• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • saijda
    Aaanonyyym skrev 2017-12-31 09:44:25 följande:

Exakt så hade jag det med dottern, kunde knappt ta mig upp ur sängen mellan v6-14 :/

Nu har jag bara lite illamående som försvinner så fort jag äter något. Men jag antar att det ?riktiga? illamåendet kommer snart :/ känner ingenting annat.

Åh det låter jobbigt :( Får se vad jag får efter att kroppen har anpassat sig till hormonerna :0

Jag har inte ens märkt av att illamåendet försvinner när jag har ätit något. Förutom när jag åt apelsin och frukt. Det hjälpte en stund :)

Så har sagt åt min man att vi måste handla mängder av frukt (är ju gott med ;) )

Åh din stackare! Vi får hålla tummarna att det inte blir samma för dig denna gång <3
  • Isavanna1
    marran87 skrev 2017-12-30 20:11:49 följande:
    Jag förstår precis hur du menar! Och hade min dotter varit lika kanske vi hade tänkt annorlunda. Vi har iofs berättar för våra familjer och några få väldigt nära kompisar.
    Vi har valt att inte berätta för någon. Inte än i alla fall. Jag känner lite att jag vill bara låta tiden ha sin gång så får folk veta när dem upptäcker det.
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2017-12-31 10:22:55 följande:

Nix, älskar planering och ha kontroll. Jag är verkligen ingen spontan människa 

Det är samma här! Min man är den spontana av oss men jag har nog smittat honom lite :D

Så skönt att kunna bocka av saker så man slipper stressa och kunna bona in sig. Så jobbigt att jag måste vänta tills flytten dock ;)
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2017-12-31 10:33:43 följande:

Nä arbetskläderna kommer bli tuffa att knäppa. Jag tänker skylla på julgodis om nån säger något och sen köra med gummiband över knappen.

Ah verkligen! De arbetstunikorna är inte att leka med ^^ vad jobbar du med då? :)

Åh bra tips på hur man kan göra :D
  • Isavanna1
    Morpetös skrev 2017-12-30 22:05:23 följande:

Hej!

Hoppar in här också. Ett bra tag sedan jag var här.

Gravid efter ivf (4 ivf med ET, och 2 FET). Nu hoppas vi att ?Pricken? visar ett fint hjärta den 4/1 och att allt ska bli bra. Är konstant orolig och kommer nog inte bli lugn förrän bebisen ligger i min famn. Bf 180810.

Har en son på 14 år sedan tidigare och två missfall i bagaget (2006 tvillingar, 2011 troligtvis tvillingar var svårt att avgöra).

Grattis till bebisen. Välkommen hit!
  • Jmlwc

Nu har jag ätit Lergigan komp ett par dagar och tar mig faktiskt ur sängen nu....

Om en vecka börjar högskolan igen, hur ska jag klara det :(

Vi har berättat för barnen och närmaste familjen nu. Svårt att hålla hemligt när man mår så dåligt.

• Isavanna1
    saijda skrev 2017-12-31 10:36:20 följande:
    Det är samma här! Min man är den spontana av oss men jag har nog smittat honom lite :D

Så skönt att kunna bocka av saker så man slipper stressa och kunna bona in sig. Så jobbigt att jag måste vänta tills flytten dock ;)
    Åh men vad jobbigt att behöva vänta tills efter en flytt... Så fort vi vet att allt är okej så ska jag nog börja titta på nödvändigheterna. Jag siktar på att köpa säng vagn och babyskydd begagnat. Inte madrass och täcke och sånt. Men dem stora sakerna så då är det skönt att ha gott om tid att hitta det jag vill. Till första och andra barnet köpte jag nästa allt nytt men denna gången bryr jag mig liksom inte på samma sätt.
  • Isavanna1
    saijda skrev 2017-12-31 10:37:24 följande:
    Ah verkligen! De arbetstunikorna är inte att leka med ^^ vad jobbar du med då? :)

Åh bra tips på hur man kan göra :D
    Jag är cnc operatör. Jobbar i verkstad, klädd i arbetskläder 40 timmar i veckan tyvärr. Och jobbar bara med män...
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2017-12-31 10:52:14 följande:

Åh men vad jobbigt att behöva vänta tills efter en flytt... Så fort vi vet att allt är okej så ska jag nog börja titta på nödvändigheterna. Jag siktar på att köpa säng vagn och babyskydd begagnat. Inte madrass och täcke och sånt. Men dem stora sakerna så då är det skönt att ha gott om tid att hitta det jag vill. Till första och andra barnet köpte jag nästa allt nytt men denna gången bryr jag mig liksom inte på samma sätt.

Ja verkligen :0 men har ju redan kollat på vad vi vill ha till barnet så, så fort vi har flyttat in så ska det beställas (eller strax innan flytten) :D

Jamen precis, även fast vi har hittat vårt så är det skönt att vara ute i god tid så har man har det kan man färdigt i god tid *planeringsfreak* ;)

Hehe vi vill ju köpa allt nytt men hittade ett sånt bra paket så känns dumt att inte göra det då ;)

Känns så overkligt och underbart!

Kan inte fatta att jag ska bli mamma för första gången (men förhoppningsvis inte sista ) <3
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2017-12-31 10:53:49 följande:

Jag är cnc operatör. Jobbar i verkstad, klädd i arbetskläder 40 timmar i veckan tyvärr. Och jobbar bara med män...

Aha okej häftigt ju! Åh jag vet hur det känns med arbetskläderna (är isf så varannan vecka) jobbar skift ena veckan 6 pass (inklusive helgen) andra 4 pass. Men har tänkt byta yrke :)

Åh det är segt och jobba med män kan jag förstå. Jag jobbar bara med äldre kvinnor som är väldigt griniga och ser ner lite på oss yngre. Så det är jobbigt! :/

Därför vill jag inte att de ska se att jag är gravid!
Svar på tråden Augustibarn 2018