• Mor till Ella

Bim oktober 2017

Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.

Jag har BIM 1/10

• Svar på tråden Bim oktober 2017
  • Micec
    Queva skrev 2017-10-16 22:38:45 följande:

Vad spännande! Duktig du är som kan hålla dig!

Jätte spännande. Haha hålla mig o hålla mig.... började testa bim-8 , så så duktig vet i tusan! haha..

Men gav upp på bim -3 ,eftersom det ändå verkade kört. Men som sagt, bim+1 nu o ingen mens. som annars är som en klocka. Så väldigg spännande
  • Brittsommar

Nu kom lite spottings och mensvärk så ingen tur denna månad. Får se om jag orkar fortsätta försöka. Snart försökt ett år.

• Matildalinea

Fick mens som beräknat och tänkte jahopp, då va det bara att ta nya tag till nästa månad :( men samvaro min mens inte riktigt lika riklig som innan och endast 4-5 dagar istället för som vanligt 6-7 dagar.. tyckte detta va märkligt och blev tipsad att ta grav test, jag har själv inte kännt av symptom men nu när jag tog efter jag inte varit på toa på 4 timmar och int heller druckit så tycker jag att det visar svagt svagt på graviditetskollens .. är detta äns möjligt ? Eller kan jag inbilla mig för att jag önskar så ..? Skickar med bild så får ni gärna hjälpa mig ! (Tidigare test har varit total blanka, man kan inte äns försöka inbilla sig)

• 1213
    Matildalinea skrev 2017-10-17 18:57:32 följande:

Fick mens som beräknat och tänkte jahopp, då va det bara att ta nya tag till nästa månad :( men samvaro min mens inte riktigt lika riklig som innan och endast 4-5 dagar istället för som vanligt 6-7 dagar.. tyckte detta va märkligt och blev tipsad att ta grav test, jag har själv inte kännt av symptom men nu när jag tog efter jag inte varit på toa på 4 timmar och int heller druckit så tycker jag att det visar svagt svagt på graviditetskollens .. är detta äns möjligt ? Eller kan jag inbilla mig för att jag önskar så ..? Skickar med bild så får ni gärna hjälpa mig ! (Tidigare test har varit total blanka, man kan inte äns försöka inbilla sig)

Jag ser ett svagt streck så det har du iaf inte inbillat dig :)
  • Emselie

Jag ser också!!
  • Queva

Jag ser! Testa om 1-3dagar igen!
  • Queva

Finns de något eller är de jag som stirrat för mkt? Detta är dom känsliga...
  • Matildalinea
    Emselie skrev 2017-10-17 19:07:31 följande:

Jag ser också!!

Queva skrev 2017-10-17 19:12:47 följande:

Jag ser! Testa om 1-3dagar igen!

Men är det äns möjligt att de blir så ? Kan jag vara gravid trots mens och absolut inga symptom ?? Vågar ju inte tro på det då mitt hopp helt va borta ! :o

Blivit tipsad om att testa vanliga cb istället då dom visar bättre, gravidkollens kan vara tydligen visa mycket svagare i jämförelse .
  • Queva
    Matildalinea skrev 2017-10-17 19:17:24 följande:

Men är det äns möjligt att de blir så ? Kan jag vara gravid trots mens och absolut inga symptom ?? Vågar ju inte tro på det då mitt hopp helt va borta ! :o

Blivit tipsad om att testa vanliga cb istället då dom visar bättre, gravidkollens kan vara tydligen visa mycket svagare i jämförelse .

Kan ju vara tidigt misfall? Och ibland får man mens fast man är gravid men ovanligt
  • Ungmensäker

Hej! Behöver lite råd nu igen. Jag fick positivt ägglossningstest cd28 och hade då sex, har sen dess haft riktig molvärk och mått illa. Idag är det äl+5 bim-11, när skulle ni testa? Jag vill såklart testa typ imorgon men antar det inte lär synas redan då. Om inte det positiva ägglossningstestet dag 28 var positivt pga att jag var gravid redan då? Brukar oftast ha ägglossning cd20 ca.

Svar på tråden Bim oktober 2017