• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • MammaMia1012
    Eleonoratösen skrev 2018-01-11 19:47:27 följande:

Jag testade i måndags och såg ett svagt svagt plus. Och nu tagit tre tester och det har ökat i styrka så är väldigt glad.

Maken är chockad och i halv förnekelse. Men börjar återhämta sig... hihi...

Köpt ett digitalt och ska testa i helgen. Nyfiken om det stämmer att jag hade väldigt sen ägglossning.

Men så spännande! Håller alla tummar och tår och du måste uppdatera när du testat! Tror jag vågar säga grattis!!!!
  • MammaMia1012
    Koke skrev 2018-01-11 18:37:31 följande:

Jag är 38 och vi planerar också en sladdis. Vi har precis börjat och jag håller på att lära mig detta forumt. Vet varken hur man lägger ut eller svarar. Testade i en annan grupp förut som jag inte hittar igen ????

Hej, jag svarade nog dig i den andra tråden jag är själv jättedålig på detta men du får meddelande uppe till höger när det är svarat på dina inlägg osv :)
  • Hellan
    Eleonoratösen skrev 2018-01-11 19:44:43 följande:

Grattis igen!

Tack igen!!

Hoppas och håller en tumme för ett bra resultat på ditt digitala test när du tar det.
  • puffen2009

Får man hänga på? Blir 34 om en vecka och sambon blir också 34 i vår. Vi har tre grabbar på 7, 10 och 12 och började planera för en sladdis i slutet av sommaren. Vi bestämde att vi skulle vänta till efter vår semester i oktober men då var mensen en vecka sen och sen började jag få mellanblödningar och endast tveksamma positiva äl-test. Cykeln som började i slutet av november hade jag fyra blödningsfria dagar! Och det var rent blod som kom inte bara blodblandade flytningar.

Men nu har jag inte haft nån blödning sen mellandagarna och igår fick starkt positivt på äl-testet! Så jag var överlycklig igår och vi har fått till det tre dagar i rad här nu så nu håller jag tummarna!

Oj vad långt det blev! Summan av det hela är att jag har bim 24-25/1

• MammaMia1012
    puffen2009 skrev 2018-01-11 23:57:40 följande:

Får man hänga på? Blir 34 om en vecka och sambon blir också 34 i vår. Vi har tre grabbar på 7, 10 och 12 och började planera för en sladdis i slutet av sommaren. Vi bestämde att vi skulle vänta till efter vår semester i oktober men då var mensen en vecka sen och sen började jag få mellanblödningar och endast tveksamma positiva äl-test. Cykeln som började i slutet av november hade jag fyra blödningsfria dagar! Och det var rent blod som kom inte bara blodblandade flytningar.

Men nu har jag inte haft nån blödning sen mellandagarna och igår fick starkt positivt på äl-testet! Så jag var överlycklig igår och vi har fått till det tre dagar i rad här nu så nu håller jag tummarna!

Oj vad långt det blev! Summan av det hela är att jag har bim 24-25/1

Välkommen verkat som din kropp är på banan nu, håller tummarna att det tar sig nu när ni fått till det så bra!
  • puffen2009
    MammaMia1012 skrev 2018-01-12 07:34:50 följande:

Välkommen verkat som din kropp är på banan nu, håller tummarna att det tar sig nu när ni fått till det så bra!

Tack!
  • puffen2009
    Hellan skrev 2018-01-11 08:14:14 följande:

Eftersom jag är hemma för vab idag tog jag med mig testen på toa.

Det jag hoppats på läääänge och misstänkt sen i måndags blev nu bekräftat!

Jag är gravid!

Dock kommer ju tankarna direkt, gör vi rätt som skaffar ett till, tänk om det är nå galet med barnet, tänk om det inre går vägen. Försöker djup andas och tänka positivt.

Hoppas ni andra får samma glada besked som jag inom kort!

Grattis!!

Jag förstår dock dina tankar, tycker de blivit värre med antalet barn och åldern. Men försök att njuta nu!
  • Hellan
    puffen2009 skrev 2018-01-12 16:11:07 följande:

Grattis!!

Jag förstår dock dina tankar, tycker de blivit värre med antalet barn och åldern. Men försök att njuta nu!

Tack!

Skönt att höra att det inte bara är jag som fått sådana tankar. Men idag är en annan dag och tankarna mer positiv.
  • Eleonoratösen
    MammaMia1012 skrev 2018-01-11 21:03:19 följande:

Men så spännande! Håller alla tummar och tår och du måste uppdatera när du testat! Tror jag vågar säga grattis!!!!

Här är dagens test! Så glad. Hoppas allt går väl! Det är lite galet och känns som på nytt igen. 7 år sedan vi fick vår 3:a...

• MammaMia1012
    Eleonoratösen skrev 2018-01-13 06:57:22 följande:

Här är dagens test! Så glad. Hoppas allt går väl! Det är lite galet och känns som på nytt igen. 7 år sedan vi fick vår 3:a...

Men så glad jag blir! Bästa som finns (efter att få ett eget pluss såklart) att gå in här på morgonen och se massa pluss)

Verkligen Jättegrattis igen!!! Visste väl att du skulle få pluss på digitalt!

Förstår verkligen att det känns så, det blir inte att man känner riktigt efter hur det kommer bli förens det är skarpt läge! :) kram på dig!
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?