Bim oktober 2017
Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.
Jag har BIM 1/10
Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.
Jag har BIM 1/10
Hej!
Har en fundering som jag gärna skulle vilja få svar på snabbt.
Min sambo och jag hade sex igår. Slutade med p-piller för två månader sen så har inte stenkoll på min menscykel än men bör ha ägglossning snart. Idag fick jag flytningar som jag absolut tror är ägglossning. Ber om ursäkt för mycket information redan nu! Stora klumpar av äggviteflytningar som är sega. Är ganska säker på att det är ägglossning.
Men frågan är då, är det ägglossning just nu eller har den varit? Kan det sexet vi hade igår räcka eller bör vi ha sex idag eller imorgon?
Hej!
Har en fundering som jag gärna skulle vilja få svar på snabbt.
Min sambo och jag hade sex igår. Slutade med p-piller för två månader sen så har inte stenkoll på min menscykel än men bör ha ägglossning snart. Idag fick jag flytningar som jag absolut tror är ägglossning. Ber om ursäkt för mycket information redan nu! Stora klumpar av äggviteflytningar som är sega. Är ganska säker på att det är ägglossning.
Men frågan är då, är det ägglossning just nu eller har den varit? Kan det sexet vi hade igår räcka eller bör vi ha sex idag eller imorgon?
Vill bara säga till alla som testar sig innan BIM att det fortfarande finns hopp fast jag vet känslan att man vill ge upp.. jag testade mig dagen innan BIM och såg en pytteskugga knappt synbar.. trodde det var kört. Hade ju mensvärk också. Dagen efter testade jag med clearblue veckoindikator inte ens med morgonkiss och fick positivt! Det kan lixom hända så mycket på 24 timmar : )
Killen kom hem med ett test idag...
Negativt test idag, Bim imorgon. Känns som mensen är på g när som. FAN! :'(
Som någon skrev, får verkligen vänja mig vid tanken att det blir längre glapp mellan 1an och 2an än vi tänkt. Det retligaste är ju att vi faktiskt blev gravida precis då vi hoppats men fick missfall
Förlåt för all depp! Tur det är helg iaf
Är intr helt hundra på om det äe ägglossningsflytningar eller före/efter... men om du tror att du har/precis haft ägglossning så tycker jag ni ska ha sex kanske både idag och imon just för att du inte vet vilken av dagarna du har ägglossning. 2dagar före och 2 dagar efter är också bra att ha sex på då det är stor chans att det tar sig :) så go for it! :) lycka till
Killen kom hem med ett test idag...
Hej!
Har följt dessa trådar i några månader, detta var nog försök 6 elr 7 för oss med barn nr 2. Sedan jag slutade med p-piller i april så har jag haft sjukt konstiga och långa cyklar med upp till 44!! dagar. Jag hade bim i måndags enligt app men än har den inte kommit och jag har testat negativt sedan dess.. Någon som vet vart man kan vända sig för att kolla så att allt står rätt till i kroppen? Känns så jobbigt att det aldrig blir något då första barnet blev till 2 veckor efter p-piller stopp helt oplanerat!
Kan även tillägga att jag haft liite mensvärk tillochfrån sedan kanske en vecka.