Augustibarn 2018
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Hej alla! :) Två frågor. Någon som varit med om att må sämre från v 9/10? Jag är ff lika trött men illamåendet kommer oftare. Hjälper ju inte att äta ens! :/ Står ut iaf! Vet det kan va värre..
Sen undrar jag om den extrema tröttheten som gör mig typ sängliggande kan bero på järnbrist redan i 10?
Ska till min gyn om två dagar och kanske be om järnprov då? Kan man även få lågt blodtryck så här tidigt? :0
Läste precis om v 12 (håller tyvärr inte reda på hur långt folk är gångna, förlåt!) och då stod det att huvudvärk var vanligt runt dessa veckorna. Vet inte varför dock?
Hej alla! Ny här. Första barnet beräknat 23 augusti.
Vill gärna vara med i en sån där hemlig fb-grupp såklart.
Hur gör jag?
Ja du kan ha både lågt blodtryck och järnbrist. Men detta kollas på inskrivningsamtalet med din bm. Har du varit på det än?
Mitt iillamående har blivit bättre nu i v 11. Går in i 12 imorgon. Inte så galet trött längre.
Som jag förstått det så är illamåendet väldigt varierande beroende på vem man pratar om, vissa klarar sig helt utan, vissa får kämpa med det graviditeten ut och det kan även komma och gå.. Det är nog väldigt svårt att säga exakt vilka veckor man kommer må illa och man får nog tyvärr uppleva det själv :( jag tipsar verkligen om att ha salta kex på nattduksbordet!! Direkt när jag vaknar (innan jag känner av om jag mår illa eller inte) så knaprar jag i mig några tuc-kex. Upplever att jag har mycket enklare för att få i mig frukosten efter det! Jag som alltid slarvat med maten förut, kanske åt en gång om dagen, har nu vänt om helt och börjat äta ?hela tiden?. Såklart så är det induviduellt men jag tror att det underlättar att hela tiden har något i magen att bearbeta! Ett litet tips bara även om jag vet att man absolut inte är sugen på något och det känns jobbigt..
Jag hade en teori om att det kan ha o göra med att man trappar ner på koffeinet? Jag är en kaffefantast och slutade tvärt med kaffe/nocco samma dag som jag fick reda på att jag var gravid. Förr fick jag ont i huvudet om jag var vaken tillräckligt länge utan koffein och tror det kan vara åtminstone en av alla bidragande faktorer? Jag vet inte, hur gör ni med kaffeintaget??
Jag slutade med koffein för jag helt enkelt är rädd för ett missfall.. Jag kanske är överdriven nu men tänker på det stackars lilla hjärtat som ska behöva bearbeta all koffein? Eller är jag helt överdriven nu?
Jag har ju som sagt varit orolig tidigare då mina symtom avtog så tidigt i gaviditeten. Var på vul förra veckan (v12+1) och såg en frisk och pigg bebis, tydligt på skärmen. Så är lugnare nu. Nu har magen dessutom börjat synas tydligt så det bidrar ju till att det känns verkligt.
Men nu till saken! Jag hade en tes om att huruvida man är känslig för hormoner allmänt eller ej påverkar hur man mår i graviditeten. Detta lyfte jag med min gyn som sa att man inte kunde veta säkert men att det absolut kunde stämma. På mig stämmer det, jag har aldrig reagerat på hormoner. Har testat massa p-piller och p-ring utan att få en enda biverkning. Fick inte ens biverkningar av preparaten jag fick för att stimulera ägglossning då jag hade oregelbunden. Jag mådde illa och kräktes till och från i 3 veckor, va trött och hade ont i huvudet. Sen mådde jag bra. Min gyn trodde det kunde hänga samman.
Stämmer tesen på er? Ni som mår dåligt av hormoner, har ni även tuffa graviditeter med illamående osv?
Jag slutade med koffein för jag helt enkelt är rädd för ett missfall.. Jag kanske är överdriven nu men tänker på det stackars lilla hjärtat som ska behöva bearbeta all koffein? Eller är jag helt överdriven nu?
Jag har ju som sagt varit orolig tidigare då mina symtom avtog så tidigt i gaviditeten. Var på vul förra veckan (v12+1) och såg en frisk och pigg bebis, tydligt på skärmen. Så är lugnare nu. Nu har magen dessutom börjat synas tydligt så det bidrar ju till att det känns verkligt.
Men nu till saken! Jag hade en tes om att huruvida man är känslig för hormoner allmänt eller ej påverkar hur man mår i graviditeten. Detta lyfte jag med min gyn som sa att man inte kunde veta säkert men att det absolut kunde stämma. På mig stämmer det, jag har aldrig reagerat på hormoner. Har testat massa p-piller och p-ring utan att få en enda biverkning. Fick inte ens biverkningar av preparaten jag fick för att stimulera ägglossning då jag hade oregelbunden. Jag mådde illa och kräktes till och från i 3 veckor, va trött och hade ont i huvudet. Sen mådde jag bra. Min gyn trodde det kunde hänga samman.
Stämmer tesen på er? Ni som mår dåligt av hormoner, har ni även tuffa graviditeter med illamående osv?