• Charlizee

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3

• Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018
  • Charlizee
    Ankan91 skrev 2018-01-14 20:06:38 följande:

Följer gärna med i denna tråd :D

Vi försöker skaffa ett syskon till sonen.

Jag har en cykel på 30-34 dagar och har lagt märke till både denna månad o h förra månaden att denna dag både nu och förra cykeln får jag en blödning samt som slajm och antar att de är ägglossningsblödning? Eller vad tror ni ?

Jag her kört med älsticker men de har inte visat positivt utan bara att de varit förhöjt lh som i förrgår , men sen helt blankt både igår och idag . Tror ni att jag har äl idag med tanke på blödningen ?

Förra cykel tog jag också stickor men började från den dagen jag fick som älblödning och fram till mens men ingen positivsticka då .

Låter ju som du haft ÄL, håller tummarna för dig! jag har precis börjat tempa för att se om Äl faktiskt har skett...
  • Ankan91
    Charlizee skrev 2018-01-14 22:06:32 följande:

Låter ju som du haft ÄL, håller tummarna för dig! jag har precis börjat tempa för att se om Äl faktiskt har skett...

Jag har faktiskt tempot några dagar , i förrgår hade jag en dimp på tempen och igår och idag gick de upp ganska högt och legat på samma både igår och idag :P jag hoppas att äl varit och att tempen fortsätter att ligga kvar kntemp eller höjas lite till :D
  • Sannasofia
    A1610 skrev 2018-01-14 19:13:34 följande:

Hej!

Kan Nuvaring rubba din cykel, likt för dem som måste vänta tills cykeln är återställd efter p-piller? Jag tänker på hormoner och sådant. Annars låter det ju åtminstone lovande. Har du några andra symptom som skulle kunna kopplas till ev graviditet? Finns ju extra känsliga tester. Vänta ett par dagar och testa igen. Sjukt svårt, jag vet!

Jag har haft paus tidigare med nuvaring och det kom precis som vanligt Det jag vet skillnaden mellan nuvaring och PP piller är att ringen innehåller otroligt lågt värde med harmoner. Den ska va mer lokalt. Men man tror ju digitaltest ska va pålitliga.

Har varit gravid innan och då kom symtom i v 8-9. Spydde som en kalv ????
  • MammaMia1012

Hej tjejer, BIM här idag så nu blir dagen spännande! Har den inte kommit imorgon blir det test.. tror jag! Vill hellre att mensen kommer än att stirra på ett negativt test igen... har faktiskt inte testat en enda gång detta försök. Tror inte att det blev något, har inte känner något som helst efter ÄL.. suck men då satsar jag på att försöka med en liten oktoberbebis <3 hade vart sååå mysigt!

• Baraentilligen
    MammaMia1012 skrev 2018-01-15 06:05:03 följande:

Hej tjejer, BIM här idag så nu blir dagen spännande! Har den inte kommit imorgon blir det test.. tror jag! Vill hellre att mensen kommer än att stirra på ett negativt test igen... har faktiskt inte testat en enda gång detta försök. Tror inte att det blev något, har inte känner något som helst efter ÄL.. suck men då satsar jag på att försöka med en liten oktoberbebis <3 hade vart sååå mysigt!

Spännande! Håller tummarna :) För min del blir det en oktober bebis om det lyckas nu. Annars är november näst i tur och bim först i mars isåfall...

Här borde jag ha haft äl igår, men det hade jag inte. Hoppas att sen bara är sen och intr att den uteblir helt! Är på dag 20 nu och det är så trist att ha lång cykel, speciellt om äl tänker hoppa över nu... Har haft äl flytningar men också ätit smärtstillande som kan göra att äl uteblir eller blir försenad så... bara att vänta och se.
  • MammaMia1012
    Baraentilligen skrev 2018-01-15 06:15:30 följande:

Spännande! Håller tummarna :) För min del blir det en oktober bebis om det lyckas nu. Annars är november näst i tur och bim först i mars isåfall...

Här borde jag ha haft äl igår, men det hade jag inte. Hoppas att sen bara är sen och intr att den uteblir helt! Är på dag 20 nu och det är så trist att ha lång cykel, speciellt om äl tänker hoppa över nu... Har haft äl flytningar men också ätit smärtstillande som kan göra att äl uteblir eller blir försenad så... bara att vänta och se.

Tack så mycket! Håller tummarna att du har ÄL nu och att det blir en oktoberbebis för dig :)

Förstår att det är drygt med lång cykel det är ju väntan som är värst, Nog drygt med 27 dagar som jag har...

Vad är det för smärtstillande som kan göra det? Eller gäller det alla smärtstillande? Intressant....:)
  • Lottch3n

Bim+3 och fortfarande ingen mens och negativt test även imorse... :( Det känns kört :( såhär sent plussade jag inte med dottern..

• A1610
    Lottch3n skrev 2018-01-15 07:40:43 följande:

Bim+3 och fortfarande ingen mens och negativt test även imorse... :( Det känns kört :( såhär sent plussade jag inte med dottern..

Har det hänt att din mens blir sen är den regelbunden i vanliga fall. Så jobbig väntan. Om den inte har kommit och inte resultat på stickan kanske du till slutet av veckan kan be vc/gyn ta ett blodprov (mycket känsliga för hcg i blodet). Hoppas hoppas det blir ett positivt besked snart.
  • Eloons

Cd 18 och idag drog molvärken igång så snart är det förhoppningsvis ägglossning! verkar som att det bara blir tidigare och tidigare ägglossning och det känns så bra!

• A1610

Alltså hörrni!!! Jag är på ÄL +3/4 idag. Borde haft ÄL i torsdags fredags. Nu när jag torkade mig efter att kissat vart pappret ljusrosa. Tydligt. Åh, mitt hopp tändes till att det är en nid-blödning. Är 10 dagar till Bim. Har aldrig i hela mitt liv haft spotting, plus är det väl för tidigt för spottings nu så tidigt i cykeln om man nu skulle börja få det??

Hade inte nid med min första, å andra sidan bara räknade jag med att bli gravid så analyserade inte.

Kan blodet vara något annat så jag inte blir naiv :(.

Sen får man ju se, bara för att det fäster betyder det inte att det leder till något...

Fasiken nu kommer jag gå som på nålar och säkert få massor symptom och bli skengravid....

Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018