• Mor till Ella

Bim oktober 2017

Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.

Jag har BIM 1/10

• Svar på tråden Bim oktober 2017
  • Matildalinea
    Queva skrev 2017-10-17 19:23:41 följande:

Kan ju vara tidigt misfall? Och ibland får man mens fast man är gravid men ovanligt

Kan det vara så tråkigt som missfall ? :( :(
  • fruSolsken
    Emselie skrev 2017-10-17 15:19:26 följande:

Åh nej!! Så himla surt, kanske äl bara skjutits fram några dagar :o Hoppas du inte får som jag hade det förra månaden när jag inte fick ägglossning alls, visst det kan hända några gånger per år har jag läst, men ändå, så störigt!!

Jag vet ju helt säkert att jag fick ägglossning i fredags iom att jag tempar, faktiskt skönt att kunna göra det och vara helt säker på att äl skett. Inte för att jag blir mer gravid för det, haha!

Haha ohnooo.. får jag ingen ägglossning alls blir jag ledsen på riktigt ;) stackars dig som gick det!, en månad känns ju redan tillräckligt lång när man väntar..

Nej men så himla skönt ändå att veta att ägglossningen verkligen skett! Jag har kört med stickor periodvis, men då får jag stegring båda gångerna så det har ju inte hjälpt haha.. tar det sig inte snarast ska jag nog också börja tempa, så man har ordentlig koll!
  • Queva
    Matildalinea skrev 2017-10-17 19:40:00 följande:

Jag vet inte..? Jag hade nog tagit ett annat med morgon urin! För å se..! Blir fe starkare gravid, svagare inte?

Ser du något på mina där uppe?
  • Emselie
    Matildalinea skrev 2017-10-17 19:40:00 följande:

"Det är vanligt att få en blödning ur slidan, särskilt under första halvan av graviditeten. En blödning kan vara ett tecken på missfall, men ofta beror blödningen på något annat. Den behöver inte betyda att något är fel."

Så står det på 1177 hemsida.

Jag håller alla mina tummar för dig att allt är som det ska. Kanske ta ett nytt test om några dagar och se?
  • Emselie
    fruSolsken skrev 2017-10-17 19:42:03 följande:

Haha ohnooo.. får jag ingen ägglossning alls blir jag ledsen på riktigt ;) stackars dig som gick det!, en månad känns ju redan tillräckligt lång när man väntar..

Nej men så himla skönt ändå att veta att ägglossningen verkligen skett! Jag har kört med stickor periodvis, men då får jag stegring båda gångerna så det har ju inte hjälpt haha.. tar det sig inte snarast ska jag nog också börja tempa, så man har ordentlig koll!

Jag höll verkligen på att bli galen, när man vill så mycket så ska kroppen krångla till det och strunta i ägglossningen. Men nu är det nya tag igen och en fungerande cykel iallafall denna månaden. Av en slump så började jag ta äl-tester på tisdagen förra veckan då jag tänkte att jag bannemig inte ska missa den denna månaden ifall den nu tänkte bestämma sig för att komma. Tur var väl det då två dagar senare fick ett positivt test. Blev så överraskad! Myste till det med sambon tillomed två gånger den dagen, här ska inte spillas med tid och ägglossningar inte haha!

Ja men börja tempa, det är faktiskt riktigt intressant och gud vad jag lärt mig mer om min kropp efter bara dessa 5 månader man försökt. Man kanske skulle utbilda sig till barnmorska senare i livet ;)
  • Emselie
    Queva skrev 2017-10-17 19:14:00 följande:

Finns de något eller är de jag som stirrat för mkt? Detta är dom känsliga...

Ser tyvärr ingenting :( När har du bim?
  • Nyckelpiga2017
    Queva skrev 2017-10-17 19:14:00 följande:

Finns de något eller är de jag som stirrat för mkt? Detta är dom känsliga...

Jag ser tyvärr ingenting. Var det väldigt tidigt?
  • Iamlalex

Hej!

Jag har bim mellan 25 och 27 denna månaden men har mått helknäppt sedan ÄL runt 10-11. Det är första gången jag skriver här så jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer än att det är ju så lång tid att vänta med att testa!! Jag gjorde ett test nu ikväll och jag tyckte mig se ett svagt svagt streck. Men jag kan ju ha inbillat mig haha. Men åhhh när tycker ni att jag ska testa igen?

/ nervös

• Nyckelpiga2017
    Iamlalex skrev 2017-10-17 20:11:50 följande:

Hej!

Jag har bim mellan 25 och 27 denna månaden men har mått helknäppt sedan ÄL runt 10-11. Det är första gången jag skriver här så jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer än att det är ju så lång tid att vänta med att testa!! Jag gjorde ett test nu ikväll och jag tyckte mig se ett svagt svagt streck. Men jag kan ju ha inbillat mig haha. Men åhhh när tycker ni att jag ska testa igen?

/ nervös

Det skiljer ganska mycket mellan tester men 22/10 är nog det tidigaste jag kan tänka mig att du skulle kunna få positivt. Känner igen mig dock, jobbigt att vänta men jobbigt att få knäckande negativa test med. Håller tummarna!
  • Mllm
    Matildalinea skrev 2017-10-17 18:57:32 följande:

Fick mens som beräknat och tänkte jahopp, då va det bara att ta nya tag till nästa månad :( men samvaro min mens inte riktigt lika riklig som innan och endast 4-5 dagar istället för som vanligt 6-7 dagar.. tyckte detta va märkligt och blev tipsad att ta grav test, jag har själv inte kännt av symptom men nu när jag tog efter jag inte varit på toa på 4 timmar och int heller druckit så tycker jag att det visar svagt svagt på graviditetskollens .. är detta äns möjligt ? Eller kan jag inbilla mig för att jag önskar så ..? Skickar med bild så får ni gärna hjälpa mig ! (Tidigare test har varit total blanka, man kan inte äns försöka inbilla sig)

Spännande! Jag kommer att testa imorgon trots att jag nu har nån slags blödning. För tidigt för att ha mens egentligen och blödningen är mindre än vanligt. Vet inte vad jag ska tro.
Svar på tråden Bim oktober 2017