• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • Isavanna1
    saijda skrev 2017-12-30 18:51:42 följande:
    Åh det var en bra fråga det vet jag inte - men har för mig att i vissa fall kan man se barnet på ultraljud from vecka 12, men är osäker.

Så länge barnet är friskt känner vi, men nyfiken är man ju. Några från min mans familj hoppas på en flicka, för min svärmor har bara pojkar (både söner och barnbarn hittills) men sjävklart vill hon ju också att barnet först och främst kommer vara friskt. Så vi vill gärna ta reda på det, för jag är en riktig planerings-människa *ler*

Hur ska du/ni göra då? :)
    Vi tar reda på det. Underlättar planeringen jätte mycket för oss (mig). 
  • Aaanonyyym
    saijda skrev 2017-12-29 13:09:47 följande:

Välkommen! Jag väntar mitt första barn och vi är nästan i samma vecka, är V6(5+0) :)

Och grattis till plusset <3

Tack! Grattis till dig också! Va roligt :D

Har du några symtom än?
  • Isavanna1
    saijda skrev 2017-12-30 19:12:10 följande:

Någon som har börjat få mage än? :) min mage känns extremt svullen/större. Och är i vecka 6.

Min mamma såg direkt innan jag hade berättat för henne att jag var gravid.

Ingen vet ingen anar. Jag har turen att dem flesta av mina blusar är lösa över magen, jag har så ful mage med mycket extra skin så jag döljer den gärna. Visst är jag svullen, men det kan vara julgodiset också tyvärr...
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2017-12-30 19:41:34 följande:

Vi tar reda på det. Underlättar planeringen jätte mycket för oss (mig). 

Skönt att höra att man inte är själv om att vara en planerings människa ;)
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2017-12-30 19:43:15 följande:

Ingen vet ingen anar. Jag har turen att dem flesta av mina blusar är lösa över magen, jag har så ful mage med mycket extra skin så jag döljer den gärna. Visst är jag svullen, men det kan vara julgodiset också tyvärr...

Åh vad skönt! Vi hoppas att det är bebisen och inte julgodiset ;) Jag kan dölja det någorlunda med mina vanliga kläder, men jobbar som undersköterska och de arbetskläderna är lite tightare och vill inte att mitt jobb ska få reda på det än :0
  • saijda
    Aaanonyyym skrev 2017-12-30 19:43:08 följande:

Tack! Grattis till dig också! Va roligt :D

Har du några symtom än?

Mina symtom är i stort sett konstant illamående, svullna ömma och känsliga bröst samt svullen/större mage. Vaknar runt 3-tiden varje natt pga illamående och kissnödigheten ;0 men så värt det <3

Vilka symtom har du då? :)
  • Nela
    Isavanna1 skrev 2017-12-30 16:47:48 följande:

Ja samma här. Har jag förstått det rätt att man kan få veta kön på bebisen redan vid kub testet? "krontrollfreaket flinar". Jag är helt ointresserad av om det blir pojke eller flicka. jag vill bara VETA. Tänker ni ta reda på det?

Vi kommer inte heller kunna hålla oss, även om jag skulle vilja denna gång... Man får reda på det vid KUB om man går vidare med fostervattensprov då man kan se det på dna. På ultraljud kan man inte se det förrän v 16 tror jag...
  • marran87
    saijda skrev 2017-12-30 16:37:41 följande:

Skönt och höra! Aha jag förstår, jag har kollat på lite barnsaker och praktiska saker som behöver ordnas. Och lite mammakläder hehe <3 min mage är så svullen men är bara i vecka 6, har din mage vuxit något? :)

Ah min mage är i strejk! Fick inte igen byxorna på julafton. Dom växer ju inte såhär tidigt, det är ju tarmarna som bli svullna och långsamma av alla hormoner.
  • marran87
    Isavanna1 skrev 2017-12-30 16:46:00 följande:

Visst är det så, vi döljer inte ofta saker för dem utan låter dem se både fram och baksidan. Men det är lite så att när barnen får veta sen får ALLA veta och jag är inte riktigt redo för det om du förstår hur jag menar?

Jag förstår precis hur du menar! Och hade min dotter varit lika kanske vi hade tänkt annorlunda. Vi har iofs berättar för våra familjer och några få väldigt nära kompisar.
  • marran87

Ni med för små kläder och jobbkläder.. håll ut lite! Jag har för mig att svullnaden brukar lägga sig en aning när kroppen vant sig vid hormonerna och sen dröjer det lite igen innan bebismagen kommer

Svar på tråden Augustibarn 2018