citrongräs skrev 2018-02-20 17:24:08 följande:
Sycamore: svårt att säga... förhoppningsvis hade du ÄL men kan ju vara så att ÄL uteblev också, det gör den ju tyvärr ibland.
Jag är på ÄL+ 8 eller 9 idag. Ömma bröst, annars inget speciellt. Tror verkligen inte det tagit sig.
Pratade med maken om det här och vi bestämde att vi ger det ca ett halvår av försök till och sen ger vi upp, pga vill inte ha för stor åldersskillnad mellan ett syskon och barnet som vi redan har (då fyller han 6 år). Tänker inte börja med utredning etc, SÅ viktigt är det inte för oss. Då får vår son bli ensambarn helt enkelt. Men förhoppningsvis hinner det väl ta sig tills dess...
Hur tänker ni som försöker få till ett syskon om åldersskillnad?
Vi har tätt mellan våra två första (1,5år) men har väntat nu på att den minst ska börja skolan innan vi försöker med trean. Min man har sju år till sin storasyster och tycker att de har haft en fin relation ändå. Sen är det ytterligare sju år till nästa syster också och min svärmor hävdar att det är en perfekt ålderskillnad då storasyskonet fortfarande är barn och uppskattar sitt småsyskon men ändå så stor att hen kan sköta sig en del själv när föräldern behöver ta hand om bebisen. Men hur man ser på åldersskillnad är ju så klart olika för alla! Ni får väl helt enkelt känna efter när tiden är mogen hur ni känner då! Hoppas det tar sig innan så behöver ni inte fundera :)