• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • Vallmofröt

En kaffe fantast här me. Men har slutat dricka kaffe.. de tog emot o ja fick inte i mig de alls. Imorgon går ja in i v 13. Magen syns. Familjen vet. O alla e super glada. Hur mår ni?

• Vallmofröt

En kaffe fantast här me. Men har slutat dricka kaffe.. de tog emot o ja fick inte i mig de alls. Imorgon går ja in i v 13. Magen syns. Familjen vet. O alla e super glada. Hur mår ni?

• marran87

Det är en sak jag inte riktigt blir klok på - påläggs-skinka.. 

Sån färdigpackad äter vi snudd på aldrig hemma, så det är utesluten helt. Men, rökt skinka som köpt över disk i charken? Hur är det med den? Hur gör ni?

• Norisen
    Vallmofröt skrev 2018-01-30 15:20:21 följande:

Jag är sällan sugen på kaffe längre heller.. kan komma nån gång ibland och då tar jag alltid en kopp! Finns inget sug på något egentligen nu för tiden.. Mår illa alla timmar på dygnet, tillochmed när jag vaknar på natten för att gå på toaletten?? Men får väl vara glad att jag inte mår så illa att jag spyr.. är min första graviditet och är i v 11! Ingen mage ännu förutom de kilon jag lagt på mig......
  • varmlanning

Jag tror att det inte riktigt finns några belägg för varför vissa mår dåligt av graviditeter. Det varierar så från graviditet till graviditet. Jag sa innan att jag mådde bra under förra och väldigt dåligt denna graviditet. P-piller påverkar mig men i övrigt är jag nog tålig mot hormoner. Jag har aldrig pms eller känsloutbrott över saker. Inte heller under någon av graviditeterna (håller tummarna att det fortsätter så xD). Förra graviditeten påverkades jag nästan tvärt om av hormonerna. Jag kunde ha hysteriska skrattanfall som slutade med att jag knappt kunde andas.

Att bli gravid är helt enkelt att gambla. Har man tur vinner man måendelotteriet och har man otur förlorar man x)

Har ni andra fått några cravings än? Förra gången åt jag feferoni direkt ur stora burkar, oliver och säkert 3-4 apelsiner om dagen. Denna gång är jag hittils inte sugen på en endaste sak. Inget får det att vattnas i munnen :O

• marran87
    varmlanning skrev 2018-01-30 19:32:10 följande:

Jag tror att det inte riktigt finns några belägg för varför vissa mår dåligt av graviditeter. Det varierar så från graviditet till graviditet. Jag sa innan att jag mådde bra under förra och väldigt dåligt denna graviditet. P-piller påverkar mig men i övrigt är jag nog tålig mot hormoner. Jag har aldrig pms eller känsloutbrott över saker. Inte heller under någon av graviditeterna (håller tummarna att det fortsätter så xD). Förra graviditeten påverkades jag nästan tvärt om av hormonerna. Jag kunde ha hysteriska skrattanfall som slutade med att jag knappt kunde andas.

Att bli gravid är helt enkelt att gambla. Har man tur vinner man måendelotteriet och har man otur förlorar man x)

Har ni andra fått några cravings än? Förra gången åt jag feferoni direkt ur stora burkar, oliver och säkert 3-4 apelsiner om dagen. Denna gång är jag hittils inte sugen på en endaste sak. Inget får det att vattnas i munnen :O

Jag har verkligen inga cravings, men däremot avsmak för jätte mycket saker. Minns inte att jag hade något speciellt cravings förra graviditeten heller :)
  • Vallmofröt

Inga direkta cravins här. Mer än att ja kan inte äta nån mat alls om ja inte e sugen på de. Då tar det lixom stopp.. mår illa från o till. Har jätte svårt att få i mig kokta grönsaker..

• varmlanning
    Vallmofröt skrev 2018-01-30 21:06:55 följande:

Inga direkta cravins här. Mer än att ja kan inte äta nån mat alls om ja inte e sugen på de. Då tar det lixom stopp.. mår illa från o till. Har jätte svårt att få i mig kokta grönsaker..

Exakt så känner jag med. Min sambo fattar inte. Idag förstod han inte varför jag inte åt matlådan från igår utan istället ställde mig och lagade ny mat. Bara tanken på köttbullar och potatis (som gick bra att äta igår) fick mig att vilja spy.
  • beso
    varmlanning skrev 2018-01-30 21:12:45 följande:

Exakt så känner jag med. Min sambo fattar inte. Idag förstod han inte varför jag inte åt matlådan från igår utan istället ställde mig och lagade ny mat. Bara tanken på köttbullar och potatis (som gick bra att äta igår) fick mig att vilja spy.

Så e jag oxå. Kan va supersugen på nåt som jag handlar hem. Men väl hemma kan jag känna avsmak plötsligt o blir tvungen att leta reda på nåt ätbart istället! ;D
  • lussebulle25

Idag gjorde vi vul på privat mottagning och vi fick se vår lilla baby med ett pickande litet hjärta :) jag var inte jätteorolig innan men man vet ju aldrig! Så det var såå skönt att se att allt stod rätt till. Imorgon är det inskrivning hos bm och jag är i v 10. Nu känns allt mer på riktigt när man har fått se sin lilla baby :) nu vågar vi köpa första lilla bodyn och njuta av graviditeten

Svar på tråden Augustibarn 2018