• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • Liten 2018
    MammaMia1012 skrev 2018-03-14 06:31:23 följande:

Tusen tack alla <3

Ja det är verkligen magiskt! Nu känns det ännu mer verkligt och äntligen kan jag slappna av lite mer! V13 idag så nu vill jag tro att allt ska gå vägen!

Håller tummarna stenhårt för alla i tråden!

Stor kram!!

Mysigt. Njut å Grattis igen. Vi uppdaterar dig ;)
  • Liten 2018

Använder CB digitala för första gången nu. Jag å appen hade räknat ÄL i slutet av veckan och idag blinkar gubben. Så det verkar bli ganska mitt i prick. Vi myser på i kärlekens tecken för att vi vill. Inte lika planerat att nu måste vi :D. Så får vi se. BIM runt den 27 mars

• Trullis82

Hej där!

Jag har ju aldrig vetat när jag har äl då min mens alltid varit så hoppig.

Men nu ätit medicinen Letrozol så nu fick jag se igår att jag har två ägg 11&15 mm stora. Så inom dagarna borde jag ha äl.

Känns ganska magiskt. Jag har testat med digitala stickor (CB stickor)så länge o aldrig fått utslag på stickorna.... nu väntar jag med spänning att få se en glad gubbe

• Liten 2018
    Trullis82 skrev 2018-03-16 07:19:58 följande:

Hej där!

Men nu ätit medicinen Letrozol så nu fick jag se igår att jag har två ägg 11&15 mm stora. Så inom dagarna borde jag ha äl.

Känns ganska magiskt. Jag har testat med digitala stickor (CB stickor)så länge o aldrig fått utslag på stickorna.... nu väntar jag med spänning att få se en glad gubbe

Lycka till, å två ägg. Chans till tvillingar kanske då ;)
  • mycat81
    MammaMia1012 skrev 2018-03-13 05:55:26 följande:

Hej, längesen jag var in och skrev nu mem jag är in och läser allt och håller mig uppdaterad!

Igår var vi på KUB och fick jättebra resultat 1:20000 <3 Allt stämde med tid och det var så underbar upplevelse :) även om det är tredje gången.

Bestämde att berätta för resten av familjen och storebror blev så otroligt glad medans lillasyster inte alls var nöjd.. :( men gissar på att det kommer ändras med tiden!

Ha en strålande tisdag alla ni fantastiska kvinnor!!

Åh vad roligt att höra att allt är bra med dig och med den lille i magen Du inger hopp till oss övriga som fortfarande längtar, hoppas och planerar!
  • Trullis82
    Liten 2018 skrev 2018-03-16 19:00:38 följande:

Lycka till, å två ägg. Chans till tvillingar kanske då ;)

Hihi, ja risken finns
  • mycat81
    Liten 2018 skrev 2018-03-13 12:46:34 följande:

Hahha samma tanke, 1/1 får jag som BIF datum. Så jag kan vänta till nästa tihiii

Äl på gång här oxå, så det är ingen omöjlighet att det blir lite lördagsligg... Eller kanske söndagsmys Ingen sexpanik här heller utan infinner sig rätt tidpunkt och lust så blir det. Annars blir det en helt vanlig familjekväll i soffan/köket med barnen. Det är ju inte alltid så lätt att få till det på beställning när man har stora (vakna) barn i huset... haha

Tycker att det är så festligt att vi följs åt och ligger så lika du och jag Om det råka lyckas den här cykeln så får jag enligt familjelivs uträkningsverktyg BF 10 december. Men det får man ju ta med en nypa salt eftersom jag har en rätt oregelbunden cykel...
  • mycat81
    Trullis82 skrev 2018-03-16 07:19:58 följande:

Hej där!

Ojoj så spännande!

ÄL på gång inom kort här oxå (se mitt svar till liten 2018 ovanför)
  • Milian03

Tror vi missar äl denna månaden.

Mannen kommer inte hem förrän imorgon kväll

Idag har jag stark äl-värk och äl-flytningar med lite blodstrimmor i. Blodstrimman kom kl 16.00 idag.

När man har såna trådiga flytningar och lite blod och samtidigt ont, då släpper väl ägget? Har haft molande värk i några dagar men idag gör det verkligen ont i höger äggstock.

Så 16.00 imorgon borde det vara kört då ägget lever ca 24 timmar. Och mannen är hemma vid 22 imorgon :'( Jag är förtvivlad och stressad nu. Senast vi låg var i måndags. 5 dagar innan äl :( känns hopplöst denna månaden :(

• Liten 2018
    mycat81 skrev 2018-03-17 16:23:05 följande:

Äl på gång här oxå, så det är ingen omöjlighet att det blir lite lördagsligg... Eller kanske söndagsmys Ingen sexpanik här heller utan infinner sig rätt tidpunkt och lust så blir det. Annars blir det en helt vanlig familjekväll i soffan/köket med barnen. Det är ju inte alltid så lätt att få till det på beställning när man har stora (vakna) barn i huset... haha

Tycker att det är så festligt att vi följs åt och ligger så lika du och jag. Om det råkar lyckas den här cykeln så får jag enligt familjelivs uträkningsverktyg BF 10 december. Men det får man ju ta med en nypa salt eftersom jag har en rätt oregelbunden cykel...

Som vi är samsynkade. Blinkande gubbe i morse. Tog sticka ikväll å fick stark utslag.

Visade mannen som sken upp å frågade, - Vad betyder det där? Svarade.. ÄL nu :) - Jaha, trodde du var gravid...

Vi myser ikväll å i morgon så får vi hoppas. Eller ja.... Vi har mysigt på några daaar nu :D. Värsta ÄL flytningar idag. Sådär så jag garvade åt så synligt det är nu. BF blev oxå, såg jag nu, i början på dec, typ 6 dec. Har kort cykel. Ja ja, vi får väl se helt enkelt. Lycka till nu i helggnugget :')

Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?