• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • Längtande95

Hej!

Jag tänkte inte ta något test före bim (23/3) denna månaden men de gick ju inte att hålla sig... Haha

Tog ett testa tidigt imorse och de blev ett svagt grått streck? Skulle bli ett rosa. Någon som vet vad de innebär? Något fel på testet? :/

Kontrollstrecket blev tjockt och rosa men de andra svagt grått...

• lyckligast80
    Wicked977 skrev 2018-02-20 10:56:24 följande:

BIM idag vågade på mig ett test imorse

Ser positivt ut! Grattis! : )
  • Airmos
    Wicked977 skrev 2018-02-20 10:56:24 följande:

BIM idag vågade på mig ett test imorse

Stort grattis!!
  • Airmos
    Plantlady skrev 2018-02-20 05:45:03 följande:

Okej tjejer nu får ni ta och hjälpa mig! Vissst är det positivt?! Tycker mig verkligen se andra streck men ett väldigt svagt sådant! Eller lurar jag mig själv?

Jag ser det!! Spännande! När har du BIM?
  • Anonym (Beth)

Negativt på grav.test men mår smått illa och mensen är två dagar sen, har ingen känning att mensen är på gång heller, hmm, men hade jag varit gravid lär de ju ha visats? :( *frustrerad*

• henkeshumla

Känner mig upp och ner. Vi har varit aktivt försökande sedan oktober - inget plus än. Hade mens senast i mitten av januari och testade ägglossning i månadsskiftet. Borde fått mens nu förra veckan, men har varit sen... Testade grav, men negativt. Testade ägglossning bara för "skojs skull" - då har jag tydligen ÄL igen.... utan att ha haft mens. Första gången min mens har hoppat över.... 

Känner ömsom hopp, ömsom förtvivlan. Pratar med min partner, men han är lugnare än vad jag är. Hur det än är så är det ju kvinnokroppen som "ska" leverera här.... 

Vet att jag borde gå ner i vikt, så får väl ta tag i det ordentligt. Det kan säkert hjälpa oss att lyckas. 

Äter även Levaxin för hypotyreos (upptäcktes vid förra graviditeten 2015), och har förstått att det kan påverka chanserna att bli gravid. 

Åh, så skönt att bara få skriva av sig lite. Ventilera behöver vi alla då och då. 

Någon som känner samma hopp & förtvivlan?

/Henkes Humla

• Hjärterus

Grattis till era plus !

Är så sjukt trött idag, brösten ömmar .. har beställt gravtest nu så kommer dem inte ska jag testa imorgon ;)

• Bean95

Behöver skriva av mig. Känner mig så nere idag. Tror att min temp är påväg ned = mens. Har konstant "mensvärk" och är väldigt gasig så tror att tant röd kommer i helgen tyvärr. Det är jobbigt att behöva få denna besvikelsekänsla varje månad då man mer än något annat vill ha en liten i magen. Kliar i fingrarna av att inte ta ett gravtest men vill vänta till efter BIM för att inte bli alltför besviken av negativa test. Men försöker tänka positivt och att det kommer bli något någon dag. Återstår och se till helgen och till veckan om mensen kommer eller inte. Bifogar min tempkurva från NC för den som är intresserad! (Om det fungerar)