• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • Hjärterus

Jag har beställt gravtest som förhoppningsvis kommer imorgon , tänkte då testa på lördag när jag och sambon har en ledig helg tillsammans :)

• Anna29
    cassandra92 skrev 2018-02-15 21:48:53 följande:

Nej man vågar ju inte tro någonting. Samtidigt som man inbillar sig HUR MYCKET SOM HELST. Man blir ju tokig av det här xD Hur länge har du försökt? 

Hmm verkade som att mitt inlägg inte kom med.
    Vi har försökt sedan sommaren 2016 egentligen. Jag blev gravid i sept 2016, fick missfall i v 10. Sedan på efterkontrollen efter missfallet så hittades en 15x10 cm stor cysta som växt fast i min ena äggstock. Så i feb 2017  fick cystan plus höger äggstock och äggledare opereras bort. Skulle precis till att försöka igen efter operationen när det uppdagades att jag hade fått cellförändringar, som visade sig vara CIN2 så i december 2017 så opererades dom bort. Så ja vi har försökt sedan 2016, men har fått ha ett uppehåll på 1,5 år då jag varit tvungen att operera mig två ggr. Så denna månaden är första försöket sedan vi kunde börja igen. 
    Ni då? 
  • cassandra92
    Anna29 skrev 2018-02-15 22:18:12 följande:
    Hmm verkade som att mitt inlägg inte kom med.
    Vi har försökt sedan sommaren 2016 egentligen. Jag blev gravid i sept 2016, fick missfall i v 10. Sedan på efterkontrollen efter missfallet så hittades en 15x10 cm stor cysta som växt fast i min ena äggstock. Så i feb 2017  fick cystan plus höger äggstock och äggledare opereras bort. Skulle precis till att försöka igen efter operationen när det uppdagades att jag hade fått cellförändringar, som visade sig vara CIN2 så i december 2017 så opererades dom bort. Så ja vi har försökt sedan 2016, men har fått ha ett uppehåll på 1,5 år då jag varit tvungen att operera mig två ggr. Så denna månaden är första försöket sedan vi kunde börja igen. 
    Ni då? 
    Oj vilken resa. Men det låter som du mår bra nu i alla fall, vilket är skönt att höra! Men förstår att det måste varit jäkligt tungt! Håller alla tummar jag har för er skull :D Vi har försökt sen november 2017 så inte alls länge, men när man väl vill så vill man ju fortare än fortast :/ 
  • cassandra92
    Hjärterus skrev 2018-02-15 22:17:48 följande:

Jag har beställt gravtest som förhoppningsvis kommer imorgon , tänkte då testa på lördag när jag och sambon har en ledig helg tillsammans :)

Spännande :D Lycka till!! :D 
  • Katthund123
    cassandra92 skrev 2018-02-15 22:08:38 följande:

Jag är helt ny på det här med att försöka, har bara försökt aktivt sen november. Så en nyfiken fråga, skulle man kunna se redan 5 dagar innan BIM? :)

Vissa kan få svaga plus/plus några dagar innan bim :) en kompis till mig plussade svagt i en hel vecka innan hennes bim :)
  • Deni81

Brösten har slutat ömma, nu får man klämma rätt hårt för att få ont.

Ska testa imorgon bitti men det lutar nog åt att det är progesteronkrämen som ställer till det och ger falska graviditetssymtom och försenad mens. En del måste ju sluta med krämen för att mensen ska kunna komma, vilket kanske är fallet för mig. Om jag får minus imorgon så slutar jag med krämen så mensen kommer igång! Är på BIM+3 imorgon.

• Anna29
    cassandra92 skrev 2018-02-15 22:21:05 följande:
    Oj vilken resa. Men det låter som du mår bra nu i alla fall, vilket är skönt att höra! Men förstår att det måste varit jäkligt tungt! Håller alla tummar jag har för er skull :D Vi har försökt sen november 2017 så inte alls länge, men när man väl vill så vill man ju fortare än fortast :/ 
    Jo jag mår bra nu. Ja det har varit tungt, tyckte det hade räckt med missfallet, men icke. Men det som inte dödar det härdar ju som dom brukar säga.
    Jo så är det ju, men när vi började så trodde jag att det skulle ta lång tid för mig. Så jag blev snarare chockad när det gick så snabbt.. 
    Men nu när jag hunnit passera 30 så känner jag mer panik, dels för att klockan liksom tickar och dels för att jag gärna vill ha mer än ett barn. 
  • cassandra92
    Katthund123 skrev 2018-02-15 22:36:49 följande:
    Vissa kan få svaga plus/plus några dagar innan bim :) en kompis till mig plussade svagt i en hel vecka innan hennes bim :)
    Okej då vet jag. Nu blir jag nyfiken, skulle vilja testa imorgon då eftersom jag har BIM på söndag hahah men får vänta till min man kommer hem ^^ 
  • Gabriela11

{#emotions_dlg.flower}BIM-lista{#emotions_dlg.flower}

1/2 Lsr, Charliegris, Lebbmusen, MammaKA, MortillElla, Baraentilligen, kiwibear

2/2 Entriss

3/2 Rebeccccs, Minioni

4/2 hallonnpaj, DaniellaCall, Jeex, Josiesh, Bean95, Frips, sofiaaaaaa, Zandylina

5/2 Regnkappa, Neptun, Erna90, Nathalie1992

6/2 Liten2018

7/2 Eal92, Saresj, epoxi

8/2 Filli01

9/2 XAHHA92, bastamannan1, nellis93, emsorken, saijda

10/2 Alexia91, Blåstjärna, Ampjot

11/2 Gabriela11, Tiiffany, Alma, mycat81

12/2 LunaLo, LillaMy08

13/2 maria1992

14/2 Lottch3n, Paka

15/2 Levisen

16/2 Billieblue, Lucifer91, LifeofBullshit

17/2 Nardil, Grynet89, YaseminL

18/2 Jefare1, lillmysan

19/2 Stragge, Sofiaaa91, norrland91, maalon

20/2 Norrlandsbruden, Pasgetti, mindran

21/2 valere, annaalexandra95

22/2 lyckligast80, Airmos, Wicked977

23/2 Litenoliv92

24/2 Månsilver

26/2 Mudcakemonster

28/2 EIJ90

PlusLista (lägg gärna in datum när du fick ditt plus och datum du hade BIM på)

15/2 Maalon (bim 19/2)

5/2 Gabriela11 ( bim 11/2)

• cassandra92
    Anna29 skrev 2018-02-15 22:38:05 följande:
    Jo jag mår bra nu. Ja det har varit tungt, tyckte det hade räckt med missfallet, men icke. Men det som inte dödar det härdar ju som dom brukar säga.
    Jo så är det ju, men när vi började så trodde jag att det skulle ta lång tid för mig. Så jag blev snarare chockad när det gick så snabbt.. 
    Men nu när jag hunnit passera 30 så känner jag mer panik, dels för att klockan liksom tickar och dels för att jag gärna vill ha mer än ett barn. 

Ja så är det ju verkligen! Du har säkert blivit starkare av allt detta! Okej, jaa vi får se hur snabbt det går för mig :) Det är första barnet så man är ju ny med allt detta! :) 

Jag förstår. Men 30 är ju inte så mycket, men det klart har man försökt länge så blir väl varje månad lång liksom. Hoppas verkligen du får ett plus snart! :D