• Ellifant

IVF våren 2018

Hej!

Jag påbörja min första ivf nu i november men vi var tvungna att avbryta pga för få blåsor!

Nu blir det en vilomånad och förhoppningsvis startar vi i januari 2018. Jag tycker att det är så jobbigt att läsa om alla som är i gång!

Så nu startar jag en ny grupp för oss som ska starta ivf i början av nästa år. Även för er som har gjort fler ivf försök men inte lyckats och hoppas på att 2018 är ert år!

Vi kan ju hjälpas åt att få tiden att gå! :)

• Svar på tråden IVF våren 2018
  • Ellencassandra
    jaktenpaflow skrev 2018-09-23 20:05:31 följande:

Spännande, håller tummarna för dig! När ska du testa?

Tack :) har td på onsdag. Så blir nog då. Men mensen lär väl dyka upp imorgon :( känns som det
  • Inalina
    S91 skrev 2018-09-22 17:08:26 följande:

Stort grattis till alla plus här inne! Speciellt till dig Inalina!!

Jag håller tummarna för er andra <3.

Och tänker på dig anina. Det kommer säkert bli bättre efter VUL, jag hoppas du snart kan få njuta men jag förstår också att du mår dåligt!! Det måste vara massor med oro som tillkommer när man går igenom det här, ingen vanlig graviditet precis.. kram! <3

Åh tack =) så kul att höra från dig! Har du någon plan när nästa FET kan bli av..? och hur är det med dig?
    Solig stor kram!!
  • Elcca

Hej! Va ett tag sedan jag skrev nu. Blev deppigt efter senaste misslyckade återinförandet. Men nu är vi på G igen. Gjorde äggplock igår, med 12 fina ägg som resultat. Idag ringde dom och sa att 8 st har blivit befruktade så dom vill vänta med att sätta in ett till dag 5. Vet någon varför man gör så? Tänker att det befruktade ägget har större chans att växa till sig i livmodern?

• eelinh
    Ellencassandra skrev 2018-09-23 20:44:34 följande:

Tack :) har td på onsdag. Så blir nog då. Men mensen lär väl dyka upp imorgon :( känns som det

Hej, minns dig från i mars när både du och jag plussade tätt inpå. Jag har tänkt mycket på dig och hållt allt tummar och tår jag kan.

Får man fråga hur det gått denna omgång?
  • Ellencassandra
    eelinh skrev 2018-09-26 11:35:57 följande:

Hej, minns dig från i mars när både du och jag plussade tätt inpå. Jag har tänkt mycket på dig och hållt allt tummar och tår jag kan.

Får man fråga hur det gått denna omgång?

Ja jag minns det också! Så kul att det går bra för dig :) vilken vecka är du i nu?

Jag plussade faktiskt igår kväll!! Så hoppas verkligen att det ska gå vägen den här gången <3 kram!
  • eelinh
    Ellencassandra skrev 2018-09-26 11:40:14 följande:

Ja jag minns det också! Så kul att det går bra för dig :) vilken vecka är du i nu?

Jag plussade faktiskt igår kväll!! Så hoppas verkligen att det ska gå vägen den här gången <3 kram!

Jag gick idag in i v 30 (29+0) så det rullar på här :)

Men åh vad jag blir glad!!! Grattis! Denna gång ska det gå vägen, jag ska hålla mina tummar så hårt jag kan!
  • Ellencassandra
    eelinh skrev 2018-09-26 12:20:17 följande:

Jag gick idag in i v 30 (29+0) så det rullar på här :)

Men åh vad jag blir glad!!! Grattis! Denna gång ska det gå vägen, jag ska hålla mina tummar så hårt jag kan!

Oj! Då är det inte långt kvar ju! Hur känns det? Tänker ibland på att om jag inte fått missfall hade jag varit runt den veckan jag med :( men men. Nya tag.

Tack :D känns bra men är såklart lite orolig så är försiktigt glad. Tack för håll tummarna :) <3
  • eelinh
    Ellencassandra skrev 2018-09-26 12:33:56 följande:

Oj! Då är det inte långt kvar ju! Hur känns det? Tänker ibland på att om jag inte fått missfall hade jag varit runt den veckan jag med :( men men. Nya tag.

Tack :D känns bra men är såklart lite orolig så är försiktigt glad. Tack för håll tummarna :) <3

Nej precis, jobbar bara 2,5 v till sen går jag hem, det känns väldigt konstigt att veta att allt snart är över. Man längtar otroligt mkt efter bebis men samtidigt är jag rädd att detta är den enda graviditeten jag kommer få gå igenom och det känns sorgligt.

Jag förstår att man tänker väldigt mycket på hur det skulle ha varit om man inte fick missfall osv, men du får försöka tänka att det inte var meningen då, hur klyschigt det än låter.

Men denna gång ska det gå!! När kommer bebisen? :)
  • Ellencassandra
    eelinh skrev 2018-09-26 18:34:50 följande:

Nej precis, jobbar bara 2,5 v till sen går jag hem, det känns väldigt konstigt att veta att allt snart är över. Man längtar otroligt mkt efter bebis men samtidigt är jag rädd att detta är den enda graviditeten jag kommer få gå igenom och det känns sorgligt.

Jag förstår att man tänker väldigt mycket på hur det skulle ha varit om man inte fick missfall osv, men du får försöka tänka att det inte var meningen då, hur klyschigt det än låter.

Men denna gång ska det gå!! När kommer bebisen? :)

Åh va härligt :) har du tagit reda på könet? :)

Ja jag förstår det. Men tänk snart har du din bebis <3 kommer säkert bli fler :) har du kvar i frysen?

Ja jag hoppas det :) 2a juni isåfall :o så en sommarbebis!! Hoppas hoppas <3
  • eelinh
    Ellencassandra skrev 2018-09-26 19:38:06 följande:

Åh va härligt :) har du tagit reda på könet? :)

Ja jag förstår det. Men tänk snart har du din bebis <3 kommer säkert bli fler :) har du kvar i frysen?

Ja jag hoppas det :) 2a juni isåfall :o så en sommarbebis!! Hoppas hoppas <3

Ja det blir en liten tjej :) vi har ett ägg kvar i frysen, så vi får hoppas på det :)

Men vad mysigt med sommarbebis! <3
Svar på tråden IVF våren 2018