• sofabulous

Borde Pride avskaffas?

Det är många som tycker att Pride är onödigt och att skattepengar borde läggas på lite vettigare saker. Vad anser ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borde Pride avskaffas?
  • Nimzay
    dchpr skrev 2017-08-03 21:42:15 följande:

Blir mest störd på den ÖVERDRIVNA uppmärksamhet som ges just Pride. Så löjligt uppenbart att just denna fråga får allas stöd för att "sex säljer".

Här får man dessutom goodwill på köpet samtidigt som man är lite snaskigt provokativ så det är klart varje företag, myndighet och organisation måste skynda sig att hylla och måla regnbågsfärger i sin reklam. Oavsett om verksamheten har någon som helst koppling till folks allra intimaste privatliv eller inte.

Med Pride kan även seriösa aktörer, t ex kommuner, använda ett slags "sex säljer" för att få uppmärksamhet - men då framstår det som Duktigt istället för billigt publikfriande. 

Skulle någon annan, ej sex-relaterad, "orättvisa" kunna få lika mycket uppmärksamhet som pride? Typ åldersdiskrimineringen, den utbredda psykiska ohälsan, mobbning, tillgänglighet för funktionshindade ...? 

Hjärta
  • nattuw
    Finne84 skrev 2017-07-29 11:20:29 följande:
    jag känner i min ande som kristen att en och en annan person där är pedofil och jag litar på att Gud talar till mig.
    Gud är allsmäktig. Om gud inte velat att det skulle finnas homosexuella och pedofiler skulle gud inte skapat homosexuella och pedofiler. Så för en sann troende (t.ex. en katolsk präst) är homosexualitet och pedofili något gott .
  • NomenNescio
    nattuw skrev 2017-08-04 21:21:48 följande:

Gud är allsmäktig. Om gud inte velat att det skulle finnas homosexuella och pedofiler skulle gud inte skapat homosexuella och pedofiler. Så för en sann troende (t.ex. en katolsk präst) är homosexualitet och pedofili något gott .

Ja, det har de med råge visat att de tycker. Frågan är om barnen också tycker det?
  • themia
    nattuw skrev 2017-08-04 21:21:48 följande:
    Där satt den!
  • Decx

Inte avskaffas men med alla sexuella anspelningar bör det hållas efter barnvänlig tid.
    (Eller införa lite sunt förnuft i den)

• Nimzay
    Decx skrev 2017-08-06 00:26:26 följande:

Inte avskaffas men med alla sexuella anspelningar bör det hållas efter barnvänlig tid.

Vettig poäng där.
  • themia
    Decx skrev 2017-08-06 00:26:26 följande:

Inga barn tar skada av att se lyckliga festklädda människor
  • Dementoria

Jag skulle vilja veta om alla ni som hävdar att Pride är så perverst och att barn ska skyddas var på området i år? Eller på House? Eller tittade på paraden?

Jag är inte intresserad av bilder ni sett utan enbart av det ni sett med egna ögon. 

Så..? Vad såg ni?

• Naruto91
    Dementoria skrev 2017-08-06 09:19:52 följande:

Jag skulle vilja veta om alla ni som hävdar att Pride är så perverst och att barn ska skyddas var på området i år? Eller på House? Eller tittade på paraden?

Jag är inte intresserad av bilder ni sett utan enbart av det ni sett med egna ögon. 

Så..? Vad såg ni?

Jag kollade på aftonbladets livesändning och såg bl a halvnakna gamla gubbar som sprang runt i "mankinis" URK! Kräks 

Det är fan inte normalt att folk springer runt näst intill nakna mitt på öppen gata till allmän beskådan och det är definitivt inte normalt och lämpligt att barn ska behöva se sådant.

PS, jag är själv hbt person, så försök inte att dra upp "homofob-kortet" eller liknande.
Svar på tråden Borde Pride avskaffas?