• Ellifant

IVF våren 2018

Hej!

Jag påbörja min första ivf nu i november men vi var tvungna att avbryta pga för få blåsor!

Nu blir det en vilomånad och förhoppningsvis startar vi i januari 2018. Jag tycker att det är så jobbigt att läsa om alla som är i gång!

Så nu startar jag en ny grupp för oss som ska starta ivf i början av nästa år. Även för er som har gjort fler ivf försök men inte lyckats och hoppas på att 2018 är ert år!

Vi kan ju hjälpas åt att få tiden att gå! :)

• Svar på tråden IVF våren 2018
  • pernillaivf
    Elcca skrev 2018-09-29 18:50:20 följande:

Ja, man får påminna sig själv om att hålla sig positiv!

Första försöket blev jag överstimulerad och fick frysa ner 2 blastocyter. Första insättningen tog, men fick strax därefter en blödning och det gick åt skogen. Andra tog inte alls.

Hur känns det inför eran insättning?

Bra fråga. Känns som man känner allt! ?Klart det kommer gå?, ?Så många som lyckas på första men sedan aldrig igen? o allt däremellan. ????
  • pernillaivf
    anina skrev 2018-09-29 19:13:42 följande:

Men kära nån vad hemskt. Det måste vara så fruktansvärt så det inte går att beskriva. Vet inte vad jag ska skriva. Jag beklagar verkligen. Vad starka ni är som orkar köra igång igen, jag beundrar det. Hoppas det är ert blivande barn där i frysen. Skönt att ha det så man slipper börja om helt.

Jag gick in i vecka 9 idag. :) ultraljud på onsdag. Mår pyton med diverse symptom och är sjukskriven. Men det gör inget så länge allt är bra där inne i magen. :)

Kram på dig ??

Tack ?? Jag önskar dig all lycka till på onsdag!????????
  • S91
    pernillaivf skrev 2018-09-29 18:14:40 följande:

Hej på er.

Var med i denna grupp i våras. Blev gravid på första insättningen med ET.

Vår Frank var beräknad till 19e dec. På RUL v 19 fick vi veta att han hade tumör på vä lunga (CPAM) och efter en och en halv månad av utredning och behandlingar på Östra i Gbg - kast mellan hopp och förtvivlan - föddes han 11 sep och blev vårt änglabarn.

I all sorg som vi nu går igenom längtar jag sönder av att vara gravid igen. Läkarna tycker vi kan köra på så fort jag haft min mens. Så nu ska man in i IVF karusellen igen. Vi har ett 5dagars i frysen.

Hur går det för er? Vart är ni i processen?

Åh kära tid vad ledsen jag blev när jag läste detta. Beklagar verkligen, hur mycket orättvisa ska man behöva gå igenom... styrka till er!

Bra för er att ha ett i frysen så du slipper hormonsprutorna denna gång.

Fick 7 till frys efter min behandling i februari, blev ös så fick ej ET då. Jag har två misslyckade FET i ryggsäcken efter det, insättning nu igen troligen kring den 10-12e oktober..
  • S91
    Inalina skrev 2018-09-25 14:41:54 följande:

Åh tack =) så kul att höra från dig! Har du någon plan när nästa FET kan bli av..? och hur är det med dig?

stor kram!!

Jag får nog återföra kring den 10-12e oktober. Har fått dispens sen på att få återföra varje månad sen så det känns skönt att få köra på istället för att behöva vänta en månad emellan hela tiden.

Men hur mår du?? :)
  • Inalina
    S91 skrev 2018-10-01 09:45:58 följande:
    Jag får nog återföra kring den 10-12e oktober. Har fått dispens sen på att få återföra varje månad sen så det känns skönt att få köra på istället för att behöva vänta en månad emellan hela tiden.

Men hur mår du?? :)
    ok vad spännande! kommer hålla alla tummar jag har!! jag tror på tredje gången gillt - jag hade turen på tredje gången i alla fall.
    Idag var jag på första VUL - är i v 6+2 och fick se ett tickande hjärtaGlad

Känns rätt overkligt och jag är så glad och lättad. Man bygger upp väldigt mycket tvivel med symptom som kommer o går, man hör historier där folk inte fått se något på vul etc etc. börjar för första gången tro att jag är lite gravid trots allt nu =)

jag mår bra med lite småillamående till och från (men klagar inte) och brösten ömmar en del. Åh jag hoppas jag får höra om dina symptom om några veckorHjärta
  • S91
    Inalina skrev 2018-10-01 12:08:42 följande:

ok vad spännande! kommer hålla alla tummar jag har!! jag tror på tredje gången gillt - jag hade turen på tredje gången i alla fall.

Idag var jag på första VUL - är i v 6+2 och fick se ett tickande hjärta

Känns rätt overkligt och jag är så glad och lättad. Man bygger upp väldigt mycket tvivel med symptom som kommer o går, man hör historier där folk inte fått se något på vul etc etc. börjar för första gången tro att jag är lite gravid trots allt nu =)

jag mår bra med lite småillamående till och från (men klagar inte) och brösten ömmar en del. Åh jag hoppas jag får höra om dina symptom om några veckor

Åh vad underbart, jag börjar typ lipa! Önskar dig en så bra graviditet det går få! :)

Man hoppas ju så klart, men ändå så mycket tvivel.. jag ska försöka vara positiv denna gången men det är så lätt att skruva fast i negativa tankar.. ultraljud först på tisdag så slemhinnan ser ok ut, så får vi ta en dag i taget sen. :)
  • Inalina
    S91 skrev 2018-10-01 12:50:47 följande:
    Åh vad underbart, jag börjar typ lipa! Önskar dig en så bra graviditet det går få! :)

Man hoppas ju så klart, men ändå så mycket tvivel.. jag ska försöka vara positiv denna gången men det är så lätt att skruva fast i negativa tankar.. ultraljud först på tisdag så slemhinnan ser ok ut, så får vi ta en dag i taget sen. :)
    Tack snälla! jag börjar typ också lipa Flört Tvivel och oro kommer man nog ha en ganska lång bit på vägen då jag tror vi IVF:are faktiskt fattar vilket mirakel det är varje gång en bebis föds.. då vi får stå ut med så mycket besvikelser längs med vägen blir man ju ganska luttrad. 
    stor kram o lycka till!!Hjärta
  • Punktens

Lånar tråden lite..

Första ivf (icsi): 125 IE gonal-f = 14 ägg. Inget ET pga dålig utveckling men på dag 6 såg en fin ut o kunde frysas. FET men se tog sig inte.

Andra Ivf (icsi): 100 IE gona-f = 4 ägg. ET. Inget fint nog att frysa. - gravid i vecka 7 nu.

Så till min fråga: varför sänkte dem dosen? 14 ägg är väl ett bra och normalt antal? Jag var absolut inte överstimulerad och mådde bra under behandlingen. Så vad kan de finnas för anledning? Varför inte fortsätta med samma dos andra försöket? Är förstås överlycklig att vi är gravida nu så egentligen spelar de ingen större roll men skulle vara intressant att veta,

Någon som kan tänkas veta?

Är 26 år och Vi har manlig faktor.

Kram till er alla där ute!!

• Cruella81

Hej hoppas det är ok att jag hoppar in här! Vi har gjort 2 ivf och 2 fet som inte ledde till något. Tog en paus på lite över 1 år och den 24 sep sattes ett 2dagrs odlat embryo in. Dem trodde dem hade frusit ned ett 5 celligt men det va 8 celligt vid upptining tyvärr "dog" 3 celler men dem så att det var ett bra embryo iaf så in sattes ett 5 celligt. Kör helt ostimulerat o utan vaggisar.. har alla möjliga symptom som yrsel halsbränna molvärk ömma bröst huvudvärk. Vår festdag är nu på söndag o jävlar va nervös jag e denna gången... Tog ett öl test idag då bil var för 2 dagar sen.. det visade ganska starkt 2 streck.. mens på g eller gravid?? Det är ju frågan.... Vi har 1 ivf försök kvar om detta inte går vägen... Hur ligger ni andra till i sprutandet o ruvandet???<3

• S91

Hej alla! Jag kommer lämna familjeliv nu iallafall ett tag. Skulle återfört fryst nu i dagarna men har inte fått min ägglossning trots dubbel dos letrozole.. är så trött på min kropp på alla plan och så besviken på min behandlande klinik just nu att jag snart går i atomer. Två fet insättningar på en behandling på 11 månader har de fått till.. i den här takten blir det en lååååååång resa. Jag önskar alla här inne lycka till <3

Svar på tråden IVF våren 2018