• sofabulous

Borde Pride avskaffas?

Det är många som tycker att Pride är onödigt och att skattepengar borde läggas på lite vettigare saker. Vad anser ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borde Pride avskaffas?
  • Nimzay
    Mirja von Beau skrev 2017-07-26 12:48:35 följande:
    Nja, då behöver jag inte längre fråga varför du stör dig så mycket på homos och transgender.

Jag stör mig inte det minsta på pride, eftersom någon homosexuell påverkar inte mitt liv på något sätt. Däremot är jag väldigt skeptiskt mot personer med ett skevt politisk agenda. Nej, det är inte några judar som styrar det svenska samhället. Heller inte är alla enbart välkomna i Sverige.

Men hur som helst. Alla har rätt att delar på sina åsikter. Det kallas yttrandefrihet.
    Vad får dig att tro att jag stör mig på homos och transgender?
  • sofabulous
    Fiona M skrev 2017-07-26 12:42:49 följande:
    Är det kristet av dig att tänka och säga så? (För folk med dina stockkonservativa åsikter brukar ofta ha gammelkristen syn...)

Jag hoppas du inte fördömer andra terrordåd när du önskar ett här.
    Vad svamlar du om? Har jag sagt att jag är kristen?
  • Mirja von Beau
    Nimzay skrev 2017-07-26 12:50:35 följande:
    Vad får dig att tro att jag stör mig på homos och transgender?
    För det första för att du anser Pride festivalen som skitlöjligt. För det andra, för att du kopplar bäst med den neonazi optionen, och de är väl inte precis känt för sitt toleranta syn på homosexuella?
  • Fiona M
    sofabulous skrev 2017-07-26 12:53:57 följande:

Vad svamlar du om? Har jag sagt att jag är kristen?

Varifrån kommer tankarna att homosexualitet är en perversion ifrån då?
  • Nimzay
    Mirja von Beau skrev 2017-07-26 13:02:16 följande:
    För det första för att du anser Pride festivalen som skitlöjligt. För det andra, för att du kopplar bäst med den neonazi optionen, och de är väl inte precis känt för sitt toleranta syn på homosexuella?
    Jag tycker att själva Pride är skitlöjligt, ja, och jag stör mig på Pride-festivaler och sånt, men nej jag har ingenting alls emot människor för att de råkar vara exempelvis homosexuella eller transsexuella. Och varför skulle det automatiskt innebära att jag inte respekterar homosexuella för att jag tycker att judar styr-grejen inte känns uttjatad? Det är ju en sanning enligt min uppfattning (att det inte är uttjatat alltså), inte måste jag väl tycka illa om någon för att jag uppfattar det så
  • Mirja von Beau

Vilket nu?

Du sympatiserar med denna nazi gang som påstår att Sverige styrs av judar, men har inte några problem med homosexuella? 

Men du känner till deras agenda?

1. Judar
    2. Kommunister
    3. Homosexuella
    4. Hemlösa
    5. Horor
    6. Feminister
    7-99 ....

ska utrotas?

• Mirja von Beau

Kanske någon dum fråga, men vem är alla dessa judar som styr det svenska samhället? Bonnier?

• Nimzay
    Mirja von Beau skrev 2017-07-26 13:19:45 följande:

Vilket nu?

Du sympatiserar med denna nazi gang som påstår att Sverige styrs av judar, men har inte några problem med homosexuella? 

Men du känner till deras agenda?

1. Judar
    2. Kommunister
    3. Homosexuella
    4. Hemlösa
    5. Horor
    6. Feminister
    7-99 ....

ska utrotas?

Mirja von Beau skrev 2017-07-26 13:22:27 följande:

Kanske någon dum fråga, men vem är alla dessa judar som styr det svenska samhället? Bonnier?

Pratar du med mig? Du verkar ju ha missförstått mig helt Förvånad

• Mirja von Beau
    Nimzay skrev 2017-07-26 13:29:48 följande:
    Mirja von Beau skrev 2017-07-26 13:22:27 följande:

Pratar du med mig? Du verkar ju ha missförstått mig helt Förvånad

Hur skulle man kunna missförstå dig?
  • Abegayle70
    Nimzay skrev 2017-07-26 12:47:02 följande:
    Va nej? sa bara att sånt svammel inte kändes uttjatat
    OK, för egen del har jag fått höra det alldeles för många gånger.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
Svar på tråden Borde Pride avskaffas?