• Charlizee

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3

• Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018
  • Entriss

Ägglossning passerad och det ska väl va själva tusan om det inte lyckas denna gången heller. 

Vi har legat varannan dag  (så mycket som lusten orkat) och jag vet sen innan att jag är en fertil jäkel så nu borde det gå vägen!

Mvh inget tålamod{#emotions_dlg.djavulsk}

• Maline91
    Entriss skrev 2018-02-20 09:56:52 följande:

Ägglossning passerad och det ska väl va själva tusan om det inte lyckas denna gången heller. 

Vi har legat varannan dag  (så mycket som lusten orkat) och jag vet sen innan att jag är en fertil jäkel så nu borde det gå vägen!

Mvh inget tålamod

Lycka till. Då är vi två som väntar på plus. Eller mens. Kul att följas åt i vilket fall! Vet du vilken dag du hade ÄL på?
  • Strawberrybrud
    Maline91 skrev 2018-02-20 12:59:03 följande:

Lycka till. Då är vi två som väntar på plus. Eller mens. Kul att följas åt i vilket fall! Vet du vilken dag du hade ÄL på?

Tre!!! :D

Jag hade sex antingen 2 dagar innan eller 3 dagar innan beroende på när äl skedde, enligt NC skedde den på CD 29 och enligt FF CD28, jag tror mer på ff då det stämmer överens med temp höjningen :) så isf hade ja äl i onsdags! När hade ni äl o när ska ni testa??
  • LOTTA78T
    Elinmariajosefin skrev 2018-02-20 06:56:11 följande:

Jag började med rosenrot efter mitt MA i december. Blir tredje försöket nu efter missfallet att försöka få ett syskon till min dotter på 2,5 år. När jag blev gravid med henne åt jag inte rosenrot och inte sist heller när det slutade med missfall.

Vi har ju precis börjat försöka på vårt 3:e barn, så testar rosenrot då jag har en oregelbunden cykel, hoppas på ägglossning om ca 5 dagar
  • Charlizee
    Tumvante skrev 2018-02-19 22:22:02 följande:

Yes, det blir att blicka till mars här också. Novemberbebis... come on nu liksom!

Ja nu är det verkligen vår tur!! Skrev i februaritråden att det nästan känns sorgligt man räknar med mensen varje månad, att man nästan tror det inte är möjligt att kunna plussa. Men vad ska man göra?! Bara försöka en månad till liksom...
  • Maline91
    Strawberrybrud skrev 2018-02-20 18:28:58 följande:

Tre!!! :D

Jag hade sex antingen 2 dagar innan eller 3 dagar innan beroende på när äl skedde, enligt NC skedde den på CD 29 och enligt FF CD28, jag tror mer på ff då det stämmer överens med temp höjningen :) så isf hade ja äl i onsdags! När hade ni äl o när ska ni testa??

Vad roligt!! Jag hade ägglossning i lördags! Jag får oftast mens exakt 10-11 dagar efter ÄL så tänker hålla mig tills dess , om den inte dyker upp av sig själv då. Hoppas inte!!!
  • Entriss
    Maline91 skrev 2018-02-20 12:59:03 följande:

Hehe, ja, vi får se vilket av det som kommer först, plusset eller mensen;) 
    Jag  är inte helt säker på ÄL, fick fullt utslag på stickan i lördags, men redan i söndags steg tempen för att sen sjunka igen på måndag, och så steg den idag igen. Så det har varit lite bergochdalbana men jag tror lördag eller söndag:) Utgår från det iaf! 
    NC har inte satt ut vilken dag det var så antar att det är lite osäkert även för dom ;) 

• Meej
    Entriss skrev 2018-02-20 20:59:58 följande:

Jag  är inte helt säker på ÄL, fick fullt utslag på stickan i lördags, men redan i söndags steg tempen för att sen sjunka igen på måndag, och så steg den idag igen. Så det har varit lite bergochdalbana men jag tror lördag eller söndag:) Utgår från det iaf! 

NC har inte satt ut vilken dag det var så antar att det är lite osäkert även för dom ;) 

Låter precis som min kurva den här månaden! Total bergochdalbana.. Fick en ordentlig temphöjning morgonen efter att jag på eftermiddagen fick stegring på LH-stickan. Sen sjönk tempen till medellinjen idag igen.. Underligt.. Upp och ned även innan. Ska bli spännande att se när NC sätter ut ÄL sen!
  • Maline91
    Entriss skrev 2018-02-20 20:59:58 följande:

Då verkar det som vi lossat precis samtidigt kanske. Kul:)
  • Entriss
    Meej skrev 2018-02-20 21:14:47 följande:
    Låter precis som min kurva den här månaden! Total bergochdalbana.. Fick en ordentlig temphöjning morgonen efter att jag på eftermiddagen fick stegring på LH-stickan. Sen sjönk tempen till medellinjen idag igen.. Underligt.. Upp och ned även innan. Ska bli spännande att se när NC sätter ut ÄL sen!
    Maline91 skrev 2018-02-20 21:24:37 följande:
    Då verkar det som vi lossat precis samtidigt kanske. Kul:)

Ja!! Imorse satte NC ut min ägglossning på CD 17 som alltså var i lördags. Precis som magkänslan sa ! 
    Vi fick till det i tisdags, torsdags, lördags och måndags så det borde finnas god chans att pricka rätt Glad 
    Tjoho!! Så taggad, är redan på ÄL+4 så nästan som att bli "bjussad" på första dagarnaFlört

Meej, har du fått din ÄL placerad än? 
    Maline91 vilken dag hade du ÄL? 

Vad blir BIM för er? 
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018