• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • lyckligast80
    YaseminL skrev 2018-02-15 16:16:59 följande:

Svarade du på rätt inlägg nu? Min BIM är den 17/2 vill inte ta ett gravtest och bli besviken... väntar hellre tills den 17/18 då beroende på om mensen kommit eller inte.

Haha, sorry! Jag låg lite före i min kalender på jobbet! Höll på att kolla datum och hade inte vänt tillbaka sidan.

Så nä jag svarade inte på fel jag var bara oerhört snurrig och tänkte inte alls. ???? Förlåt!
  • Anonym (Frau)
    citrongräs skrev 2018-02-15 16:53:56 följande:

Som icke gravid har man en ytterst låg hcg i urinen, typ 2 mlU/ml. Som gravid ökar hcg och de test som kan detektera 10 mlU/ml är därför mer känsliga (=kan detektera lägre mängd hCG i urinen) än de test som mäter från 25 mlU/ml. De senare brukar vara standardtest.

Så... om jag har förstått det rätt nu! Hcg fördubblas var annan var tredje dag. Så ett simpelt exempel: testar man positivt på ÄL+10 med 10ml/hcg-test så testar man positivt på ÄL+13 med 25 ml/hcg-test och positivt på ÄL+ 15 med 50ml/hcg-test?! Nerskalat alltså!
  • HäxanSurtant

Hej igen, har inte skrivit på länge. Hade BIM i tisdags och var övertygad om att vi missat äl, alla har varit sjuka och en dotter med 40 graders feber i nästan en vecka. Vi fick till det 2 gånger runt äl och som sagt jag har inte ens testat så som jag brukar, från äl +2 he he
    Idag skulle jag till läkaren med en öm hals och tänkte att jag kollar för säkerhets skull och jodå ett plus!
    Helt galet!
    Jag har känt lite dofter, letade igenom kylen häromdagen bombis på att något ruttnat och så har jag haft den där fismagen som en får i början!

Efter min MA i vecka 22 så hoppas jag att denna stannar kvar och växer sig stark <3

Grattis till alla och lycka till er andra!

• Hjärterus

Jag hoppar in här ! Har bim den 21/2 och hoppas på ett plus. Har känt av lite stickningar i bröstvårtorna och att det ?drar? i ljumskarna men inget mer .. ja möjligtvis humöret då, men det kan bero på 1000 andra saker ???? har två små sedan innan och vet att jag hade tokont i brösten innan jag plussade med dem, men inte denna gång. Slutade med minipiller i december och fick pillermens direkt därefter , har sedan haft en normal. Vi har ?nuppat? ( haha ursäkta ) som kaniner , så de borde bli något nu tycker man. ????

• Maalon

Plus för mig ikväll, på BIM-4, precis som när jag var gravid förra gången :) Hoppas allt kommer gå vägen och ett litet syskon kommer till oss i oktober. Lycka till till er som fortfarande väntar på bim!

• Gabriela11

Alltså kan någon hitta februari listan ? Det är rätt många som plussade ser jag och är nyfiken hur många . Grattis till alla! <3

• Deni81
    Gabriela11 skrev 2018-02-15 19:50:56 följande:

Alltså kan någon hitta februari listan ? Det är rätt många som plussade ser jag och är nyfiken hur många . Grattis till alla! <3

Jag håller med! Plussen bara haglar i denna tråd! Har aldrig varit med om nåt liknande
  • Airmos

Hej!! Jag har hittat den sista uppdaterade BIM-listan vi gjort i denna tråd. Så tänkte att jag lägger in den så kan de som plussat skriva in sig (och de som tillkommit efter att listan sist uppdaterades).

Håller med! Så spännande att få en överblick nu!

{#emotions_dlg.flower}BIM-lista{#emotions_dlg.flower}

1/2 Lsr, Charliegris, Lebbmusen, MammaKA, MortillElla, Baraentilligen, kiwibear 
    2/2 Entriss 
    3/2 Rebeccccs, Minioni 
    4/2 hallonnpaj, DaniellaCall, Jeex, Josiesh, Bean95, Frips, sofiaaaaaa, Zandylina
    5/2 Regnkappa, Neptun, Erna90, Nathalie1992 
    6/2 Liten2018 
    7/2 Eal92, Saresj, epoxi 
    8/2 Filli01 
    9/2 XAHHA92, bastamannan1, nellis93, emsorken, saijda
    10/2 Alexia91, Blåstjärna, Ampjot 
    11/2 Gabriela11, Tiiffany, Alma, mycat81 
    12/2 LunaLo, LillaMy08 
    13/2 maria1992 
    14/2 Lottch3n, Paka 
    15/2 Levisen 
    16/2 Billieblue, Lucifer91, LifeofBullshit
    17/2 Nardil, Grynet89, YaseminL
    18/2 Jefare1, lillmysan 
    19/2 Stragge, Sofiaaa91, norrland91 
    20/2 Norrlandsbruden, Pasgetti, mindran 
    21/2 valere, annaalexandra95 
    22/2 lyckligast80, Airmos, Wicked977 
    23/2 Litenoliv92 
    24/2 Månsilver
    26/2 Mudcakemonster

28/2 EIJ90

PlusLista (lägg gärna in datum när du fick ditt plus och datum du hade BIM på)

• Maalon
    {#emotions_dlg.flower}BIM-lista{#emotions_dlg.flower}

1/2 Lsr, Charliegris, Lebbmusen, MammaKA, MortillElla, Baraentilligen, kiwibear 
    2/2 Entriss 
    3/2 Rebeccccs, Minioni 
    4/2 hallonnpaj, DaniellaCall, Jeex, Josiesh, Bean95, Frips, sofiaaaaaa, Zandylina
    5/2 Regnkappa, Neptun, Erna90, Nathalie1992 
    6/2 Liten2018 
    7/2 Eal92, Saresj, epoxi 
    8/2 Filli01 
    9/2 XAHHA92, bastamannan1, nellis93, emsorken, saijda
    10/2 Alexia91, Blåstjärna, Ampjot 
    11/2 Gabriela11, Tiiffany, Alma, mycat81 
    12/2 LunaLo, LillaMy08 
    13/2 maria1992 
    14/2 Lottch3n, Paka 
    15/2 Levisen 
    16/2 Billieblue, Lucifer91, LifeofBullshit
    17/2 Nardil, Grynet89, YaseminL
    18/2 Jefare1, lillmysan 
    19/2 Stragge, Sofiaaa91, norrland91, maalon
    20/2 Norrlandsbruden, Pasgetti, mindran 
    21/2 valere, annaalexandra95 
    22/2 lyckligast80, Airmos, Wicked977 
    23/2 Litenoliv92 
    24/2 Månsilver
    26/2 Mudcakemonster

28/2 EIJ90

PlusLista (lägg gärna in datum när du fick ditt plus och datum du hade BIM på)
    15/2 Maalon (bim 19/2)