• Charlizee

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3

• Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018
  • Charlizee
    A1610 skrev 2018-01-21 18:43:00 följande:

Haha jag vet inte...jag har typ fått uppehålla mig saker för att inte springa ut och köpa ett test! Idag Bim -4. Har går det själv?

Jag fick ju en liten blödning i måndags som höll i sig typ 2-3 dagar, så nu vet jag inte ens om jag kommer få mens eller om allt är förskjutet.

Vad duktig du är som kan hålla dig!! Kanske hade du en nidblödning?

Magkänslan säger tyvärr det inte blev nåt denna månad Fick positivt på ÄL test förra lördagen så då borde ju ÄL varit på söndag eller måndag? NC satte ut ÄL till den 15/1. Då skulle jag vara på ÄL+7 idag, verkar som många plussar på ÄL+8 så kanske blir ett test imorgon bara för att... kan du hålla dig fram till BIM nu?
  • Charlizee
    Lottch3n skrev 2018-01-21 17:35:45 följande:

Då var mensen över för denna gången. Har beräknat äl till 30-31/1 och bim 14/2.

Vet inte om man skall skippa äl-test denna gången? Beror på om de test jag beställde för längesedan kommit eller ej ;)

Nya tag vännen!! Tror du kommer få ett fint plus lagom till alla <3 dag!
  • TouchOfRed
    Skilla15 skrev 2018-01-21 23:43:31 följande:

Hej. Hoppar in jag med;) bra kämpat till er, det är mycket att slåss med i dessa fantastiska beegodalbanor till kvinno kroppar. Kämpar även jag på ett syskon. Va med om en ofostrig graviditet ända till vecka 9, där kroppen till slut förstod och ett missfall blev den 11e dec 2017 fick avsluta med tillhörande skrapning. Det har varit en känslostorm iform av hcg liggande kvar i kroppen och fortsatt positivt resultat av tester i efterhand, till slut blev det negativt 7e januari. Men jag tänkte ,,tänk om ! kroppen tar detta som en mens trots allt och att man faktiskt man kan bli gravid igen inom två tre veckor efter skrapning. Så i lördags 20januari vågade jag ge mig på ett test igen bara för att se om cykeln min tog skrapningen som en mens. Å ja det va ett litet plus igen, så hcg har påbörjat sin stigning igen. Så får vi se vilken resa detta blir kanske sep eller oktober om det vill stanna ;)

Ååå vad spännande, Grattis! Håller verkligen tummarna för dig att det nya fröet vill stanna <3 :)
  • TouchOfRed

Hej. Hoppar in jag med;) bra kämpat till er, det är mycket att slåss med i dessa fantastiska beegodalbanor till kvinno kroppar. Kämpar även jag på ett syskon. Va med om en ofostrig graviditet ända till vecka 9, där kroppen till slut förstod och ett missfall blev den 11e dec 2017 fick avsluta med tillhörande skrapning. Det har varit en känslostorm iform av hcg liggande kvar i kroppen och fortsatt positivt resultat av tester i efterhand, till slut blev det negativt 7e januari. Men jag tänkte ,,tänk om ! kroppen tar detta som en mens trots allt och att man faktiskt man kan bli gravid igen inom två tre veckor efter skrapning. Så i lördags 20januari vågade jag ge mig på ett test igen bara för att se om cykeln min tog skrapningen som en mens. Å ja det va ett litet plus igen, så hcg har påbörjat sin stigning igen. Så får vi se vilken resa detta blir kanske sep eller oktober om det vill stanna ;)

Hela mitt svar kom inte med, konstigt...

Jag ville ju även skriva att jag varit med om liknande med första graviditeten. Fick mf i början av v 8 under en långresa utomlands. Så när vi kom hem igen började karusellen med upprepade VUL för att utesluta utomkveds och upprepade blodprov då hcg inte ville sjunka först. Men det tog drygt 1 månad så testade jag äntligen negativt och 4 försök senare blev jag gravid med sonen som föddes i feb 2016.
  • Baraentilligen

Ååh, denna väntan... ÄL+6 idag och har bestämt mig att inte testa före mensen är sen så det återstår minst 10 dagar till dess. Bara att vänta och vänta och försöka att inte tänka på det 24/7. Ska inte tjuvtesta innan åtminstone. Har bara två test hemma och de är inte så känsliga så måste hålla mig länge. Håller tummarna för er alla!

• Entriss
    Baraentilligen skrev 2018-01-22 09:39:14 följande:

Ååh, denna väntan... ÄL+6 idag och har bestämt mig att inte testa före mensen är sen så det återstår minst 10 dagar till dess. Bara att vänta och vänta och försöka att inte tänka på det 24/7. Ska inte tjuvtesta innan åtminstone. Har bara två test hemma och de är inte så känsliga så måste hålla mig länge. Håller tummarna för er alla!

Ja, gud vad man väntar. Knäppt egentligen eftersom det inte går att påverka den här processen alls ;)
    Här är ÄL+3 (enl NC) så har bara börjat vänta... Gör det dock med skräckblandad förtjusning och vet inte om jag kommer vilja testa innan mensen är ordentligt sen pga missfallet i december och känslan av hjälplöshet att jag inte kan påverka det som händer.

Har en så stark känsla dock av att jag kommer bli gravid nu som jag inte kan skaka av mig hur mycket jag än försöker. Nån annan som haft såna föraningar som stämt?
  • A1610
    Charlizee skrev 2018-01-22 07:09:37 följande:

Vad duktig du är som kan hålla dig!! Kanske hade du en nidblödning?

Magkänslan säger tyvärr det inte blev nåt denna månad Fick positivt på ÄL test förra lördagen så då borde ju ÄL varit på söndag eller måndag? NC satte ut ÄL till den 15/1. Då skulle jag vara på ÄL+7 idag, verkar som många plussar på ÄL+8 så kanske blir ett test imorgon bara för att... kan du hålla dig fram till BIM nu?

Ja, en hel del plussar tidigt, men det är så jobbigt när det är negativt...då blir väntan till nästa ÄL så lång..typ.

Men min magkänsla är inte heller på topp.

Vart först överlycklig över min lilla blödning, tills jag räknat ut att den kom alldeles för tidigt för att vara en nidis (ÄL +4). Men fasiken, tar ett test imorgon så jag slipper tänka på det. Och by the way...inget mol eller så här. Inte ens lite trött...

Haha jag blir galen på detta!
  • A1610

Åh, grattis!! Vad häftig kroppen är! Kände du av graviditeten när du tog testet?
  • Lottch3n
    Entriss skrev 2018-01-21 23:23:30 följande:

Puh, kanske ska försöka hålla mig till 4e då, bara för att slippa ev besvikelser? Det är ju lätt att säga såhär två veckor innan;P

Hoppas ni har en härlig semester! Vart är ni? Borta en vecka eller mer? :) har ju resa till Cypern i april som jag längtar galet efter!

Jag vet precis vad du menar. Jag säger alltid att jag inte ska testa innan bim, men faller alltid dit ändå ;)

Det har varit underbart! Vill verkligen inte åka hem imorgon :( Vi har varit på Teneriffa en vecka :)! Planerar redan nästa resa ;)

Åh Cypern! Där var vi för 2,5 år sedan :) Vart på Cypern ska ni? :)
  • Lottch3n
    Charlizee skrev 2018-01-22 07:10:18 följande:

Nya tag vännen!! Tror du kommer få ett fint plus lagom till alla <3 dag!

Tack fina du! <3 Håller tummarna för dig också!

Hur ligger du till nu? <3
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018