• Eliluc

hoppas på plus i augusti , följas åt ?

Hej ! Jag som så många andra vill ju ha det där plusset detta är vårat 3e barn och jag tog ut min P-stav i juli , närmare bestämt den 21 kände starkt av min äl , vilket jag ofta gör . Fler som haft stav och hur långt har det tagit innan ni blev gravida ? Hoppas fler vill följas åt

• Svar på tråden hoppas på plus i augusti , följas åt ?
  • Kontrollfreak

Tog ju ut spiralen den 21 juli efter två år o inga blödningar. Trodde nästan jag hade blivit gravid direkt då jag fick mkt symtom men visade sig att det bara var kroppen som kom igång med mensen igen. Så i söndags kom den. Besvikelse först för att jag inte var gravid men nu tänker jag mer att det är väl bra att kroppen kickat igång igen, det måste ju vara bra ändå. Så nu hoppas jag att det tar sig denna omgången. Laddade ner en äl- och mensapp så enligt den bör jag ha äl nästa lördag. Så bara se till att sexa hela denna veckan som kommer nu då. Åh det hade varit så perfekt om det kunde bli!!! Man gläds så mkt åt alla som får plus här inne och önskar så otroligt mkt att det snart är min tur.

• Hjärtat80
    Juustmee skrev 2017-08-20 17:27:46 följande:
    Jag känner så igen mig i det du skriver. Alla symptom finns där men inget plus :( jag mår verkligen inte 100, sover middag varje dag 1-2 h men somnar ändå på kvällen strax efter 22 och sover till 7-8 på morgonen. Brukar absolut inte vara så. Molande värk som suttit i i 2 v och förhöjd temp fortfarande. Jag fattar inte vad som är fel :*(

Vilka symptom har du? Och när hade du beräknat bim? :)
    Jag har bim på fredag 25/8 men då jag hade äl 3 el 4 dagar tidigare denna månad är jag tveksam om hur jag ska räkna bim. Har testat med RFSU röda tester som ska ge resultat från samma dag som beräknad bim men neg. Testade även igår med clear blue digitala test med veckoindikator oxå neg. Jag brukar alltid ha lite småblödningar 2-4 dagar innan mens så jag får kolla efter det. Håller dock tummarna för att det inte kommer några :)

Symtomen denna gång har varit lite annorlunda. 4 dagar efter äl fick jag ilningar/värk i brösten och molvärk som kommit och gått sen dess. (Andra månader har jag haft konstant ömmande bröst och molvärk.) Sedan 1/2 vecka illamående som kommer och går, trötthet, yrselattack nån gång, några tillfällen med huvudvärk, tycker mig även känna metallsmak i munnen ibland. Höll oxå på att kräkas när maken ätit makrill i tomatsås vilket jag annars gillar.

Känns hopplöst även om jag hoppas! (Visserligen bara andra försöket men med ett ivf och endometrios i bagaget och 37 år så känns det som jag har lite emot mig och säkert därför jag känner stress.)

Men vi håller tummarna för oss :)
  • Eliluc

Då var min mens över och då var det dags att försöka igen : - ) hoppas verkligen det blir denna gången , tror mensen var konstig förra gången efter jag tagit ur staven , då jag tog ut staven när jag hade mens , denna gången fick det gå en cykel utan P staven ! Wish me luck !!

• Zanda
    Eliluc skrev 2017-08-20 20:24:09 följande:

Då var min mens över och då var det dags att försöka igen : - ) hoppas verkligen det blir denna gången , tror mensen var konstig förra gången efter jag tagit ur staven , då jag tog ut staven när jag hade mens , denna gången fick det gå en cykel utan P staven ! Wish me luck !!

Lycka till!!! Nu kör vi igen!!!
  • Zanda
    skorpio skrev 2017-08-20 20:51:44 följande:

Lycka till Ni som ger er på nya försök Nu <3 håller tummarna

Tack! <3 ÄL 28/8 som det verkar så nu är vi på't igen!!!!
  • Katten18

Hej!

Hoppar väl in här också efter att ha smygläst alla era inlägg :)..

Efter att ha gått på preventivmedel i typ 12 år utan avbrott så slutade jag med dom 4/12-16. Prickat in ägglossning varje månad sen dess (enligt ägglossningsstickor), men inte tagit sig.

Har för övrigt bara en äggstock, enligt allt jag läst ska det inte spela någon roll om hur lätt/svårt det ska vara att bli med barn.

Borde ha BIM 1/9 och kissade positivt på ägglossningsstickorna i fredags em, tog ett test igår med och det visade också positivt. Samt imorse, osäkert men såg lika starkt ut som kontrollstrecket.

Hur många dagar kan man visa positivt på dom?

• skorpio
    Zanda skrev 2017-08-20 23:16:15 följande:

Tack! <3 ÄL 28/8 som det verkar så nu är vi på't igen!!!!

Härligt kör på så de ryker
  • Ciconiidae
    Katten18 skrev 2017-08-21 06:04:13 följande:

Hej!

Efter att ha gått på preventivmedel i typ 12 år utan avbrott så slutade jag med dom 4/12-16. Prickat in ägglossning varje månad sen dess (enligt ägglossningsstickor), men inte tagit sig.

Har för övrigt bara en äggstock, enligt allt jag läst ska det inte spela någon roll om hur lätt/svårt det ska vara att bli med barn.

Borde ha BIM 1/9 och kissade positivt på ägglossningsstickorna i fredags em, tog ett test igår med och det visade också positivt. Samt imorse, osäkert men såg lika starkt ut som kontrollstrecket.

Det spelar ingen roll hur många dgr, utan det är när det slår över som är det viktiga. Får jag fråga varför det kommer sig att du bara har en äggstock? Om du haft ngn infektion så kan det vara att du inte har passade i ledaren, det kan en kolla genom att göra en äggledarspolning. Jag gjorde det denna cykeln eftersom jag hade en infektion vid förlossningen. Forskning visar att det ökar chanserna med 25% och nu är jag gravid. :)
  • skorpio
    Katten18 skrev 2017-08-21 06:04:13 följande:

Hej!

Inte insatt i de där med äl stickor , Men kör så de ryker varannan dag eller varje så kanske du har tur denna månad dumt å chansa bara köra på håller tummarna för dej
Svar på tråden hoppas på plus i augusti , följas åt ?