• Charlizee

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3

• Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018
  • Charlizee
    Lottch3n skrev 2018-01-22 17:34:02 följande:

Tack fina du! <3 Håller tummarna för dig också!

Hur ligger du till nu? <3

ÄL+7 idag... tycker mig mest ha pms symptom. Nästa ÄL har vi runt alla hjärtans dag och vår 9-årsdag så hoppas det bringar lite tur
  • Entriss
    Lottch3n skrev 2018-01-22 17:32:01 följande:
    Jag vet precis vad du menar. Jag säger alltid att jag inte ska testa innan bim, men faller alltid dit ändå ;)

Det har varit underbart! Vill verkligen inte åka hem imorgon :( Vi har varit på Teneriffa en vecka :)! Planerar redan nästa resa ;)

Åh Cypern! Där var vi för 2,5 år sedan :) Vart på Cypern ska ni? :)
    Kan verkligen relatera till den känslan! Ska dock trösta dig med att det är rätt fint här hemma nu faktiskt (iaf om man bor i Stockholm), lagom med snö och fina minusgrader så man kan åka pulka med barnenSkrattande

Teneriffa är ju så vackert! Vi var där precis efter nyår 2016, även om det inte var supervarmt dygnets alla timmar så var det 21 grader i havet och fanns flera spännande platser att besöka (Teide, Loro Park och pyramiderna bl a) Cool

Nu åker vi till Larnaca och ska bo på ett (förhoppningsvis) grymt barnvänligt hotell 20 min från flygplatsen med några kompisar! Resan är två veckor efter sportlovet trots att storbarnet har skolplikt, som fattig student har man ju inte råd annarsFörvånad

Sist vi var på Cypern var nog snart 4 år sen. Då flög vi till Paphos och bilade upp till Polis (nordvästra Cypern). ÄLSKADE det, bästa solsemestern jag haft i Europa hittills så ska bli kul att åka tillbaka och se en annan sida av önDrömmer
  • Entriss
    Charlizee skrev 2018-01-22 20:22:34 följande:
    ÄL+7 idag... tycker mig mest ha pms symptom. Nästa ÄL har vi runt alla hjärtans dag och vår 9-årsdag så hoppas det bringar lite tur
    Det låter ju onekligen som det kan vara ett gott omenOskyldig

Meeen, det kan ju också vara så att du inte får ägglossning då pga redan gravidSolig
  • Charlizee
    Entriss skrev 2018-01-22 20:59:50 följande:

Det låter ju onekligen som det kan vara ett gott omen

Meeen, det kan ju också vara så att du inte får ägglossning då pga redan gravid

Tack för peppen! Magkänslan säger dock det blir att försöka i februari igen...

När har/hade du ÄL/BIM?
  • Entriss
    Charlizee skrev 2018-01-22 22:38:15 följande:

Tack för peppen! Magkänslan säger dock det blir att försöka i februari igen...

När har/hade du ÄL/BIM?

ÄL enl NC-appen den 19/1, vilket kan stämma för jag hade känningar från 16 och framåt:) BIM borde bli 2-4/2 så lite mindre än 2 veckor kvar... tiden går ju sååå långsamt!
  • Baraentilligen

Kanske det är något mystiskt med äl+7 för jag känner också att det inte blev något denna månad... har en cykel på runt 33 dagar så får vänta ganska länge på nästa äl sen. I slutet av februari blir det. På ett sätt är det konstigt att känna sig ute redan fastän ägget kanske inte fäst ännu. Men det här är nu vad magkänslan säger idag.

• Charlizee
    Baraentilligen skrev 2018-01-23 06:15:59 följande:

Kanske det är något mystiskt med äl+7 för jag känner också att det inte blev något denna månad... har en cykel på runt 33 dagar så får vänta ganska länge på nästa äl sen. I slutet av februari blir det. På ett sätt är det konstigt att känna sig ute redan fastän ägget kanske inte fäst ännu. Men det här är nu vad magkänslan säger idag.

Ja konstigt det där med vad magkänslan säger. Tog ett test nyss ÄL+8 och det var tokblankt så här är det nog ingen bebis... pms symptomen jag känt är nog just

pms
  • Maline91

Är på ÄL+10

BIM imorgon. Idag känner jag tyvärr av lite molande i magen så kommer säkert som vanligt i morgon.

• Skilla15

Håller tummarna.???? Tog mitt plus i lördags, men det var riktigt svagt ett early 6 dagar innan bim möter 10 hcg sen prova jag ett som mätte 25 hcg , så då kunde man ju se att hcg i kroppen är över 25 iaf/ fast att det bara är vecka 3 4 på mig graviditet räknat 4+6 idag...

Maline91 skrev 2018-01-23 07:17:29 följande:

Är på ÄL+10

BIM imorgon. Idag känner jag tyvärr av lite molande i magen så kommer säkert som vanligt i morgon.

Maline91 skrev 2018-01-23 07:17:29 följande:

Är på ÄL+10

Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018