• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • lyckligast80
    henkeshumla skrev 2018-02-20 14:13:46 följande:

Hej Lyckligast80!

Vad är Letrozole? Hoppas iaf att det kan hjälpa dig!

Ja denna förtvivlan som oftast tyvärr kör över hoppet.... jag försöker intala mig själv att jag inte ska ta det så "hårt". Men när man verkligen vill ngt sååå mycket.... 

Håller tummarna för dig. 

KRAM!

Letrozole är ett alternativ för ägglossningsstimulering. (En del får Pergotime) Från början egentligen är den framtaget för hormonell behandling av bröstcancer, den hämmar produktionen av Östrogen i äggstockarna.

Nu har jag inte problem med ägglossning men fick det ändå, hjälper väl till lite på traven. : )

Ja man försöker intala sig att snart blir det ett plus, snart är det min tur... försöker verkligen tänka på annat, men det går inte!
  • Airmos

Jag är på ÄL +10 idag, BIM -4. Blankt test imorse. Finns fortfarande hopp?!

Jag har också lyckats bli sjuk, hoppas det inte påverkar negativt på något sätt.. :/

• carnations
    henkeshumla skrev 2018-02-20 14:17:13 följande:

Hej Carnations!

Förlåt om jag ställer en dum fråga.... men du är frisk från hypotyreos? Jag har fått för mig att det är en livslång sjukdom? Jag har inte mycket kunskap kring denna sjukdom, då jag fick den konstaterad under graviditet 2014/2015. Jag blev uppringd av en läkare som sade åt mig att hämta ut Levaxin. Jag har inte blivit erbjuden att träffa ngn läkare. De ville först inte ta emot mig på VC för jag hade ju inte blivit diagnositerad hos dem.... så mina piller tog slut.... för Förlossningen/Endokrin menade på att det var min VC som skulle ta över mig.... hursomhelst!

Jag har aldrig fått sitta med en läkare som har beskrivit för mig vad denna sjukdom riktigt innebär. Har läst mig till det jag vet... 

Har du hört om många som haft svårt pga Levaxin/hypotyreos?

Lycka till!!

Hej

Oj vad konstigt att du intr fick träffa någon läkare!

Jag hade inte hypotyreos utan hypertyreos (överskott av sköldkörtelhormon). Jag fick ta bromsmedicin i ca 1.5 år för att mina värden skulle stabiliseras. Nu ligger de på rätt nivåer men kan bryta ut igen men det kan va allt från imorgon till 20år eller inte alls. Vet inte hur sjukdomen kan ha påverkat mina chanser. Jah vet att jag fick inte bli gravid under medicinering men då tog jag en annan medicin utöver levaxinet.
  • Mudcakemonster
    Charlizee skrev 2018-02-20 07:05:13 följande:

Såhär såg mitt test ut igår men jämfört med det dagen innan är det svagare så antar något inte gått vägen

Vi får hoppas ännu :) där syns ju nåt i alla fall på bådas.
  • carnations
    lyckligast80 skrev 2018-02-20 14:13:30 följande:

Ja vi gick privat. Vi fik vänta drygt en månad på tiden men det tycker jag ändå gick snabbt. Det var före jul fick tid jan. Det kostar som ett läkarbesök. Har även lämnat blodprover. Inga avvikelser hos mig, allt ser normalt ut. Så nu väntar vi på svar på sambons prover...

Så vi får väl se nu om spolningen och Letrozole gjorde susen....

Ring en privatklinik och hör med dem!

Tack för tips! Ska kolla upp det om det inte lyckas denna månaden heller.
  • Mudcakemonster
    Månsilver skrev 2018-02-20 12:13:25 följande:

Hjälp! Är det ett månne ett tidigt plus? Är på äl+10 idag och bim -5 

Absolut!!! Vad kul! :) grattis!
  • Nardil
    Månsilver skrev 2018-02-20 12:13:25 följande:

Hjälp! Är det ett månne ett tidigt plus? Är på äl+10 idag och bim -5 

Det ser ut som mitt gjorde på äl+10 och det visade sig vara ett plus! Hoppas på och tror att du får ett starkare plus om ett par dagar. Vågar mig på ett grattis också!!! :D
  • EmmyB87

Hej!

Hoppar in här väldigt sent, har BIM 27/2 så det är en vecka kvar. Har försökt sedan oktober denna gången då.förra slutade i ett utomkvedahavandeskap. Hoppas hoppas hoppas!

• sycamore

Hade alltså ÄL runt 8/2-9/2, enligt hur flytningar såg ut. Neg ÄL-test dock. Hade sen en liten blödning på morgonen 15/2 och sen inget mer. Har förmodligen bim på torsdag 26/2. Brukar ha en cykel på 23-26 dagar. Inga pms symtom som jag brukar ha, som ömma bröst eller finnar på halsen. Fick en lite blödning imorse igen. Tog ett gravtest nyss som var neg. Är ju för tidigt och mitt på dagen så är inte förvånad. Men vad tror ni? Hur ska jag tolka mina symtom och icke-symptom?

• citrongräs

Sycamore: svårt att säga... förhoppningsvis hade du ÄL men kan ju vara så att ÄL uteblev också, det gör den ju tyvärr ibland.

Jag är på ÄL+ 8 eller 9 idag. Ömma bröst, annars inget speciellt. Tror verkligen inte det tagit sig.

Pratade med maken om det här och vi bestämde att vi ger det ca ett halvår av försök till och sen ger vi upp, pga vill inte ha för stor åldersskillnad mellan ett syskon och barnet som vi redan har (då fyller han 6 år). Tänker inte börja med utredning etc, SÅ viktigt är det inte för oss. Då får vår son bli ensambarn helt enkelt. Men förhoppningsvis hinner det väl ta sig tills dess...

Hur tänker ni som försöker få till ett syskon om åldersskillnad?