• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2017-12-30 13:21:53 följande:

Jag vet att det är jätte tidigt än, men har ni börjar fundera på praktiska saker? Spjälsäng, vagn bilstol osv? Namn?

Jag är lite av ett kontrollfreak och älskar planering. Helst långt i förväg, haha. Har såklart inte köpt något och kommer inte göra det förrän jag vet att allt är okej. Men det första kommer bli en snutte nalle och en filt. Har gjort så med dem andra barnen också så det känns rätt. 

Vi väntar ju barn och inte mf tänker jag. 

Åh vad skönt att jag inte är ensam! Vill också ha allt planerat i förväg, :D min svägerska rekommenderade det att ha allt klart två månader innan födsel, deras barn föddes två månader för tidigt nämligen :)

Vi har kollat och börjat fundera på de praktiska sakerna. Dock ska inget köpas fören vi har flyttat till vår nya lägenhet i februari.

Detta barnvagnspaket har jag läst mycket bra om. Sveriges motsvarighet till Emmaljunga <3

www.jollyroom.se/barnvagnar/barnvagnspaket/hauck-miami-4s-trioset-caviar-silver-barnvagn-startpaket-dropside
  • Isavanna1
    saijda skrev 2017-12-30 13:32:22 följande:
    Åh vad skönt att jag inte är ensam! Vill också ha allt planerat i förväg, :D min svägerska rekommenderade det att ha allt klart två månader innan födsel, deras barn föddes två månader för tidigt nämligen :)

Vi har kollat och börjat fundera på de praktiska sakerna. Dock ska inget köpas fören vi har flyttat till vår nya lägenhet i februari.

Detta barnvagnspaket har jag läst mycket bra om. Sveriges motsvarighet till Emmaljunga <3

www.jollyroom.se/barnvagnar/barnvagnspaket/hauck-miami-4s-trioset-caviar-silver-barnvagn-startpaket-dropside
    Oj vilket toppen paket.  SkrattandeDet ser ut att innehålla i princip allt ju. Vi bor på landet så jag vill ha en med rejäla hjul som är pukteringsfria. Tror vi köper begagnad för den kommer bli så smutsig och nersölad av grusvägarna. Men vilken vet jag inte, har alltid haft Emmaljunga innan...
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2017-12-30 13:40:58 följande:

Oj vilket toppen paket.  Det ser ut att innehålla i princip allt ju. Vi bor på landet så jag vill ha en med rejäla hjul som är pukteringsfria. Tror vi köper begagnad för den kommer bli så smutsig och nersölad av grusvägarna. Men vilken vet jag inte, har alltid haft Emmaljunga innan...

Ah det är det verkligen! Så det kommer vi att köra på :D aha det förstår jag, vi bor på Hisingen (Göteborg) så denna vagn fungerar ju där :) min svägerska bor i Åre och de körde på Emmaljunga och är verkligen nöjda med den<3
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2017-12-30 13:40:58 följande:

Oj vilket toppen paket.  Det ser ut att innehålla i princip allt ju. Vi bor på landet så jag vill ha en med rejäla hjul som är pukteringsfria. Tror vi köper begagnad för den kommer bli så smutsig och nersölad av grusvägarna. Men vilken vet jag inte, har alltid haft Emmaljunga innan...

Ah det är det verkligen! Så det kommer vi att köra på :D aha det förstår jag, vi bor på Hisingen (Göteborg) så denna vagn fungerar ju där :) min svägerska bor i Åre och de körde på Emmaljunga och är verkligen nöjda med den<3
  • marran87

Jag tror nog många börjar drömma och kika på vagn, babyskydd osv rätt tidigt, iaf i smyg :)

Vi är snudd på helt på det klara med vad vi vill ha för vagn och babyskydd. Namn har vi pratat om till och från sedan vi började försöka skaffa barn och det har knappt varit något snack alls - vi var väldigt överens direkt. Vi har ett pojknamn och två flicknamn.

• saijda
    marran87 skrev 2017-12-30 13:56:35 följande:

Jag tror nog många börjar drömma och kika på vagn, babyskydd osv rätt tidigt, iaf i smyg :)

Vi är snudd på helt på det klara med vad vi vill ha för vagn och babyskydd. Namn har vi pratat om till och från sedan vi började försöka skaffa barn och det har knappt varit något snack alls - vi var väldigt överens direkt. Vi har ett pojknamn och två flicknamn.

Åh vad mysigt! Då är man inte så ensam om detta som man tror. Vi ska köpa det barnvagnspaketet som jag länkade där uppe. Sedan kan man inte låta bli att kolla på kläder osv när man ändå är i butiken eller kolla på saker till barnets rum.

Är en riktig planerare så kommer vilja vara färdig med majoriteten av sakerna i god tid :$
  • Isavanna1
    marran87 skrev 2017-12-30 13:56:35 följande:

Vad skönt att ni är överens. Vi vet inte riktigt vad vi vill... Och vi kan bara komma på flicknamn. Kan inte tänka mig att det blir en pojke... Jag har tre döttrar sen innan min man en dotter, hahaha
  • Isavanna1
    saijda skrev 2017-12-30 13:50:53 följande:
    Ja hade vi bott i stan hade jag tittat på något liknande. Emmaljunga har jag också gillat innan så det blir säkert en till...
  • emizz
    saijda skrev 2017-12-30 12:52:09 följande:
    Åh vad mysigt! Då är du en vecka före i tiden från mig :D

Haha samma symtom här med pluss illamåendet från hell^^

Åh det hoppas jag med att ditt pyre gör, precis som mitt <3

Underbart ju! Jag väntar första barnet, känns obeskrivligt! <3

Vi får följas åt tycker jag :D
    Absolut!!! Det därmed illamående vet jag inte alltid om det beror på graviditeten eller min GBP jag gjort som kan få mig att må illa :/ men blir det bara ibland så det är skönt!
    Ehliaz-09 Alice-11
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2017-12-30 14:35:05 följande:

Ja hade vi bott i stan hade jag tittat på något liknande. Emmaljunga har jag också gillat innan så det blir säkert en till...

Jamen precis. Åh vill bara köpa nu nu nu. Men får vänta i alla fall tills vi har flyttat hehe :D
Svar på tråden Augustibarn 2018