• Eliluc

hoppas på plus i augusti , följas åt ?

Hej ! Jag som så många andra vill ju ha det där plusset detta är vårat 3e barn och jag tog ut min P-stav i juli , närmare bestämt den 21 kände starkt av min äl , vilket jag ofta gör . Fler som haft stav och hur långt har det tagit innan ni blev gravida ? Hoppas fler vill följas åt

• Svar på tråden hoppas på plus i augusti , följas åt ?
  • Lucia1987
    Hjärtat80 skrev 2017-08-21 10:19:16 följande:
    Så får jag nästan varje mens. Småblöder/bruna flytningar 2-4 dagar innan mens. Så segt....
    Jobbigt.  Så brukar det inte vara för mig, får bara en signal 1 dag innan och sen rullar den på som vanligt. Kan vara stressen över att man verkligen vill ha det där plusset om gör att kroppen hamnar i obalans  :(
  • Katten18
    Ciconiidae skrev 2017-08-21 10:15:56 följande:
    Du är fertil ungefär fem dgr innan det slår över och 2 dygn efter. Så du har ett stort spann. Men du ökar chanserna ju närmare ägglossning du har sex.

Aaah, då har jag prickat in den skitbra denna gången :)

Med min otur, så lär det inte ta sig ändå - kanske bättre att vara inställd på det :/

Men ännu har det inte slagit över.. Kan ju inte ha ägglossning 4 dagar :O

• Juustmee
    Hjärtat80 skrev 2017-08-20 19:26:31 följande:

Jag har bim på fredag 25/8 men då jag hade äl 3 el 4 dagar tidigare denna månad är jag tveksam om hur jag ska räkna bim. Har testat med RFSU röda tester som ska ge resultat från samma dag som beräknad bim men neg. Testade även igår med clear blue digitala test med veckoindikator oxå neg. Jag brukar alltid ha lite småblödningar 2-4 dagar innan mens så jag får kolla efter det. Håller dock tummarna för att det inte kommer några :)

Symtomen denna gång har varit lite annorlunda. 4 dagar efter äl fick jag ilningar/värk i brösten och molvärk som kommit och gått sen dess. (Andra månader har jag haft konstant ömmande bröst och molvärk.) Sedan 1/2 vecka illamående som kommer och går, trötthet, yrselattack nån gång, några tillfällen med huvudvärk, tycker mig även känna metallsmak i munnen ibland. Höll oxå på att kräkas när maken ätit makrill i tomatsås vilket jag annars gillar.

Känns hopplöst även om jag hoppas! (Visserligen bara andra försöket men med ett ivf och endometrios i bagaget och 37 år så känns det som jag har lite emot mig och säkert därför jag känner stress.)

Men vi håller tummarna för oss :)

Okej ja det blir ju svårt då att veta när bim inträffar.

Men det låter ju väldigt positivt med alla symptom du har!

Men fy stackare :( förstår din stress , men jag tror och hoppas att du får ett stort plus nu i veckan! Håller alla mina tummar och tår!

Tar du tempen något och kan se om den är högre än normalt?
  • Repet

Även hos mig har mensen kommit i helgen. Så nu är det bara att börja om hela karusellen en sväng till... trodde verkligen att det skulle funka denna gång i och med att jag fick äta hormoner och att jag på ultraljudet hade två fina ägg... men icke. å andra sidan, har vi hållt på i nästan två år allra redan, vad spelar en månad till för roll?! Lycka till alla ni andra!

• Hjärtat80
    Juustmee skrev 2017-08-21 11:17:29 följande:
    Okej ja det blir ju svårt då att veta när bim inträffar.

Men det låter ju väldigt positivt med alla symptom du har!

Men fy stackare :( förstår din stress , men jag tror och hoppas att du får ett stort plus nu i veckan! Håller alla mina tummar och tår!

Tar du tempen något och kan se om den är högre än normalt?
    Tack snälla du <3

Nä, har inte tempat. Kanske ska testa att göra det nästa äl. Har iaf fått en tid för spolning av äggledare om 2 veckor så det känns skönt (även om det kan innebära ett negativt svar). :(

Känns dock som mensen är på väg men jag vet inte. Inget ihållande men kraftigare molvärk nu än innan. Brösten gör dock bara ondare och ondare :/ Men bortser man från tidigare äl så är jag på bim -4 och ska jag räkna med tidigare äl så är jag på bim idag. Har både RFSU röda tester och cb digitalt test hemma så får se hur länge jag håller mig....
  • ALM82

Hej!

Hoppar in här. Har läst tråden lite då och då under hela dagen och tycker att det är en positiv tråd, inte bara listor och negativa kommentarer. De flesta som får mens verkar bara motiverade att försöka igen och det är skönt! :)

Nu börjar den här lååånga veckan (mellan att förhoppningsvis ägget fäster och BIM) för mig, den då man börjar leta symtom och känna efter i varje vrå av kroppen...! Är inne på tredje försöket till första och är 35 år gammal.
    Har BIM om en vecka, alltså den 28:e.

Nu håller jag alla tummar och tår att det fungerar den här gången! :)

• ÅsaMaria
    skorpio skrev 2017-08-20 13:13:24 följande:

Aha ja då va de ju ett annat läge skönt att de har förståelse jo mår ganska bra faktiskt , förutom att tarmarna lagt av så allmänt förstoppad å svullen, brukar Ej ha dessa bekymmer , så lite drygt! Känner av lite trötthet oxå Ojda ja haha lätt å missa dessa bitar i början , vad man får å inte får dricka å äta haha gulligt att han sprang å köpte glass <3

Funkar jättebra för mig att äta mycket fibrer och långsamma kolhydrater. Magen funkar som den ska! Började blir extremt trött igår och idag är helt sjukt. Sov 9h och ändå vill jag inget annat än att sova..

första besöket på torsdag, ser fram emot det riktigt mycket! :)
  • ÅsaMaria
    Juustmee skrev 2017-08-20 17:27:46 följande:

Jag känner så igen mig i det du skriver. Alla symptom finns där men inget plus :( jag mår verkligen inte 100, sover middag varje dag 1-2 h men somnar ändå på kvällen strax efter 22 och sover till 7-8 på morgonen. Brukar absolut inte vara så. Molande värk som suttit i i 2 v och förhöjd temp fortfarande. Jag fattar inte vad som är fel :*(

Vilka symptom har du? Och när hade du beräknat bim? :)

Låter lite som mig! Än finns det chans! Testa dig BIM+1 så vet du helt säkert! Jag fattade att det var något när magen vart extremt svullen och feberkänsla ett par dagar utan att bryta ut någon förkylning. Testade positivt BIM +4, så jag håller tummarna för dig!!
  • ÅsaMaria
    Katten18 skrev 2017-08-21 08:39:39 följande:

Har kört 12 av 20 dagar nu under augusti, varav varje dag nu under helgen när det varit positivt på stickorna. 

Men fan, nu orkar jag inte mer haha. Fiffi är trött haha.

Haha! Håller tummarna så ni slipper tvinga och trötta ut varandra framöver! :)
  • ÅsaMaria
    Katten18 skrev 2017-08-21 10:03:43 följande:

Då förstår jag :) jag missade ju övergången.. men jag hoppas det tar sig!!

Hur kan folk "inte tänka på det" när man vill bli gravid?! det är ju det enda man tänker på..

Test ha en läkare som säger att du inte bör bli gravid, då går det tydligen hur bra som helst :')

Skulle egentligen pausa försöken för operation av instabil axel men vi hade lyckats innan han rådde oss att sluta så då får operationen genomföras senare :)
Svar på tråden hoppas på plus i augusti , följas åt ?