Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Jasså de lät konstigt... :/ vill verjligen inte äta niferex. Mådde kass, tycker nästan man blir förstoppad av siffran till och med... ändå rekommenderade bm sideral var tredje dag men nu när mitt järnvärden sjunkit skulle jag ta de varje dag... har ditt järnvärde gått upp?
Sammandragningar!?
Hej! Jag har sammandragningar ofta, varje dag, även om jag vaknar till på nätterna kan jag ha rätt starka sammandragningar.
Det är säkert kring 20-40 st per dag. Nån annan som har så, eller vet om det är normalt?
Dom gör inte ont och släpper efter nån minut, men sen kan det dröja bara nån minut innan nästa kommer.
Jag är i vecka 28.
Hej allihopa! Hoppas ni mår bra. Nu är det ju mindre än 100 dagar kvar för oss allihopa :)
Är det någon mer som tycker att det här med kläder är svårt? Vad ska man handla? Hur mycket? I vilka storlekar?
Hur mycket kläder kommer man egentligen använda om sommaren blir varm?
Jag har köpt 3 långärmade bodys i stl 50 (Dock ingen enfärgad vilket jag skulle vilja komplettera med).
Har även 4 tights och tre långärmade pyjamas i stl 50.
Har bara något enstaka plagg i 56 så där behövs det nog fyllas på.
Såå svårt! Man har ju ingen aning om hur stor bebisen är vid födseln eller hur sommarvädret blir.
Självklart går det att komplettera efter att barnet är fött så det kanske är onödigt att ens lägga energi på detta..
Är ändå nyfiken på hur ni resonerar? :)
Sammandragningar!?
Hej! Jag har sammandragningar ofta, varje dag, även om jag vaknar till på nätterna kan jag ha rätt starka sammandragningar.
Det är säkert kring 20-40 st per dag. Nån annan som har så, eller vet om det är normalt?
Dom gör inte ont och släpper efter nån minut, men sen kan det dröja bara nån minut innan nästa kommer.
Jag är i vecka 28.
Är ändå nyfiken på hur ni resonerar? :)
Haft en mardrömsnatt med halsbränna inatt. En halv ask Novalucol har knaprats upp och jag har varit uppe och spytt två gånger. Dessutom snor och hosta på det. Tack och lov för att jag är ledig och kan ta det förhållandevis lugnt idag, har fyra barn hemma förvisso. Nu längtar jag efter en kopp te.
Haft en mardrömsnatt med halsbränna inatt. En halv ask Novalucol har knaprats upp och jag har varit uppe och spytt två gånger. Dessutom snor och hosta på det. Tack och lov för att jag är ledig och kan ta det förhållandevis lugnt idag, har fyra barn hemma förvisso. Nu längtar jag efter en kopp te.
Nu har vi gått in i vecka 30.
All form av illamående verkar ha släppt helt, samt att jag inte känner mig lika trött. Däremot har ryggen börjat värka, och andningen är rätt kämpig på jobbet.
Har hittills bara gått upp runt 4kg, men magen står ut som en ballong, får många kommentarer om att jag smalnat av i ansiktet osv.. Så verkar som om jag har en bebis som äter upp mig.. :P
Börjar mer och mer ställa in mig på förlossning och är så grymt trött på människor i min närhet som istället för att peppa bara ska berätta hur ont och hemskt det är.. Liksom, vem som helst fattar väl att det gör ont att föda barn - men att det ska tjatas så oändligt om denna smärta och allt som kan gå fel, när man själv gärna vill höra pepp och saker som gör att man känner sig redo.. Hur har ni känt på den punkten?
Börjar mer och mer ställa in mig på förlossning och är så grymt trött på människor i min närhet som istället för att peppa bara ska berätta hur ont och hemskt det är.. Liksom, vem som helst fattar väl att det gör ont att föda barn - men att det ska tjatas så oändligt om denna smärta och allt som kan gå fel, när man själv gärna vill höra pepp och saker som gör att man känner sig redo.. Hur har ni känt på den punkten?