• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • saijda
    marran87 skrev 2017-12-30 20:10:16 följande:

Ah min mage är i strejk! Fick inte igen byxorna på julafton. Dom växer ju inte såhär tidigt, det är ju tarmarna som bli svullna och långsamma av alla hormoner.

Jag har inte kunnat ha mina jeans på några dagar nu, får köpa mammajeans istället ^^

Ah jag läste det, känns helt galet att man ser ut att vara flera veckor fram i tiden än vad man är.

Men svullnaden minskar sen eller hur fungerar det, vet du? :)
  • marran87
    saijda skrev 2017-12-30 20:19:56 följande:

Jag har inte kunnat ha mina jeans på några dagar nu, får köpa mammajeans istället ^^

Ah jag läste det, känns helt galet att man ser ut att vara flera veckor fram i tiden än vad man är.

Men svullnaden minskar sen eller hur fungerar det, vet du? :)

Jag vill minnas att jag läst att svullnaden lägger sig en aning när kroppen vant sig vid den nya hormonnivån. Typ som med illamåendet och sådär också. Och att det sedan dröjer innan man ser bebismagen :)
  • saijda
    marran87 skrev 2017-12-30 21:36:41 följande:

Jag vill minnas att jag läst att svullnaden lägger sig en aning när kroppen vant sig vid den nya hormonnivån. Typ som med illamåendet och sådär också. Och att det sedan dröjer innan man ser bebismagen :)

Aha okej, då får vi se vad som händer och hur lång tid det tar. Intressant och veta.

Kroppen är häftig på det sättet :0
  • Morpetös

Hej!

Hoppar in här också. Ett bra tag sedan jag var här.

Gravid efter ivf (4 ivf med ET, och 2 FET). Nu hoppas vi att ?Pricken? visar ett fint hjärta den 4/1 och att allt ska bli bra. Är konstant orolig och kommer nog inte bli lugn förrän bebisen ligger i min famn. Bf 180810.

Har en son på 14 år sedan tidigare och två missfall i bagaget (2006 tvillingar, 2011 troligtvis tvillingar var svårt att avgöra).

• Vallmofröt
    Isavanna1 skrev 2017-12-30 10:02:42 följande:

Tröttheten kan jag hantera, den är helt okej. Men jag har så fruktansvärt ont i brösten och hela kroppen känns liksom obekväm. Jag blir lätt irriterad och jag blir så arg på mig själv för det! Men det känns både spännande och läskigt med vul. Nu är jag ganska gammal så jag blev erbjuden kub också så det ska jag göra när det är dags. 

Ja känner inget i brösten, ja har gjorde en förebyggande bröstoperation pga bröstcancer.. har bröst då dom opererats bort och de har byggts upp nya. Så den a graviditet är de tröttheten som e värst. Tidigare graviditet va de brösten som värkte o så illamåendet.. men tröttheten e jobbig. Är v 8. Bf 16 augusti.
  • marran87
    Morpetös skrev 2017-12-30 22:05:23 följande:

Hej!

Hoppar in här också. Ett bra tag sedan jag var här.

Gravid efter ivf (4 ivf med ET, och 2 FET). Nu hoppas vi att ?Pricken? visar ett fint hjärta den 4/1 och att allt ska bli bra. Är konstant orolig och kommer nog inte bli lugn förrän bebisen ligger i min famn. Bf 180810.

Har en son på 14 år sedan tidigare och två missfall i bagaget (2006 tvillingar, 2011 troligtvis tvillingar var svårt att avgöra).

Vilken resa ni behövt göra! Jag håller verkligen tummarna att lilla Pricken trivs oxh är stark. Stort grattis till er :)
  • Vallmofröt
    Vallmofröt skrev 2017-12-31 07:12:37 följande:

Ja känner inget i brösten, ja har gjorde en förebyggande bröstoperation pga bröstcancer.. har bröst då dom opererats bort och de har byggts upp nya. Så den a graviditet är de tröttheten som e värst. Tidigare graviditet va de brösten som värkte o så illamåendet.. men tröttheten e jobbig. Är v 8. Bf 16 augusti.

Upps ska stå att ja inte har känsel i brösten pga operationen.. så för mig har brösten då inte vart min fiende utan orkeslösheten,tröttheten och hemsk molvärk.men molvärken börjar bli bättre nu o miskas något
  • Aaanonyyym
    saijda skrev 2017-12-30 19:54:35 följande:

Mina symtom är i stort sett konstant illamående, svullna ömma och känsliga bröst samt svullen/större mage. Vaknar runt 3-tiden varje natt pga illamående och kissnödigheten ;0 men så värt det <3

Vilka symtom har du då? :)

Exakt så hade jag det med dottern, kunde knappt ta mig upp ur sängen mellan v6-14 :/

Nu har jag bara lite illamående som försvinner så fort jag äter något. Men jag antar att det ?riktiga? illamåendet kommer snart :/ känner ingenting annat.
  • Isavanna1
    saijda skrev 2017-12-30 19:51:07 följande:
    Skönt att höra att man inte är själv om att vara en planerings människa ;)
    Nix, älskar planering och ha kontroll. Jag är verkligen ingen spontan människa Skrattande
  • Isavanna1
    saijda skrev 2017-12-30 19:52:56 följande:
    Åh vad skönt! Vi hoppas att det är bebisen och inte julgodiset ;) Jag kan dölja det någorlunda med mina vanliga kläder, men jobbar som undersköterska och de arbetskläderna är lite tightare och vill inte att mitt jobb ska få reda på det än :0
    Nä arbetskläderna kommer bli tuffa att knäppa. Jag tänker skylla på julgodis om nån säger något och sen köra med gummiband över knappen.
Svar på tråden Augustibarn 2018