Augustibarn 2018
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Ah min mage är i strejk! Fick inte igen byxorna på julafton. Dom växer ju inte såhär tidigt, det är ju tarmarna som bli svullna och långsamma av alla hormoner.
Jag har inte kunnat ha mina jeans på några dagar nu, får köpa mammajeans istället ^^
Ah jag läste det, känns helt galet att man ser ut att vara flera veckor fram i tiden än vad man är.
Men svullnaden minskar sen eller hur fungerar det, vet du? :)
Jag vill minnas att jag läst att svullnaden lägger sig en aning när kroppen vant sig vid den nya hormonnivån. Typ som med illamåendet och sådär också. Och att det sedan dröjer innan man ser bebismagen :)
Hej!
Hoppar in här också. Ett bra tag sedan jag var här.
Gravid efter ivf (4 ivf med ET, och 2 FET). Nu hoppas vi att ?Pricken? visar ett fint hjärta den 4/1 och att allt ska bli bra. Är konstant orolig och kommer nog inte bli lugn förrän bebisen ligger i min famn. Bf 180810.
Har en son på 14 år sedan tidigare och två missfall i bagaget (2006 tvillingar, 2011 troligtvis tvillingar var svårt att avgöra).
Tröttheten kan jag hantera, den är helt okej. Men jag har så fruktansvärt ont i brösten och hela kroppen känns liksom obekväm. Jag blir lätt irriterad och jag blir så arg på mig själv för det! Men det känns både spännande och läskigt med vul. Nu är jag ganska gammal så jag blev erbjuden kub också så det ska jag göra när det är dags.
Hej!
Hoppar in här också. Ett bra tag sedan jag var här.
Gravid efter ivf (4 ivf med ET, och 2 FET). Nu hoppas vi att ?Pricken? visar ett fint hjärta den 4/1 och att allt ska bli bra. Är konstant orolig och kommer nog inte bli lugn förrän bebisen ligger i min famn. Bf 180810.
Har en son på 14 år sedan tidigare och två missfall i bagaget (2006 tvillingar, 2011 troligtvis tvillingar var svårt att avgöra).
Ja känner inget i brösten, ja har gjorde en förebyggande bröstoperation pga bröstcancer.. har bröst då dom opererats bort och de har byggts upp nya. Så den a graviditet är de tröttheten som e värst. Tidigare graviditet va de brösten som värkte o så illamåendet.. men tröttheten e jobbig. Är v 8. Bf 16 augusti.
Mina symtom är i stort sett konstant illamående, svullna ömma och känsliga bröst samt svullen/större mage. Vaknar runt 3-tiden varje natt pga illamående och kissnödigheten ;0 men så värt det <3
Vilka symtom har du då? :)