• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • Anonym (D)
    Anonym (Frau) skrev 2018-02-14 20:56:49 följande:

Ni som har plussat i tråden, hur har era flytningar varit sen ÄL?

Blandade... allt från torra och inget alls i princip, till vanliga och en gång fick jag som en klump med mjölkigt i trosan, ungefär en vecka efter äl.
  • Nardil
    Deni81 skrev 2018-02-15 13:20:48 följande:

Hur går det för dig?! Spännande!

BIM+2 nu (om inte BIM är flyttad) och ingen mens i sikte. Fortfarande ömma bröst. Får lite genomskinliga äggviteflytningar när jag gör nr 2. Har ingen mensvärk just idag. Jag köpte ett test men vågar inte testa än, ifall det bara är blankt. Tänkte vänta tills lördag för då ska jag ut med några kollegor..

Jag sparade det digitala, för jag kom på att det mätte 25 ml hcg och det jag tog igår bara 10, så det hade varit för stor risk att få negativt. Dock tog jag en vanlig rfsu sticka och fick något mycket svagt därockså. Eftersom det också mäter 25 känns det mycket lovande :) Jagska ta med mig ett test när jag åker till London idag och testa på lördag tänker jag! Känner stt det kan ha gått vägen, men vill inte hoppas för mycket :)

Åh det låter ju verkligen bra iom att mensen är sen! Jag har också lite vita flytningar, mest efter att jag haft en omgång molvärk. Då får vi hoppas att vi båda får fina resultat på lördag!!
  • Jessie6

Jag slutade med mina p-piller den 1/1 och hade sedan mens 5 dagar senare. Om jag har regelbunden cykel (vilket jag inte vet) skulle mensen kommit för 13 dagar sedan. Jag vet alltså inte när jag haft min ägglossning, om där ens har varit någon. :(

Ända sen jag hade mensen i januari så har jag haft molvärk till och från nästan varje dag. Och för två veckor sedan var jag öm i bröstvårtorna i 4dagar, vad kan det bero på?

Har även gjort graviditetstest som visat negativt.. blir så beskvinen och frustrerad.. om jag nu inte är gravid, varför har jag då värkar hela tiden och varför kommer inte mensen? :(

• YaseminL

Känns som mensen är påväg nu... mensvärk som kommer och går ( trots att jag haft det sedan ÄL är värken betydligt starkare nu ).. mensen är beräknad till den 17/2.

Föresten, är det någon här som blivit gravid trots en kort lutealfas på 11 dagar? beställde precis hem vitamin b complex som jag läste mig till ska förlänga lutealfasen! Är så nervös att jag ska ha svårt att bli gravid tack vare en lutealfas på 11 dagar. Kan även medge att jag är lite av en kontrollmänniska... vill veta att allt är OK och vill såklart göra allt för att ha så goda chanser som möjligt till att bli gravid så fort som möjligt. Får helt enkelt hoppas att vitaminerna hjälper då

• Anonym (Frau)
    Nardil skrev 2018-02-15 14:12:10 följande:

Jag sparade det digitala, för jag kom på att det mätte 25 ml hcg och det jag tog igår bara 10, så det hade varit för stor risk att få negativt. Dock tog jag en vanlig rfsu sticka och fick något mycket svagt därockså. Eftersom det också mäter 25 känns det mycket lovande :) Jagska ta med mig ett test när jag åker till London idag och testa på lördag tänker jag! Känner stt det kan ha gått vägen, men vill inte hoppas för mycket :)

Åh det låter ju verkligen bra iom att mensen är sen! Jag har också lite vita flytningar, mest efter att jag haft en omgång molvärk. Då får vi hoppas att vi båda får fina resultat på lördag!!

Skulle du kunna förklara det här med känslighet? Jag har missuppfattat och trott att det har varit tvärt om nämligen. Vad BETYDER och vad är SKILLNADEN på 10 och 25 ml/hcg? 25 ml/hcg är mer känslig än 10 alltså? 25 ml vadå? :/
  • lyckligast80
    YaseminL skrev 2018-02-15 15:25:49 följande:

Känns som mensen är påväg nu... mensvärk som kommer och går ( trots att jag haft det sedan ÄL är värken betydligt starkare nu ).. mensen är beräknad till den 17/2.

Föresten, är det någon här som blivit gravid trots en kort lutealfas på 11 dagar? beställde precis hem vitamin b complex som jag läste mig till ska förlänga lutealfasen! Är så nervös att jag ska ha svårt att bli gravid tack vare en lutealfas på 11 dagar. Kan även medge att jag är lite av en kontrollmänniska... vill veta att allt är OK och vill såklart göra allt för att ha så goda chanser som möjligt till att bli gravid så fort som möjligt. Får helt enkelt hoppas att vitaminerna hjälper då

Hej,

Du är på BIM +5 då? Har du gjort ett gravtest?
  • Deni81
    Nardil skrev 2018-02-15 14:12:10 följande:

Sååå otroligt spännande! Men om den du tog mätte på 25 så borde det ju visa positivt på digitala också. Speciellt på lördag ! Åh kan nästan inte hålla mig, haha! Har du ömma bröst? Det är typ det enda tecknet jag har idag. De är så stora också, men inte stora och spända, utan stora och tunga. Stor skillnad från annars när det känns mer luftigt i dem innan mens, spänt och luftigt. Nu är det mer substans och tyngd. Haha! Bra förklaring..
  • YaseminL
    lyckligast80 skrev 2018-02-15 15:37:48 följande:

Hej,

Du är på BIM +5 då? Har du gjort ett gravtest?

Svarade du på rätt inlägg nu? Min BIM är den 17/2 vill inte ta ett gravtest och bli besviken... väntar hellre tills den 17/18 då beroende på om mensen kommit eller inte.
  • citrongräs
    Anonym (Frau) skrev 2018-02-15 15:33:07 följande:

Skulle du kunna förklara det här med känslighet? Jag har missuppfattat och trott att det har varit tvärt om nämligen. Vad BETYDER och vad är SKILLNADEN på 10 och 25 ml/hcg? 25 ml/hcg är mer känslig än 10 alltså? 25 ml vadå? :/

Som icke gravid har man en ytterst låg hcg i urinen, typ 2 mlU/ml. Som gravid ökar hcg och de test som kan detektera 10 mlU/ml är därför mer känsliga (=kan detektera lägre mängd hCG i urinen) än de test som mäter från 25 mlU/ml. De senare brukar vara standardtest.
  • FruBjörk
    Jessie6 skrev 2018-02-15 14:27:22 följande:

Jag slutade med mina p-piller den 1/1 och hade sedan mens 5 dagar senare. Om jag har regelbunden cykel (vilket jag inte vet) skulle mensen kommit för 13 dagar sedan. Jag vet alltså inte när jag haft min ägglossning, om där ens har varit någon. :(

Ända sen jag hade mensen i januari så har jag haft molvärk till och från nästan varje dag. Och för två veckor sedan var jag öm i bröstvårtorna i 4dagar, vad kan det bero på?

Har även gjort graviditetstest som visat negativt.. blir så beskvinen och frustrerad.. om jag nu inte är gravid, varför har jag då värkar hela tiden och varför kommer inte mensen? :(

Jag skulle tro att det var piller mensen du hade i januari och att din riktiga mens inte kommit igång ännu. Det är helt normalt och ingen fara. Min kom igång efter 3 månader.