Borde Pride avskaffas?
Det är många som tycker att Pride är onödigt och att skattepengar borde läggas på lite vettigare saker. Vad anser ni?
Det är många som tycker att Pride är onödigt och att skattepengar borde läggas på lite vettigare saker. Vad anser ni?
på tal om Pride, detta är vad Jesus kan göra.
Som samhället verkar vara på väg idag behövs Pride mer än någonsin!
Blir mest störd på den ÖVERDRIVNA uppmärksamhet som ges just Pride. Så löjligt uppenbart att just denna fråga får allas stöd för att "sex säljer".
Här får man dessutom goodwill på köpet samtidigt som man är lite snaskigt provokativ så det är klart varje företag, myndighet och organisation måste skynda sig att hylla och måla regnbågsfärger i sin reklam. Oavsett om verksamheten har någon som helst koppling till folks allra intimaste privatliv eller inte.
Med Pride kan även seriösa aktörer, t ex kommuner, använda ett slags "sex säljer" för att få uppmärksamhet - men då framstår det som Duktigt istället för billigt publikfriande.
Skulle någon annan, ej sex-relaterad, "orättvisa" kunna få lika mycket uppmärksamhet som pride? Typ åldersdiskrimineringen, den utbredda psykiska ohälsan, mobbning, tillgänglighet för funktionshindade ...?
Skulle någon annan, ej sex-relaterad, "orättvisa" kunna få lika mycket uppmärksamhet som pride? Typ åldersdiskrimineringen, den utbredda psykiska ohälsan, mobbning, tillgänglighet för funktionshindade ...?
Om man tycker att uppmärksamheten är överdriven eller inte berorförstås på om man tycker att Pride är viktig eller inte.
Jag anser att Pride är viktig och inte kan få för mycket uppmärksamhet.
Tror inte att Pride har spelat ut sin roll ännu.
Jag är inte homosexuell själv, men av vad jag har förstått från personer inom HBTQ-rörelsen finns det fortfarande mycket mer som bör göras innan de känner att de kan leva på samma villkor som heterosexuella.
Och naturligtvis ska man respektera det, och om Pride är ett sätt att ge information, skapa debatter och belysa annars bortglömda frågor så ser jag det som hur bra som helst. Om det dessutom innebär glädje och stolthet för människor som annars har erfarenhet av att känna sig avvikande, ifrågasatta eller till och med dömda så är det ju ännu bättre.
Tror inte att Pride har spelat ut sin roll ännu.
Jag är inte homosexuell själv, men av vad jag har förstått från personer inom HBTQ-rörelsen finns det fortfarande mycket mer som bör göras innan de känner att de kan leva på samma villkor som heterosexuella.
Och naturligtvis ska man respektera det, och om Pride är ett sätt att ge information, skapa debatter och belysa annars bortglömda frågor så ser jag det som hur bra som helst. Om det dessutom innebär glädje och stolthet för människor som annars har erfarenhet av att känna sig avvikande, ifrågasatta eller till och med dömda så är det ju ännu bättre.
En bagatell..
Aftonslisktidningarna har efter veckor av sökande på alla medier lyckats hitta en stackars perifier politiker som uttryckte nåt i stil med
" nu börjar perversa veckan...."
Genast publiceras dussintals "debattartiklar" där man triumferar ut att Pride fortfarande behövs, och att det man lyckats leta upp är bevis på det...
Vilket sanslöst trams och nonsens, man bara letar efter självbekräftelse.