• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • FairyL
    evve88 skrev 2018-03-20 18:42:33 följande:

Jasså de lät konstigt... :/ vill verjligen inte äta niferex. Mådde kass, tycker nästan man blir förstoppad av siffran till och med... ändå rekommenderade bm sideral var tredje dag men nu när mitt järnvärden sjunkit skulle jag ta de varje dag... har ditt järnvärde gått upp?

Jag tog Niferex typ var tredje dag från ca v 12 men mitt järnvärde hade sjunkit och låg för lågt (107) när de kollade i ungefär vecka 26. Sedan dess har jag tagit Nifferex varje dag vilket jag blev tillsagd. Men jag har inte fått nån ny kontroll än så jag vet inte om det gått upp.

Men jag kan rekommendera Movicol eller motsvarande varje dag för det läkemedlet ska vara okej, åtminstone enligt den läkare och barnmorska som jag haft kontakt med.
  • FairyL

Sammandragningar!?

Hej! Jag har sammandragningar ofta, varje dag, även om jag vaknar till på nätterna kan jag ha rätt starka sammandragningar.

Det är säkert kring 20-40 st per dag. Nån annan som har så, eller vet om det är normalt?

Dom gör inte ont och släpper efter nån minut, men sen kan det dröja bara nån minut innan nästa kommer.

Jag är i vecka 28.

• Moorii
    Sommar-2018 skrev 2018-03-25 22:41:16 följande:

Hej allihopa! Hoppas ni mår bra. Nu är det ju mindre än 100 dagar kvar för oss allihopa :)

Är det någon mer som tycker att det här med kläder är svårt? Vad ska man handla? Hur mycket? I vilka storlekar?

Hur mycket kläder kommer man egentligen använda om sommaren blir varm?

Jag har köpt 3 långärmade bodys i stl 50 (Dock ingen enfärgad vilket jag skulle vilja komplettera med).

Har även 4 tights och tre långärmade pyjamas i stl 50.

Har bara något enstaka plagg i 56 så där behövs det nog fyllas på.

Såå svårt! Man har ju ingen aning om hur stor bebisen är vid födseln eller hur sommarvädret blir.

Självklart går det att komplettera efter att barnet är fött så det kanske är onödigt att ens lägga energi på detta..

Är ändå nyfiken på hur ni resonerar? :)

Jag vill slå ett slag för sparkdräkter med fötter, det hade vi inte köpt alls till första, men fick två i present och de använde vi flitigt när han var nyfödd. Vår son var 50,5 cm när han föddes, så storlek 50 hade han bara i en vecka eller så, men några ombyten är ju bra. Tänk på att omlottbodys är bra när de är pytte, bajsar de ryggen full vill man inte dra den bodyn över deras huvud.. När jag gick igenom sonens kläder nyss så märkte jag den extrema mängden kläder vi hade i 56! Man får en hel del i den storleken i present, så köp inte på er för mycket. Köpte en del i både 62 och 68 när vi shoppade sist av den anledningen. Samtidigt är det svårt att låta bli att köpa mindre när allt som är pytte är så oemotståndligt gulligt ^^
  • beme
    FairyL skrev 2018-03-26 15:27:40 följande:

Sammandragningar!?

Hej! Jag har sammandragningar ofta, varje dag, även om jag vaknar till på nätterna kan jag ha rätt starka sammandragningar.

Det är säkert kring 20-40 st per dag. Nån annan som har så, eller vet om det är normalt?

Dom gör inte ont och släpper efter nån minut, men sen kan det dröja bara nån minut innan nästa kommer.

Jag är i vecka 28.

Så länge de inte gör ont, inte kommer regelbundet (att du kan klocka dem) och går över när du vilar så ska det inte vara farligt, har jag fått berättat till mig från barnmorskan. Livmodern tränar sig då bara. Men är du orolig så kontakta din barnmorska. :)
    "Once you become fearless, life becomes limitless"
  • FairyL
    beme skrev 2018-03-26 15:56:56 följande:
    Så länge de inte gör ont, inte kommer regelbundet (att du kan klocka dem) och går över när du vilar så ska det inte vara farligt, har jag fått berättat till mig från barnmorskan. Livmodern tränar sig då bara. Men är du orolig så kontakta din barnmorska. :)
    Tack för info! {#emotions_dlg.flower}
  • Utvandraren2
    Sommar-2018 skrev 2018-03-25 22:41:16 följande:

Är ändå nyfiken på hur ni resonerar? :)

Hmm. Jag har möjligens gått lite bananas på begagnat marknaden och köpt lite för mkt kläder. 50 och 56. Har så många bodys att jag troligtvis kan slänga de fulaste efter en användning. Men kunde inte låta bli. Har lagt ut 550kr och har kanske 100 plagg... hon kommer aldrig hinna använda allt sa svärmor. Men är ju min första, så strunt samma. <3
  • Kia82

Haft en mardrömsnatt med halsbränna inatt. En halv ask Novalucol har knaprats upp och jag har varit uppe och spytt två gånger. Dessutom snor och hosta på det. Tack och lov för att jag är ledig och kan ta det förhållandevis lugnt idag, har fyra barn hemma förvisso. Nu längtar jag efter en kopp te.

• Sjuttiosjuan
    Kia82 skrev 2018-03-27 08:04:02 följande:

Haft en mardrömsnatt med halsbränna inatt. En halv ask Novalucol har knaprats upp och jag har varit uppe och spytt två gånger. Dessutom snor och hosta på det. Tack och lov för att jag är ledig och kan ta det förhållandevis lugnt idag, har fyra barn hemma förvisso. Nu längtar jag efter en kopp te.

Stackare!!!

Har också haft problem med halsbränna tills någon tipsade om Omeprazol. Vilken dröm!! Man tar bara en tablett om dagen och den började verka på en gång. Prova det:)
  • wibblywobbly

Nu har vi gått in i vecka 30.
    All form av illamående verkar ha släppt helt, samt att jag inte känner mig lika trött. Däremot har ryggen börjat värka, och andningen är rätt kämpig på jobbet.
    Har hittills bara gått upp runt 4kg, men magen står ut som en ballong, får många kommentarer om att jag smalnat av i ansiktet osv.. Så verkar som om jag har en bebis som äter upp mig.. :P

Börjar mer och mer ställa in mig på förlossning och är så grymt trött på människor i min närhet som istället för att peppa bara ska berätta hur ont och hemskt det är.. Liksom, vem som helst fattar väl att det gör ont att föda barn - men att det ska tjatas så oändligt om denna smärta och allt som kan gå fel, när man själv gärna vill höra pepp och saker som gör att man känner sig redo.. Hur har ni känt på den punkten?

• Lillen
    wibblywobbly skrev 2018-03-27 09:23:33 följande:

Börjar mer och mer ställa in mig på förlossning och är så grymt trött på människor i min närhet som istället för att peppa bara ska berätta hur ont och hemskt det är.. Liksom, vem som helst fattar väl att det gör ont att föda barn - men att det ska tjatas så oändligt om denna smärta och allt som kan gå fel, när man själv gärna vill höra pepp och saker som gör att man känner sig redo.. Hur har ni känt på den punkten?

Jag tänker att det beror på att många förstföderskor inte verkar förbereda sig så bra på förlossningen och sen blir förvånade om det blir svårt/gör ont. Ett peppande "du klarar det - det kommer gå jättebra" är inte så hjälpsamt - man vill ju inte få förlossningen att framstå som något lätt - för det är det inte för de allra flesta. Bättre att ställa in sig på det värsta och sen kanske bli glatt överraskad :o)