• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • Längtande95
    Wicked977 skrev 2018-02-20 19:29:57 följande:

Plussade idag! Var ju tvungen att köpa digitalt för att kunna tro på det. Min sambo är dock fortfarande i chock:D

jesssicahansen skrev 2018-02-20 19:21:19 följande:

Vi plussade idag!! Eller egentligen i förrgår men fick det riktigt bekräftat idag :)beräknad mens idag!

Stort grattis båda två! :D
  • Mudcakemonster
    Charlizee skrev 2018-02-20 19:57:40 följande:

Ja man vill ju så gärna men idag har det känts tungt... Vågar inte hoppas men ändå hoppas man så mycket att man inte vet hur man ska hantera det. Har haft så många månader av hopp och sedan mens att jag räknar med mensen ska komma varje månad Känns så sorgligt på något sätt att man slutat tro det ska gå att plussa...

Vet precis hur du menar. Vi har varit utan skydd i 10år och försökt av och från att bli med barn i 5 år nu... så det känns ju näst intill hopplöst. Trött på alla negativa test.
  • FruBjörk
    jesssicahansen skrev 2018-02-20 19:21:19 följande:

Vi plussade idag!! Eller egentligen i förrgår men fick det riktigt bekräftat idag :)beräknad mens idag!

Wicked977 skrev 2018-02-20 19:29:57 följande:

Plussade idag! Var ju tvungen att köpa digitalt för att kunna tro på det. Min sambo är dock fortfarande i chock:D

Åh va kul! Stort Grattis!!
  • Meej
    citrongräs skrev 2018-02-20 17:24:08 följande:

Sycamore: svårt att säga... förhoppningsvis hade du ÄL men kan ju vara så att ÄL uteblev också, det gör den ju tyvärr ibland.

Jag är på ÄL+ 8 eller 9 idag. Ömma bröst, annars inget speciellt. Tror verkligen inte det tagit sig.

Pratade med maken om det här och vi bestämde att vi ger det ca ett halvår av försök till och sen ger vi upp, pga vill inte ha för stor åldersskillnad mellan ett syskon och barnet som vi redan har (då fyller han 6 år). Tänker inte börja med utredning etc, SÅ viktigt är det inte för oss. Då får vår son bli ensambarn helt enkelt. Men förhoppningsvis hinner det väl ta sig tills dess...

Hur tänker ni som försöker få till ett syskon om åldersskillnad?

Vi har tätt mellan våra två första (1,5år) men har väntat nu på att den minst ska börja skolan innan vi försöker med trean. Min man har sju år till sin storasyster och tycker att de har haft en fin relation ändå. Sen är det ytterligare sju år till nästa syster också och min svärmor hävdar att det är en perfekt ålderskillnad då storasyskonet fortfarande är barn och uppskattar sitt småsyskon men ändå så stor att hen kan sköta sig en del själv när föräldern behöver ta hand om bebisen. Men hur man ser på åldersskillnad är ju så klart olika för alla! Ni får väl helt enkelt känna efter när tiden är mogen hur ni känner då! Hoppas det tar sig innan så behöver ni inte fundera :)
  • Wicked977

Tack snälla för alla Grattis!! Och grattis till de andra som har plussat! Vill bara tillägga att jag slutade tänka på graviditet och tog folsyra sen sa det poff!

Tydliga symtom är mest ömma bröst och att jag är så fruktansvärt trött och känner mig typ sjuk har haft konstant huvudvärk och känt mig febrig i 4 dagar och illamående efter jag har ätit. Men jag tror att det hjälpte mycket att försöka att inte tänka så mycket på Det, svårt som attans men det verka funka! ;)

• Airmos
    Wicked977 skrev 2018-02-20 21:58:36 följande:

Tack snälla för alla Grattis!! Och grattis till de andra som har plussat! Vill bara tillägga att jag slutade tänka på graviditet och tog folsyra sen sa det poff!

Tydliga symtom är mest ömma bröst och att jag är så fruktansvärt trött och känner mig typ sjuk har haft konstant huvudvärk och känt mig febrig i 4 dagar och illamående efter jag har ätit. Men jag tror att det hjälpte mycket att försöka att inte tänka så mycket på Det, svårt som attans men det verka funka! ;)

Åh vad roligt!! Grattis igen!!
  • Lisa81molander
    Mudcakemonster skrev 2018-02-19 23:49:56 följande:

Behöver hjälp att analysera och se i synet :) Inbillar jag mig ett svagt streck som är starkare nere till i kanten? Är bara på bim-6...?

Hahahaha kunde du inte ens hålla dig en timme

Ska läsa klart vad som hänt här idag,, hoppas att få se ett positivt hos dig
  • Lisa81molander
    Månsilver skrev 2018-02-20 12:13:25 följande:

Hjälp! Är det ett månne ett tidigt plus? Är på äl+10 idag och bim -5 

Det är ett positivt test