• Mor till Ella

Bim oktober 2017

Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.

Jag har BIM 1/10

• Svar på tråden Bim oktober 2017
  • alvinojuliansmamma

Vet att det kanske syns dåligt men jag tog ett test idag. Men har haft mens i tre dagar och nu är den slut. Brukar vara i sju dagar. Så jag antar stt det kanske kanske var något men att det inte fäste ordentligt... Erfarenhet någon?

• Mllm

Hej!

Väntan på BIM är så oerhört lång så blir mycket googlande och surfande på familjeliv. Har bim 20.10 och jag hoppas så att det har gått vägen denna gång. Har känningar runt livmodern och äggstockarna men det kan lika väl vara mensen som börjar göra sig påmind så försöker att inte hoppas för mycket. Har jättelånga cyklar (inne på dag 72 nu) så det är jättejobbigt att ha så få chanser att bli gravid på. Har försökt i ett halvt år nu men endast haft tre ägglossningar. Är jag inte gravid nu kommer jag att söka hjälp för att få igång ägglossningen.

Har en son sen tidigare och då blev jag gravid direkt men har nu en ny man så man kan ju aldrig veta säkert ifall vi alls kan bli gravida. Lycka till alla! Ska försöka hålla mig att testa åtminstone till onsdag!

• 1213
    Mllm skrev 2017-10-16 22:01:06 följande:

Hej!

Väntan på BIM är så oerhört lång så blir mycket googlande och surfande på familjeliv. Har bim 20.10 och jag hoppas så att det har gått vägen denna gång. Har känningar runt livmodern och äggstockarna men det kan lika väl vara mensen som börjar göra sig påmind så försöker att inte hoppas för mycket. Har jättelånga cyklar (inne på dag 72 nu) så det är jättejobbigt att ha så få chanser att bli gravid på. Har försökt i ett halvt år nu men endast haft tre ägglossningar. Är jag inte gravid nu kommer jag att söka hjälp för att få igång ägglossningen.

Har en son sen tidigare och då blev jag gravid direkt men har nu en ny man så man kan ju aldrig veta säkert ifall vi alls kan bli gravida. Lycka till alla! Ska försöka hålla mig att testa åtminstone till onsdag!

Åh vad jobbigt att ha så långa cyklar... men håller tummarna för att det tagit sig denna gången! Bara några dagar kvar innan du vet nu så håll ut! :)
  • Queva
    alvinojuliansmamma skrev 2017-10-16 21:54:09 följande:

Vet att det kanske syns dåligt men jag tog ett test idag. Men har haft mens i tre dagar och nu är den slut. Brukar vara i sju dagar. Så jag antar stt det kanske kanske var något men att det inte fäste ordentligt... Erfarenhet någon?

Jag tycker cb ger lätt spöksträck.. testa ett till i morgon?
  • Queva
    Isathe skrev 2017-10-16 13:31:57 följande:

Cirkeldag, alltså 34 dagar sedan sista mensen.

Känns inte direkt öppen och rätt hård.... Känns iaf inte som mensen är på väg.

Spännande! Kanske det gått vägen! :)
  • Queva
    Micec skrev 2017-10-16 20:56:42 följande:

Idag har jag bim! mensen har inte dykt upp ännu!! brukar komma som en klocka på dagen! Dock mensvärk som började i morse, så känns lustigt att den inte kommit igång än!!

Testade dock negativt bim-3 , sen har jag ej testat mer för trodde det var kört. Spännande ialf sålänge tant röd ej dyker upp!

Vad spännande! Duktig du är som kan hålla dig!
  • 1213

Är på BIM -6 idag. Börjar få svårt att hålla mig till BIM med att testa.

Funderar därför på att köpa testlagrets stickor imorgon och testa på onsdag eller torsdag. Är dessa stickor bra och tror ni det är värt att testa på BIM-4?

• XAHHA92

Jahapp, dag tre med brun/röda småblödningar. Bara till att inse att det inte var någon nidblödning utan det är kroppen som jävlas med mig.

Trodde verkligen att det skulle vara vår tur nu. Jag får bara inse att jag måste vänta till december innan jag får domen, om vi kan få barn eller inte & va fan felet är.

Försöker med första sen maj -16 (Försök 18, BIM 22/10)
  • Isathe
    Queva skrev 2017-10-16 22:37:12 följande:
    Spännande! Kanske det gått vägen! :)
    Hoppas så klart på det, men eftersom gravtestet var negativt i söndags så känns de som det....
    Har sagt att jag ska ge det ett par dagar in i denna vecka innan jag testar igen.
  • Nyckelpiga2017

Hej! Är det någon här som har testat cb digitala äl-tester med dubbel hormonindikator?

Jag har kört med dessa nu sedan min mensen slut och idag på morgonen var första dagen jag fick blinkande gubbe. I förrgår hade jag äl-känningar dvs smärta vid tjejmagen och igår hade jag äggviteflytningar. Jag tror därför inte riktigt på testerna, någon som har varit med om liknande? Reagerar dessa för sent?

Svar på tråden Bim oktober 2017