• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • sofiaaaaaa
    sycamore skrev 2018-02-20 15:41:43 följande:

Hade alltså ÄL runt 8/2-9/2, enligt hur flytningar såg ut. Neg ÄL-test dock. Hade sen en liten blödning på morgonen 15/2 och sen inget mer. Har förmodligen bim på torsdag 26/2. Brukar ha en cykel på 23-26 dagar. Inga pms symtom som jag brukar ha, som ömma bröst eller finnar på halsen. Fick en lite blödning imorse igen. Tog ett gravtest nyss som var neg. Är ju för tidigt och mitt på dagen så är inte förvånad. Men vad tror ni? Hur ska jag tolka mina symtom och icke-symptom?

Låter som du kanske fick en nidblödning, brukar väl inträffa en vecka efter ÄL. Vänta och testa efter BIM och förhoppningvis kommer det inte mer blod.
  • lyckligast80
    citrongräs skrev 2018-02-20 17:24:08 följande:

Sycamore: svårt att säga... förhoppningsvis hade du ÄL men kan ju vara så att ÄL uteblev också, det gör den ju tyvärr ibland.

Jag är på ÄL+ 8 eller 9 idag. Ömma bröst, annars inget speciellt. Tror verkligen inte det tagit sig.

Pratade med maken om det här och vi bestämde att vi ger det ca ett halvår av försök till och sen ger vi upp, pga vill inte ha för stor åldersskillnad mellan ett syskon och barnet som vi redan har (då fyller han 6 år). Tänker inte börja med utredning etc, SÅ viktigt är det inte för oss. Då får vår son bli ensambarn helt enkelt. Men förhoppningsvis hinner det väl ta sig tills dess...

Hur tänker ni som försöker få till ett syskon om åldersskillnad?

Jag har en son på 11 snart sen ett tidigare förhållande. Försöker nu med ett syskon med min nya. Får vi till det nu blir det 11 år mellan dem. Sambon har inga barn sen innan så vi längtar ihjäl oss efter en liten knodd. Sen beror det såklart på hur gammal man är och hur länge man vill kämpa, själv är jag 38 snart och vi kommer inte fortsätta efter 40... har iallafall jag bestämt. Haha.

På gott å ont tror jag det är med stor ålders skillnad, dem kommer inte umgås kanske förrän om många år eller få ut så mycket av varann som några med tex 3 års skillnad, men 11 åringen kommer kunna vara med mycket på andra sätt och hjälpa till istället och vara STOREBROR. : ) Just nu finns det inget min son hellre vill ha, han tjatar såååå om ett syskon. Det går före ALLT säger han. <3 Så hoppas vi snart kan göra en 11 åring väldigt glad. <3

Håller tummarna att ni lyckas snart! : )
  • citrongräs
    lyckligast80 skrev 2018-02-20 17:55:47 följande:

Jag har en son på 11 snart sen ett tidigare förhållande. Försöker nu med ett syskon med min nya. Får vi till det nu blir det 11 år mellan dem. Sambon har inga barn sen innan så vi längtar ihjäl oss efter en liten knodd. Sen beror det såklart på hur gammal man är och hur länge man vill kämpa, själv är jag 38 snart och vi kommer inte fortsätta efter 40... har iallafall jag bestämt. Haha.

På gott å ont tror jag det är med stor ålders skillnad, dem kommer inte umgås kanske förrän om många år eller få ut så mycket av varann som några med tex 3 års skillnad, men 11 åringen kommer kunna vara med mycket på andra sätt och hjälpa till istället och vara STOREBROR. : ) Just nu finns det inget min son hellre vill ha, han tjatar såååå om ett syskon. Det går före ALLT säger han. <3 Så hoppas vi snart kan göra en 11 åring väldigt glad. <3

Håller tummarna att ni lyckas snart! : )

Vad fint att han längtar så efter att bli storebror vår son pratar också en del om syskon men det är ännu rätt abstrakt för honom. Jag längtar också men samtidigt inte haha! Uppskattar verkligen att ha ett lite äldre barn, det är såäå mycket roligare nu än bebistiden som jag tyckte var rätt hemsk faktiskt. Tur att det bara är en kort period!

Hoppas det tar sig för er också
  • Mudcakemonster

Idag är jag på äl+9 och har haft otroligt ont i en supersvullen mage. Känns som om jag skulle ha ätit en ballong. Och så ilar det i mina tänder och det brukar det aldrig göra annars? Finns det nån som hört att det kunde vara ett tecken eller borde jag åka till tandläkaren? Hahha :)

Funderar ännu på testet jag delade med mig tidigare. Är jag helt töntig om jag tolkar det som något som ger mig lite hopp?

Kram på er alla! Hoppas vi ALLA plussar :)

• sycamore
    sofiaaaaaa skrev 2018-02-20 17:33:25 följande:

Låter som du kanske fick en nidblödning, brukar väl inträffa en vecka efter ÄL. Vänta och testa efter BIM och förhoppningvis kommer det inte mer blod.

Jag hoppas ju på att det var en nidblödning och att jag får ett plus senare i veckan, men kan ju inte låta bli att oroa mig att det ska va nåt annat också. Men kan väl lika gärna va psyket som påverkar kroppen
  • Wicked977

Plussade idag! Var ju tvungen att köpa digitalt för att kunna tro på det. Min sambo är dock fortfarande i chock:D

• Lindsey77
    citrongräs skrev 2018-02-20 17:24:08 följande:

Sycamore: svårt att säga... förhoppningsvis hade du ÄL men kan ju vara så att ÄL uteblev också, det gör den ju tyvärr ibland.

Jag är på ÄL+ 8 eller 9 idag. Ömma bröst, annars inget speciellt. Tror verkligen inte det tagit sig.

Pratade med maken om det här och vi bestämde att vi ger det ca ett halvår av försök till och sen ger vi upp, pga vill inte ha för stor åldersskillnad mellan ett syskon och barnet som vi redan har (då fyller han 6 år). Tänker inte börja med utredning etc, SÅ viktigt är det inte för oss. Då får vår son bli ensambarn helt enkelt. Men förhoppningsvis hinner det väl ta sig tills dess...

Hur tänker ni som försöker få till ett syskon om åldersskillnad?

Vi tänker nog lite olika här. Jag tänker hellre ett syskon än inget alls, oavsett ålderskillnad. De kan ha glädje av varandra ändå. Nu har jag tätt mellan mina, men vi ska nu försöka få en sladdis, I så fall blir det minst 6 år efter det senaste syskonet. Han/hon får en annan slags barndom, med äldre storasyskon som kommer flytta hemifrån typ 10 år före. Det här barnet får visserligen inga jämnåriga syskon, men tror ändå de kan ha glädje av varandra. Kul att de får vara med och uppleva ett till syskon.

Dock hoppas jag starkt på tvillingar, jag gillar inte att bebben växer upp som ensambarn. Men oroa dig inte, min man är ensambarn och han är såå nöjd. Vi är olika helt enkelt.

Jag har dock lite problem med att bli gravid denna gång, jag kanske är för gammal (40). Vi ska inte heller börja med utredning, vi har ju liksom redan fyra, och ser femman som en bonus...

Men jag hade nog resonerat, varför en gräns? Vad spelar det för roll om det är 6,7 el 8 år emellan. Glappet är ändå så långt, så att de inte kommer bli jämbördiga lekkamrater. Blir säkert bra hur du än gör. :)
  • Mudcakemonster
    jesssicahansen skrev 2018-02-20 19:21:19 följande:

Vi plussade idag!! Eller egentligen i förrgår men fick det riktigt bekräftat idag :)beräknad mens idag!

Wicked977 skrev 2018-02-20 19:29:57 följande:

Plussade idag! Var ju tvungen att köpa digitalt för att kunna tro på det. Min sambo är dock fortfarande i chock:D

Grattiiiiiis!!!! :)
  • Charlizee
    Mudcakemonster skrev 2018-02-20 14:56:24 följande:

Vi får hoppas ännu :) där syns ju nåt i alla fall på bådas.

Ja man vill ju så gärna men idag har det känts tungt... Vågar inte hoppas men ändå hoppas man så mycket att man inte vet hur man ska hantera det. Har haft så många månader av hopp och sedan mens att jag räknar med mensen ska komma varje månad Känns så sorgligt på något sätt att man slutat tro det ska gå att plussa...