• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • evve88
    Kia82 skrev 2018-03-24 16:42:10 följande:

Och jag mår väldigt lätt illa igen om jag inte ätit på ett tag eller ätit för mycket/för lite. Det är en knepig balansgång.

Haha samma här! Med andra ord lätt illamående ofta, är ju sååå svårt att veta vad och hur mkt man ska äta. Äter jag inte smörgås på morgonen så spyr ja fortfarande.. men är sååå trött på mackor :p
  • beme

Det här med minskade fosterrörelser...
    Jag var ju in till förlossningen för ganska precis 3 veckor sedan (på onsdag), pga minskade fosterrörelser. Men hjärtljud, ultraljud osv såg bra ut. Därefter återgick han till sitt normala jag och var väldigt aktiv igen. Tills för några dagar sedan...

Alltså, jag kan förstå att han ändrar rutiner eller att rörelserna förändras i styrka - från buffande till mer svepande/töjande i och med att det blir trängre och trängre. Men att i två omgångar först gå från väldigt aktiv med mycket tydliga rörelser som hans normala, till knappt märkbar, gör mig fundersam.

Varför växlar det så otroligt mycket nu när det tidigare varit så jämt?! Varför är en bebis först väldigt aktiv i magen som normalt, för att sedan knappt märkas av någonting i flera dagar?!

Kan tillägga att jag idag gick in i v. 31 (30+0).

"Once you become fearless, life becomes limitless"
  • Kia82
    beme skrev 2018-03-25 21:19:11 följande:

Jag var ju in till förlossningen för ganska precis 3 veckor sedan (på onsdag), pga minskade fosterrörelser. Men hjärtljud, ultraljud osv såg bra ut. Därefter återgick han till sitt normala jag och var väldigt aktiv igen. Tills för några dagar sedan...

Alltså, jag kan förstå att han ändrar rutiner eller att rörelserna förändras i styrka - från buffande till mer svepande/töjande i och med att det blir trängre och trängre. Men att i två omgångar först gå från väldigt aktiv med mycket tydliga rörelser som hans normala, till knappt märkbar, gör mig fundersam.

Varför växlar det så otroligt mycket nu när det tidigare varit så jämt?! Varför är en bebis först väldigt aktiv i magen som normalt, för att sedan knappt märkas av någonting i flera dagar?!

Det låter ju väldigt märkligt. Vad säger din bm? Rörelserna på min lille blir bara fler och fler hela tiden och har blivit som en dygnsrytm (v. 28+5 idag).

Hoppas att allt är som det ska.
  • Sommar-2018

Hej allihopa! Hoppas ni mår bra. Nu är det ju mindre än 100 dagar kvar för oss allihopa :)

Är det någon mer som tycker att det här med kläder är svårt? Vad ska man handla? Hur mycket? I vilka storlekar?

Hur mycket kläder kommer man egentligen använda om sommaren blir varm?

Jag har köpt 3 långärmade bodys i stl 50 (Dock ingen enfärgad vilket jag skulle vilja komplettera med).

Har även 4 tights och tre långärmade pyjamas i stl 50.

Har bara något enstaka plagg i 56 så där behövs det nog fyllas på.

Såå svårt! Man har ju ingen aning om hur stor bebisen är vid födseln eller hur sommarvädret blir.

Självklart går det att komplettera efter att barnet är fött så det kanske är onödigt att ens lägga energi på detta..

Är ändå nyfiken på hur ni resonerar? :)

• Kia82
    Sommar-2018 skrev 2018-03-25 22:41:16 följande:

Hej allihopa! Hoppas ni mår bra. Nu är det ju mindre än 100 dagar kvar för oss allihopa :)

Är det någon mer som tycker att det här med kläder är svårt? Vad ska man handla? Hur mycket? I vilka storlekar?

Jag har köpt 3 långärmade bodys i stl 50 (Dock ingen enfärgad vilket jag skulle vilja komplettera med).

Såå svårt! Man har ju ingen aning om hur stor bebisen är vid födseln eller hur sommarvädret blir.

Självklart går det att komplettera efter att barnet är fött så det kanske är onödigt att ens lägga energi på detta..

Trots fyra bebisar tidigare så tycker jag fortfarande att det är lika svårt, har dessutom ingenting kvar efter de andra. Har i dagsläget 5 par byxor, två långärmade bodys och en kortärmad i strl 50 samt två pyjamasar i denna storleken. Har köpt på mig ännu mer i strl 56 och några enstaka plagg i 62. Räknar med att bebisen kommer att väga över 4 kg om han följer syskonens viktkurva så vill inte köpa för mycket i minsta storleken men någon mer body kommer jag att köpa. I och med att man inte vet hur vädret kommer att bli så är det faktiskt lättare att komplettera efterhand sen och att lägga en beställning som mannen får hämta ut sen orkar man kort efter förlossningen även om springa i affärer inte är aktuellt.
  • Kia82
    evve88 skrev 2018-03-25 10:48:08 följande:

Haha samma här! Med andra ord lätt illamående ofta, är ju sååå svårt att veta vad och hur mkt man ska äta. Äter jag inte smörgås på morgonen så spyr ja fortfarande.. men är sååå trött på mackor :p

Usch ja, det är jobbigt! Jag överlever nästan inte utan min havregrynsgröt med bär och mjölk om morgnarna. Apelsinjuice som jag druckit i flera månader för järnets skull klarar jag inte av att dricka längre, det svider i halsen och jag blir spyfärdig. Glass som är gott och svalkande spyr jag upp efter någon timme. Har märkt att den sista veckan har jag varit tvungen att minska portionerna rejält då maten inte får plats längre så borde småäta lite och ofta vilket jag lätt glömmer bort att göra då jag är så inriktad på mina fasta måltider, vilket säkert också är en anledning till illamåendet.
  • MaTik
    beme skrev 2018-03-25 21:19:11 följande:

Jag känner igen det där. Oftast är det sån fart där inne att magen hoppar, och sen kan det komma ett par dagar som är mycket lugnare. Började bli orolig i slutet av förra veckan, då var det typ två lugna dagar på rad. Känner rörelser, så vet att bebisen lever, men de är mycket lugnare och mer sällan. Sen i lördags blev det fart igen och nu tumlar med lille runt där inne. De kanske bara har mer eller mindre pigga dagar helt enkelt? 
  • MaTik
    Sommar-2018 skrev 2018-03-25 22:41:16 följande:

Tycker det är skitsvårt! Jag har köpt jättemycket kläder, men i princip bara på rea och begagnat, så jag "försvarar" mig med att det iaf inte blir så dyrt om jag skulle köpa för mycket. Har typ tre bodys, en sparkdräkt och två par byxor i stl 50, men mängder av kläder i storlek 56. Har även en del i 62 och ännu större storlekar, mest för att jag hittat nåt fint på rea och inte kunnat låta bli. Tyvärr är mycket långärmat, har inte riktigt tänkt på att det kan vara tokvarmt i juli... 

Har inte köpt några strumpor, vilket storlek har ens nyfödda på fötterna? 
  • beme
    Kia82 skrev 2018-03-25 21:57:55 följande:
    Det låter ju väldigt märkligt. Vad säger din bm? Rörelserna på min lille blir bara fler och fler hela tiden och har blivit som en dygnsrytm (v. 28+5 idag).

Hoppas att allt är som det ska.
    Ja jag tycker också det. Han har ju haft rutiner tidigare och varit väldigt aktiv, så det är därför jag blir fundersam, men ändå hittade dom inget onormalt vid kollen och mina värden är bra. Jag har inte pratat med BM än om att det ändrats igen, ska prata med henne idag.
  • beme
    MaTik skrev 2018-03-26 09:19:00 följande:
    Jag känner igen det där. Oftast är det sån fart där inne att magen hoppar, och sen kan det komma ett par dagar som är mycket lugnare. Började bli orolig i slutet av förra veckan, då var det typ två lugna dagar på rad. Känner rörelser, så vet att bebisen lever, men de är mycket lugnare och mer sällan. Sen i lördags blev det fart igen och nu tumlar med lille runt där inne. De kanske bara har mer eller mindre pigga dagar helt enkelt? 
    Ja jag får hoppas det! :) Men kan inte låta bli att fundera på varför det plötsligt blivit så för de lugna dagarna är många innan det förra gången gick tillbaka och blev superaktivitet i magen igen i flera veckor, tills nu?! Ogillar att känna mig "nojig", haha.