Bim oktober 2017
Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.
Jag har BIM 1/10
Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.
Jag har BIM 1/10
Här är det bara lång väntan känns det som. Blöder inget längre, blödde ju precis efter ÄL 25/9.
Mått konstigt men vet inte vad jag ska tro, känns som det är förtidigt att känna något. Vid min andra graviditeter har jag alltid testat dagen före BIM men denna gången testar jag alldeles för tidigt och blir besviken. BIM är 11/12 oktober så tänkte testa på måndag då vi ska på semester och vore skönt att veta just vad man ska undvika att äta och så.
Hur gör ni med mögelostar och sådant? Låter ni bli det innan ni vet?!
Någon mer som kämpar på med barn nr.2 ?
Försökt få ett syskon till dottern i över ett år, men det vill aldrig ta sig. Besvikelse efter besvikelse när mensen alltid dyker upp. Väldigt oregelbunden mens, och tror ibland inte ens att jag får ägglossning, då den kommer såpass tidigt.
Har iaf BIM den 13/10, håller tummarna trots att det kommit rosa på pappret vid toalettbesök..
OCH GRATTIS TILL ER SOM PLUSSAT!
Ser faktiskt något! Spännande? Vilken dag i cykel är du på?
Vi är bara på försök 8 till barn nr 2, men delar din känsla. Jag tycker det är jobbigast att acceptera att det kommer bli ett större glapp mellan nr 1 och 2 än jag hade tänkt mig.
Ja absolut.
Pratade med min barnmorska idag ang att vi försökt med ett till barn så länge, fick rådet att ringa till gynmottagningen så skulle jag nog få komma dit, eventuellt få tabletter som framkallar ägglossning.
Ringer till gyn.. Som säger att dom inte hjälper till när man redan har gemensamma barn tillsammans? Tycker det är superkonstigt. Och irriterad blev jag också.
Har nu precis passerat äl, har hunnit med att ha sex två gånger de senaste 3 dygnen. (Natten till tisdag och natten till idag) Tror ni det kan räcka? Eller borde man ha sex igen nu efter äl för högst sannolikhet att få ett plus på stickan om 2 veckor?
Har nu precis passerat äl, har hunnit med att ha sex två gånger de senaste 3 dygnen. (Natten till tisdag och natten till idag) Tror ni det kan räcka? Eller borde man ha sex igen nu efter äl för högst sannolikhet att få ett plus på stickan om 2 veckor?
Jag tror det räcker men om ni pallar så kör på!
Den månaden jag blev gravid sist hade vi enbart sex en dag innan äl och det tog sig så man behöver inte ligga som kaniner :) fast hade jag fått bestämma hade jag velat säkra upp flera dagar ;)
Vilket märkligt och tråkigt svar från gyn. Tycker att utebliven ägglossning borde vara något de kan hjälpa till med. Finns det nån annan mottagning du kan kontakta?
Deppar rejält. BIM -6 och test negativt. Men värst är att jag tempar (första månaden) och följer upp i Fertility friend. Jag fick utslag på ÄL enligt clearblue den 25/9, hade sex dagarna omkring. Fick en blödning någon dag efter och temperaturen har svajat lite. Den gick upp något när jag hade ÄL enligt Clearblue men nu de senaste dagarna har jag haft något högre temperatur igen
(Läste att det kunde hända när ägget får och det stämmer ju i tid?!) Men nu säger appen att jag hade ÄL i måndags 2/10. Och det med kombin att gravttestet var negativt så tappade jag hoppet totalt. Vi myste ju inte alls runt den 2/10... ????