• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Workingmom

Fasen Kia82, de måste vara vår tur snart!

När var du beräknad??

Jag har också en kokosnöt mellan benen idag, svårt att gå som tusan!

Men har överburenhetskontroll imorgon så det kanske sätter fart på bebisen

• EJL
    kindofnothing skrev 2018-06-18 16:24:46 följande:

Jag hade också hinnsvepning nyss men hon ville inte ta i för mkt för många belastar förlossningen med blödningen. Försökte övertala henne men hon gjorde bara en försiktig :(

3 cm öppen vilket tydligen var vanligt som omföderska, ett par cm kvar av tappen som är halvmjuk. Ngn som vet vad det betyder? Säger inte så mkt för mig.. hoppas på resultat, hur snart borde det komma? Bf var i lördags.

Beror förmodligen på vilken region man tillhör.

Tråkigt att göra någon slags mellanvariant. Men det kan säkert ge effekt ändå! Jag hade bf förra måndagen, börjar bli segt!
  • Kia82
    Workingmom skrev 2018-06-18 16:54:03 följande:

Fasen Kia82, de måste vara vår tur snart!

När var du beräknad??

Jag har också en kokosnöt mellan benen idag, svårt att gå som tusan!

Men har överburenhetskontroll imorgon så det kanske sätter fart på bebisen

Var beräknad till den 12:e.

Huu, ja inte är det så trevligt för närvarande!

Hoppas att det snart är igång för dig.
  • kindofnothing
    Moorii skrev 2018-06-18 16:26:00 följande:

Skickade mail om att vara med i studien om tidigare igångsättning förut, fick till svar nu att jag ska ringa om en vecka. Hoppas det sätter igång innan dess förstås, men finns ju en chans att få igångsättning en vecka tidigare och den tar jag gärna isåfall!

När har/hade du bf? Enligt vår bm kan man välja att delta men sen hoppa av ändå.. Jag är lite tveksam, rädd för en "forcerad onaturlig" förlossning om man blir igångsatt.
  • Moorii
    kindofnothing skrev 2018-06-18 18:47:47 följande:

När har/hade du bf? Enligt vår bm kan man välja att delta men sen hoppa av ändå.. Jag är lite tveksam, rädd för en "forcerad onaturlig" förlossning om man blir igångsatt.

Jag har bf på söndag, 24/6. Ja, precis, det tycker jag är rätt skönt ändå. Jag gick över med sonen, blev igångsatt bf +12 pga lite fostervatten, men var då helt omogen, tog närmare ett dygn enbart för att utplåna tappen.. Så misstänker att det inte kommer gå fortare denna gång, då kan jag lika gärna bli igångsatt efter en vecka som efter två veckor. Hade ju helst sett att det kom igång av sig själv, men sån tur har jag nog inte.. :(
  • Lindalängtar

Ni som blivit igångsatta... Börjar fundera på om det brukar vara såhär... Jag är idag på bf+11 o ska alltså enligt Skånes landsting sättas igång på torsdag bf+14 om det inte startat själv då. Min barnmorska sa att jag skulle ringa förlossningen torsdag morgon o åka in för igångsättning om det är läge... Läser mest om folk som bokat tid i förväg är det vanligt att man ringer in själv samma dag så... Tänkte ringa på onsdag o höra men känns lite märkligt tänk så blir man nekad... orkar inte mer...

• Elvipe

Läser att många av er gör hinnsvepningar. Varför görs det? Har ni gått över tiden? Har ni velat det själv eller har era barnmorskor föreslagit? Är det för att ev "skynda på" en förlossning?

• Emmy85x3

Tack för alla grattisar. Man blir helt fast i bebisbubblan! Håller tummarna för er som väntar, snart är de över <3

• Workingmom

Vaken sen kl 01, gav upp vid 02:30 och satte mig vid datorn och jobbade lite.

Svårt att somna då magen skriker av hunger, illamående eller något annat odefinierbart.

Ligger nu bara och väntar på att tiden ska gå så jag kan åka ner till en kund och jobba mer...

Överburenhetskontrollen idag kl 13 verkar inte skrämma fram någon bebis iaf..

Suck vad less jag är på denna väntan. Känns som att det aldrig ska bli någon bebis..

• Kia82

Gick och la mig innan 21 igår och somnade ganska så omgående, vaknade och gick på toaletten runt midnatt och vaknade därefter nu precis 5.30 och känner mig helt klarvaken. Såhär många timmars sömn har jag inte fått på flera månader tror jag? Försöker att se det som ett tecken på att det är förlossningsdags idag och att kroppen vilat upp sig ordentligt inför den. Bf+7 idag, trodde aldrig att denna dagen skulle komma.