BIM JANUARI 2018
Hej tjejer,
Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad?
Nu peppar vi varandra!!
Hej tjejer,
Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad?
Nu peppar vi varandra!!
Ja, kroppen är allt märklig ändå :) lycka till med the bunbaking! ?
Tack!! Jag hade också ömma bröstvårtor kom jag på nu
Det har jag fortfarande. Jag trodde det berodde på att min dotter alltid ska dra i dem när hon sover. Haha. Sitter i sedan amning. Men så var inte fallet insåg jag när jag pussat. Ömma bröstvårtor hade jag inte alls förra gången. Nog ändå mer symtom nu. Men väldigt få fortfarande. Man får vara glad så länge det är på det hållet :) Håller tummarna för dig. Första barnet?
Mm, jag fick veta av en annan användare att ägglossning kan utebli ett par gånger om året utan att vara onormalt, hade ingen aning om detta innan då jag alltid haft mens inom någorlunda regelbundna intervall :)
Skönt att höra att jag inte är ensam om fenomenet, men borde inte mensen dykt upp nu ändå? Hade mens den 20/9, nästa 24/10 och sista 25/11, alla varade i ca 5 dagar. Känner inte av någon värk alls mer än lite ryckningar/sug någon enstaka gång om dagen.. inga spänningar eller ömma bröst. Inget illamående.
Borde jag vänta till nästa beräknade mens och uppsöka gyn om den ännu inte kommit?
Alltså ni, jag blir galen över mina hjärnspöken ibland. Rek är ju allt ifrån sex 2-3 gånger i veckan oberoende av ÄL, sex varannan dag, osv. Jag vet ju att man bara är fertil 12-24 h ungefär. Jag vet också att en spermie kan överleva i fem dagar. Är det då inte liksom bättre att ha sex varje dag från ca 5-6 dagar innan beräknad ÄL? Jag menar varför krångla med varannan dag, är det inte säkrare att öka oddsen och sexa varje dag från -5 dagar och frammåt(förutsatt att spermieproduktionen inte är störd)?Då kan varje sex lyckas från -5 till själva ÄL dagen pga spermiens överlevnadstid. Eller hur tänker ni andra? Vi har försökt länge, därför detta överanalyseras...blir typ stressad om vi inte sexar till det en dag på de fertila dagarna..vem har man blivit?! Ha!
Mm, jag fick veta av en annan användare att ägglossning kan utebli ett par gånger om året utan att vara onormalt, hade ingen aning om detta innan då jag alltid haft mens inom någorlunda regelbundna intervall :)
Skönt att höra att jag inte är ensam om fenomenet, men borde inte mensen dykt upp nu ändå? Hade mens den 20/9, nästa 24/10 och sista 25/11, alla varade i ca 5 dagar. Känner inte av någon värk alls mer än lite ryckningar/sug någon enstaka gång om dagen.. inga spänningar eller ömma bröst. Inget illamående.
Borde jag vänta till nästa beräknade mens och uppsöka gyn om den ännu inte kommit?[/
[quote=78352421][quote-nick]Rhubarb skrev 2018-01-09 18:13:28 följande:[/quote-nick]Mm, jag fick veta av en annan användare att ägglossning kan utebli ett par gånger om året utan att vara onormalt, hade ingen aning om detta innan då jag alltid haft mens inom någorlunda regelbundna intervall :)
Borde jag vänta till nästa beräknade mens och uppsöka gyn om den ännu inte kommit?
Jag har med nojjat över det där och själv har jag googlat en miljard gånger eftersom det är några månader man hoppats fast det inte gått. Varannan dag har jag kommit fram till att då kan man fortfarande ha ett nyttigt och bättre sexliv än att köra järnet varje dag för produktionens skull...typ! Sen har jag ju fått för mig att gubbarna är 100% bättre. Allt handlar nog som sagt om bra tajming...????..eller något...
I mina ögon ser det ut som solklart gravid :)
Låter ju väldigt lovande!! :)
En fundering, någon av er som äter folsyra eller någon form av kvinnotillskott? Bra eller dålig? Funderar att börja.
En fundering, någon av er som äter folsyra eller någon form av kvinnotillskott? Bra eller dålig? Funderar att börja.