• Eliluc

hoppas på plus i augusti , följas åt ?

Hej ! Jag som så många andra vill ju ha det där plusset detta är vårat 3e barn och jag tog ut min P-stav i juli , närmare bestämt den 21 kände starkt av min äl , vilket jag ofta gör . Fler som haft stav och hur långt har det tagit innan ni blev gravida ? Hoppas fler vill följas åt

• Svar på tråden hoppas på plus i augusti , följas åt ?
  • Eliluc
    Zanda skrev 2017-08-20 23:16:15 följande:
    Tack! <3 ÄL 28/8 som det verkar så nu är vi på't igen!!!!
    Det gör vi verkligen : - D lycka till själv !' Har äl dagen innan dig ! Roligt : - D
  • Katten18
    Ciconiidae skrev 2017-08-21 06:28:06 följande:
    Det spelar ingen roll hur många dgr, utan det är när det slår över som är det viktiga. Får jag fråga varför det kommer sig att du bara har en äggstock? Om du haft ngn infektion så kan det vara att du inte har passade i ledaren, det kan en kolla genom att göra en äggledarspolning. Jag gjorde det denna cykeln eftersom jag hade en infektion vid förlossningen. Forskning visar att det ökar chanserna med 25% och nu är jag gravid. :)

Slår över från positivt till negativt? Eller från negativt till positivt? Kände på  mig att jag hade ägglossning i fredags, så testade på eftermiddag och den var starkt positiv. Lördag missade jag att testa, men i söndags var det positivt på eftermiddagen, och idag på morgonen (dock inte lika starkt som i fredags).

Jag fick ovarietorsion när jag var 11 år gammal, dom lyckades inte rädda äggstocken. Nu är jag 25.

Ger det ett par månader till innan jag skickar in till reproduktionsmedicin för att få hjälp :) Snart gått ett år ju..

• Katten18
    skorpio skrev 2017-08-21 06:28:36 följande:
    Inte insatt i de där med äl stickor , Men kör så de ryker varannan dag eller varje så kanske du har tur denna månad dumt å chansa bara köra på håller tummarna för dej

Har kört 12 av 20 dagar nu under augusti, varav varje dag nu under helgen när det varit positivt på stickorna. 

Men fan, nu orkar jag inte mer haha. Fiffi är trött haha.

• Katten18
    Katten18 skrev 2017-08-21 08:39:39 följande:

Har kört 12 av 20 dagar nu under augusti, varav varje dag nu under helgen när det varit positivt på stickorna. 

Men fan, nu orkar jag inte mer haha. Fiffi är trött haha.

Trodde jag hade ägglossning i början av augusti men var då utomlands och kunde inte testa - därav den fullständiga kollen på antal dagar vi sexat hahaha.

Men min app sa att jag skulle ha det nu i helgen, och enligt stickorna så var det ju rätt.

Hoppas det tar sig nu. 9e försöket, man blir lika besviken varje gång mensen kommer.

• Ciconiidae
    Katten18 skrev 2017-08-21 08:38:49 följande:

Slår över från positivt till negativt? Eller från negativt till positivt? Kände på  mig att jag hade ägglossning i fredags, så testade på eftermiddag och den var starkt positiv. Lördag missade jag att testa, men i söndags var det positivt på eftermiddagen, och idag på morgonen (dock inte lika starkt som i fredags).

Jag fick ovarietorsion när jag var 11 år gammal, dom lyckades inte rädda äggstocken. Nu är jag 25.

Ger det ett par månader till innan jag skickar in till reproduktionsmedicin för att få hjälp :) Snart gått ett år ju..

När det slår över till positivt, när de två strecken är lila starka eller när det blir glad gubbe.
  • Katten18
    Ciconiidae skrev 2017-08-21 09:12:29 följande:

När det slår över till positivt, när de två strecken är lila starka eller när det blir glad gubbe.

Då förstår jag :) jag missade ju övergången.. men jag hoppas det tar sig!!

Hur kan folk "inte tänka på det" när man vill bli gravid?! det är ju det enda man tänker på..
  • Lucia1987

Jätte kontigt här. Blöder 4 dagen nu och har BIM imorgon. Men det blöder inte så det rinner ner på bindan utan bara när jag torkar mig. Det kommer ganska mycket om jag trycker in pappret lite. Rött och brunt. Wtf is going on. Det här börjar bli jobbigt nu när man inte vet vad som pågår med kroppen :(

• Ciconiidae
    Katten18 skrev 2017-08-21 10:03:43 följande:

Då förstår jag :) jag missade ju övergången.. men jag hoppas det tar sig!!

Hur kan folk "inte tänka på det" när man vill bli gravid?! det är ju det enda man tänker på..

Du är fertil ungefär fem dgr innan det slår över och 2 dygn efter. Så du har ett stort spann. Men du ökar chanserna ju närmare ägglossning du har sex.
  • Hjärtat80
    Lucia1987 skrev 2017-08-21 10:04:19 följande:

Jätte kontigt här. Blöder 4 dagen nu och har BIM imorgon. Men det blöder inte så det rinner ner på bindan utan bara när jag torkar mig. Det kommer ganska mycket om jag trycker in pappret lite. Rött och brunt. Wtf is going on. Det här börjar bli jobbigt nu när man inte vet vad som pågår med kroppen :(

Så får jag nästan varje mens. Småblöder/bruna flytningar 2-4 dagar innan mens. Så segt....
  • becca90

Hej !! Bim + 1-3 idag och jag har inte haft en gnutta mensvärk alls varken innan eller efter bim. Låg svullen livmodertapp, brukar vara hög innan mens.

Fattar inget. Någon som vart gravid utan att känna något alls?

Svar på tråden hoppas på plus i augusti , följas åt ?