29 följande:
    jag känner i min ande som kristen att en och en annan person där är pedofil och jag litar på att Gud talar till mig.
    Vi måste ta bort glorian och heliga ko stämpeln, och även se till att pedofiler som är där inte kommer undan, oavsett om de är kända och har mycket pengar.
    Det där är ett elakt och grovt fördomsfullt påstående!
    Att påstå att homosexualitet har något som helst att göra med övergrepp på barn
    borde faktiskt vara åtalbart!
    Jag gissar att du också tror att homosexualitet är något som kan förvärvas eller botas eller något man ägnar sig åt "för att det är kul med dekadens".

Med ditt uttalande spottar du på kärleken, den djupaste och varmaste känsla livet har att  ge.
    Du borde skämmas!

• themia

Som samhället verkar vara på väg idag behövs Pride mer än någonsin!

• dchpr

Blir mest störd på den ÖVERDRIVNA uppmärksamhet som ges just Pride. Så löjligt uppenbart att just denna fråga får allas stöd för att "sex säljer".

Här får man dessutom goodwill på köpet samtidigt som man är lite snaskigt provokativ så det är klart varje företag, myndighet och organisation måste skynda sig att hylla och måla regnbågsfärger i sin reklam. Oavsett om verksamheten har någon som helst koppling till folks allra intimaste privatliv eller inte.

Med Pride kan även seriösa aktörer, t ex kommuner, använda ett slags "sex säljer" för att få uppmärksamhet - men då framstår det som Duktigt istället för billigt publikfriande. 

Skulle någon annan, ej sex-relaterad, "orättvisa" kunna få lika mycket uppmärksamhet som pride? Typ åldersdiskrimineringen, den utbredda psykiska ohälsan, mobbning, tillgänglighet för funktionshindade ...? 

• dchpr
    dchpr skrev 2017-08-03 21:42:15 följande:

Skulle någon annan, ej sex-relaterad, "orättvisa" kunna få lika mycket uppmärksamhet som pride? Typ åldersdiskrimineringen, den utbredda psykiska ohälsan, mobbning, tillgänglighet för funktionshindade ...? 

...Jag menar som de "orättvisor" och frågor pride fokuserar på.
  • themia

Om man tycker att uppmärksamheten är överdriven eller inte berorförstås på om man tycker att Pride är viktig eller inte.
    Jag anser att Pride är viktig och inte kan få för mycket uppmärksamhet.

• NomenNescio

Tror inte att Pride har spelat ut sin roll ännu.

Jag är inte homosexuell själv, men av vad jag har förstått från personer inom HBTQ-rörelsen finns det fortfarande mycket mer som bör göras innan de känner att de kan leva på samma villkor som heterosexuella.

Och naturligtvis ska man respektera det, och om Pride är ett sätt att ge information, skapa debatter och belysa annars bortglömda frågor så ser jag det som hur bra som helst. Om det dessutom innebär glädje och stolthet för människor som annars har erfarenhet av att känna sig avvikande, ifrågasatta eller till och med dömda så är det ju ännu bättre.

• NomenNescio
    NomenNescio skrev 2017-08-04 08:41:08 följande:

Tror inte att Pride har spelat ut sin roll ännu.

Jag är inte homosexuell själv, men av vad jag har förstått från personer inom HBTQ-rörelsen finns det fortfarande mycket mer som bör göras innan de känner att de kan leva på samma villkor som heterosexuella.

Och naturligtvis ska man respektera det, och om Pride är ett sätt att ge information, skapa debatter och belysa annars bortglömda frågor så ser jag det som hur bra som helst. Om det dessutom innebär glädje och stolthet för människor som annars har erfarenhet av att känna sig avvikande, ifrågasatta eller till och med dömda så är det ju ännu bättre.

Sen måste jag erkänna att paraden är roligast om man inte har något viktigt ärende i staden, eller verkligen är på väg någonstans=) Men det är ju ett i-landsproblem bara
  • Borgaren

En bagatell..

Aftonslisktidningarna har efter veckor av sökande på alla medier lyckats hitta en stackars perifier politiker som uttryckte nåt i stil med
     " nu börjar perversa veckan...."

Genast publiceras dussintals "debattartiklar" där man triumferar ut att Pride fortfarande behövs, och att det man lyckats leta upp är bevis på det...

Vilket sanslöst trams och nonsens, man bara letar efter självbekräftelse.

Svar på tråden Borde Pride avskaffas?