• Ellifant

IVF våren 2018

Hej!

Jag påbörja min första ivf nu i november men vi var tvungna att avbryta pga för få blåsor!

Nu blir det en vilomånad och förhoppningsvis startar vi i januari 2018. Jag tycker att det är så jobbigt att läsa om alla som är i gång!

Så nu startar jag en ny grupp för oss som ska starta ivf i början av nästa år. Även för er som har gjort fler ivf försök men inte lyckats och hoppas på att 2018 är ert år!

Vi kan ju hjälpas åt att få tiden att gå! :)

• Svar på tråden IVF våren 2018
  • anina
    Elcca skrev 2018-09-26 09:25:11 följande:

Hej! Va ett tag sedan jag skrev nu. Blev deppigt efter senaste misslyckade återinförandet. Men nu är vi på G igen. Gjorde äggplock igår, med 12 fina ägg som resultat. Idag ringde dom och sa att 8 st har blivit befruktade så dom vill vänta med att sätta in ett till dag 5. Vet någon varför man gör så? Tänker att det befruktade ägget har större chans att växa till sig i livmodern?

Hej.

Grattis till så bra resultat. :). När man får så många befruktade så vill de se vilka som är bäst, alltså vilka som har bäst förutsättningar och därmed kan överleva till dag 5. Du har rätt i att de har det bättre i livmodern. Men på detta sättet får du istället tillbaka ett med eventuellt bättre kvalitet. Hoppas du förstår hur jag menar. :) hoppas ni får några till frysen också.
  • Ellencassandra
    eelinh skrev 2018-09-26 21:21:40 följande:

Ja det blir en liten tjej :) vi har ett ägg kvar i frysen, så vi får hoppas på det :)

Men vad mysigt med sommarbebis! <3

Va roligt :) grattis!

Ja det blir mysigt om det nu går vägen. Hoppas .<3
  • Elcca
    anina skrev 2018-09-27 22:57:38 följande:

Hej.

Grattis till så bra resultat. :). När man får så många befruktade så vill de se vilka som är bäst, alltså vilka som har bäst förutsättningar och därmed kan överleva till dag 5. Du har rätt i att de har det bättre i livmodern. Men på detta sättet får du istället tillbaka ett med eventuellt bättre kvalitet. Hoppas du förstår hur jag menar. :) hoppas ni får några till frysen också.

Hej! Tack! :)

Nu är jag bara såååå sjukt nervös inför den planerade insättningen imorgon. Alla negativa tankar kommer även om jag försöker hålla mig positiv! Tänk om inget har klarat sig! Att behöva gå igenom allting ännu en gång. Hur ska man orka!?
  • anina
    Elcca skrev 2018-09-29 12:31:30 följande:

Hej! Tack! :)

Nu är jag bara såååå sjukt nervös inför den planerade insättningen imorgon. Alla negativa tankar kommer även om jag försöker hålla mig positiv! Tänk om inget har klarat sig! Att behöva gå igenom allting ännu en gång. Hur ska man orka!?

Förstår att du är nervös. Men med så många befruktade så måste du få tillbaka ett imorgon. :) man tror inte man ska orka mer men på nåt sätt gör man det. Lycka till imorgon, allt kommer gå kanon. :) kram
  • pernillaivf

Hej på er.

Var med i denna grupp i våras. Blev gravid på första insättningen med ET.

Vår Frank var beräknad till 19e dec. På RUL v 19 fick vi veta att han hade tumör på vä lunga (CPAM) och efter en och en halv månad av utredning och behandlingar på Östra i Gbg - kast mellan hopp och förtvivlan - föddes han 11 sep och blev vårt änglabarn.

I all sorg som vi nu går igenom längtar jag sönder av att vara gravid igen. Läkarna tycker vi kan köra på så fort jag haft min mens. Så nu ska man in i IVF karusellen igen. Vi har ett 5dagars i frysen.

Hur går det för er? Vart är ni i processen?

• Elcca
    anina skrev 2018-09-29 14:22:37 följande:

Förstår att du är nervös. Men med så många befruktade så måste du få tillbaka ett imorgon. :) man tror inte man ska orka mer men på nåt sätt gör man det. Lycka till imorgon, allt kommer gå kanon. :) kram

Tack för peppande ord!! Det behövs verkligen mitt i allt detta. Kram!
  • Elcca
    pernillaivf skrev 2018-09-29 18:14:40 följande:

Hej på er.

Vår Frank var beräknad till 19e dec. På RUL v 19 fick vi veta att han hade tumör på vä lunga (CPAM) och efter en och en halv månad av utredning och behandlingar på Östra i Gbg - kast mellan hopp och förtvivlan - föddes han 11 sep och blev vårt änglabarn.

I all sorg som vi nu går igenom längtar jag sönder av att vara gravid igen. Läkarna tycker vi kan köra på så fort jag haft min mens. Så nu ska man in i IVF karusellen igen. Vi har ett 5dagars i frysen.

Beklagar verkligen vad ni har fått gå igenom! ??

Och välkommen tillbaka in i IVF-karusellen! :)

Jag själv har precis genomgått mitt andra äggplock och sitter nu o väntar på en insättning imorgon (om allt går som det ska) och får tillbaka ett 5-dagars. Alltid så jävla nervöst innan man är på plats på sjukhuset. Man bara väntar på att telefonen ska ringa och att dom ska meddela att inget klarade sig!

Men försöker peppa mig själv att allt gått bra! :)
  • pernillaivf
    Elcca skrev 2018-09-29 18:34:54 följande:

Beklagar verkligen vad ni har fått gå igenom! ??

Och välkommen tillbaka in i IVF-karusellen! :)

Jag själv har precis genomgått mitt andra äggplock och sitter nu o väntar på en insättning imorgon (om allt går som det ska) och får tillbaka ett 5-dagars. Alltid så jävla nervöst innan man är på plats på sjukhuset. Man bara väntar på att telefonen ska ringa och att dom ska meddela att inget klarade sig!

Men försöker peppa mig själv att allt gått bra! :)

Så spännande. Rädslan finns alltid där. Men bra att försöka motivera sig att inte ta ut något negativt i förskott.

Hur gick det med fösta försöket för dig?
  • Elcca
    pernillaivf skrev 2018-09-29 18:40:30 följande:

Så spännande. Rädslan finns alltid där. Men bra att försöka motivera sig att inte ta ut något negativt i förskott.

Hur gick det med fösta försöket för dig?

Ja, man får påminna sig själv om att hålla sig positiv!

Första försöket blev jag överstimulerad och fick frysa ner 2 blastocyter. Första insättningen tog, men fick strax därefter en blödning och det gick åt skogen. Andra tog inte alls.

Hur känns det inför eran insättning?
  • anina
    pernillaivf skrev 2018-09-29 18:14:40 följande:

Hej på er.

Men kära nån vad hemskt. Det måste vara så fruktansvärt så det inte går att beskriva. Vet inte vad jag ska skriva. Jag beklagar verkligen. Vad starka ni är som orkar köra igång igen, jag beundrar det. Hoppas det är ert blivande barn där i frysen. Skönt att ha det så man slipper börja om helt.

Jag gick in i vecka 9 idag. :) ultraljud på onsdag. Mår pyton med diverse symptom och är sjukskriven. Men det gör inget så länge allt är bra där inne i magen. :)

Kram på dig ??
Svar på tråden IVF våren 2018