Augustibarn 2018
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Jag är i v. 9+1 och har haft inskrivningssamtal.
Man svarar på frågor om hälsa och motion, nikotin och alkohol, mäter blodtryck, väger sig och kollar urinen efter äggviteämnen..
Fast det kan säkert variera lite mellan landstingen.. I Örebro erbjuds alla kub eller om man vill endast ett ultraljud för att fastställa graviditetslängd.
Tack snälla ni för gratulationerna och svar på frågan!
Kan det vara så att på inskrivningen så kommer hon att boka in ett UL om 1-2 veckor? Vill så gärna se ett tickande hjärta snart.. Är ju lite nojig så här innan :) Vore skönt att bara få se om ett litet hjärta slår
Kan det vara så att på inskrivningen så kommer hon att boka in ett UL om 1-2 veckor? Vill så gärna se ett tickande hjärta snart.. Är ju lite nojig så här innan :) Vore skönt att bara få se om ett litet hjärta slår
Ja det är ju det...jag vet inte så jag tog ett digitalt test med veckoindikator. Enligt det testet är jag nu i ca v 6. Har tid för vul 9/1
Hur mår ni alla? :)
Själv mår jag illa mycket, ömma svullna och känsliga bröst och magen växer (redan?!).
Men känslan över att bli mamma känns helt fantastiskt och underbart. Hoppas lilla hjärtat vill stanna kvar bara <3 vecka 6(5+1) idag <3
Hur mår ni alla? :)
Själv mår jag illa mycket, ömma svullna och känsliga bröst och magen växer (redan?!).
Men känslan över att bli mamma känns helt fantastiskt och underbart. Hoppas lilla hjärtat vill stanna kvar bara <3 vecka 6(5+1) idag <3
Hej går in i v 7 imorgon :D
humöret är kass, trött hela tiden och brösten ömmar hela tiden fast ser det som positiva tecken haha och hoppas på att pyret vill stanna denna gången men det bådar gott iallafall <3
Väntar tredje barnet med BF 26/8 <3
Hej går in i v 7 imorgon :D
humöret är kass, trött hela tiden och brösten ömmar hela tiden fast ser det som positiva tecken haha och hoppas på att pyret vill stanna denna gången men det bådar gott iallafall <3
Väntar tredje barnet med BF 26/8 <3
Jag vet att det är jätte tidigt än, men har ni börjar fundera på praktiska saker? Spjälsäng, vagn bilstol osv? Namn?
Jag är lite av ett kontrollfreak och älskar planering. Helst långt i förväg, haha. Har såklart inte köpt något och kommer inte göra det förrän jag vet att allt är okej. Men det första kommer bli en snutte nalle och en filt. Har gjort så med dem andra barnen också så det känns rätt.
Vi väntar ju barn och inte mf tänker jag.